Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2011, 20:19
Anke---
Anke--- is offline
Hmm, ik vraag me af of 'betweterige' wel goed Nederlands is, achja nevermind.

Ik heb nogal een probleem. Ik zit in 3TVWO mét Latijn. Mijn klas bestaat uit 19 meisjes en 2 jongens. En iedereen haalt achten, negens en tienen. De halve klas is über perfectionistisch.

Ik ben alles behalve dat. Ik heb niet bepaald een sterke drang om mijn huiswerk te maken enzo. Hoewel ik vorig jaar (ik zat toen in dezelfde klas) ruim overging. Naja, in mijn begrippen ruim en goed. ( één 9, twee 8'en, één 6 en de rest 7's) vond ik dat door een of andere manier toch laag en was ik een beetje teleurgesteld. Dit kwam omdat iedereen in mijn naaste omgeving zo'n vijf negens, drie zevens en de rest achten stond... Heeft iemand tips hoe ik dit kan negeren?
Oud 14-09-2011, 20:31
Verwijderd
Hmmm....

Wat ik doe om mijn omgeving en zijn invloeden op mij te 'muten' is denken dat alles wat ik doe, een groter beeld heeft.

Dus als jij bijvoorbeeld later het beter gaat maken in het leven dan, zeg maar 25% van je oude klas(de 9 halende types), wat betekent dat volgens jou?

Just saying.....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:43
Verwijderd
Je cijfers zijn niet slecht, dat weet je zelf ook donders goed. En uiteraard weet je ook dat er ook mensen zijn die lager halen. Als jij vindt dat je te lage cijfers haalt, dan moet je je huiswerk meer en beter maken.

Maar op je vraag; Vraag niet naar de cijfers van de anderen, of juist wel; maar dan aan iemand die altijd lager haalt dan jij. Dat werkt goed op je zelfverzekerdheid (?)..
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:48
Anke---
Anke--- is offline
Citaat:
Hmmm....

Wat ik doe om mijn omgeving en zijn invloeden op mij te 'muten' is denken dat alles wat ik doe, een groter beeld heeft.

Dus als jij bijvoorbeeld later het beter gaat maken in het leven dan, zeg maar 25% van je oude klas(de
9 halende types), wat betekent dat volgens jou?

.. Ik kan eigenlijk alleen maar bedenken dat zij zo gedreven zijn in alles, dat zij het juist allemaal heel goed gaan doen.

Maar ik denk ook wel eens; ik heb tenminste lol in m'n leven. Ik ben vastbesloten om een gap jaar te nemen en lekker te backpacken door heel Europa en misschien zelfs veder, naar Afrika om kinderen te helpen daar. terwijl zij een zware midlifecrisis krijgen omdat ze gelijk zijn gaan studeren, werken, kinderen gekregen, en nooit eens echt iets hebben ondernomen. Dus dan ga ik het beter maken, zij hebben misschien een glansrijke cariere en/of een topfunctie bij een of ander bedrijf. Ik ben wel gelukkig.

Just saying.....
Oud 14-09-2011, 22:41
Verwijderd
Succes/geluk in het leven is dan ook relatief.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 09:49
Verwijderd
Niet zo zeiken want dat zijn prima cijfers.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 15:09
merle15
merle15 is offline
Ik heb ook een beetje dat 'probleem'. Ik haal prima cijfers, (zessen, zevens en achten), maar veel mensen uit mijn klas halen alleen maar hoge cijfers en zijn erg ontevreden met een zes. Wat mij wel opvalt is dat veel mensen uit mijn klas ook veel leuke dingen laten schieten voor dat soort cijfers. Ik kan me niet eens indenken dat ik mijn sociale leven en mijn hockey op moet geven voor school.
Mij helpt het dus om te bedenken dat ik gisteravond lekker heb getraind, en nu een 7 haal, terwijl de rest de hele avond zich heeft opgesloten in zijn/haar kamer om een 8 te halen. Wie weet helpt het jou ook.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 16:40
Verwijderd
Er ging een keer een meisje uit mijn toenmalige klas huilen omdat ze een 7 had gehaald :')

Die hebben we uiteraard de rest van het jaar belachelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 16:32
merle15
merle15 is offline
Citaat:
Er ging een keer een meisje uit mijn toenmalige klas huilen omdat ze een 7 had gehaald :')

Die hebben we uiteraard de rest van het jaar belachelijk gemaakt.
Tja, daar kan je op wachten als je dat doet, haha.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 16:36
Verwijderd
Waarom perfectionistisch willen zijn als je ook plezier kunt maken in je leven? Je moet er wel van genieten en je haalt prima cijfers.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 21:09
Anke---
Anke--- is offline
Citaat:
Ik heb ook een beetje dat 'probleem'. Ik haal prima cijfers, (zessen, zevens en achten), maar veel mensen uit mijn klas halen alleen maar hoge cijfers en zijn erg ontevreden met een zes. Wat mij wel opvalt is dat veel mensen uit mijn klas ook veel leuke dingen laten schieten voor dat soort cijfers. Ik kan me niet eens indenken dat ik mijn sociale
leven en mijn hockey op moet geven voor school.
Mij helpt het dus om te bedenken
dat ik gisteravond lekker heb
getraind, en nu een 7 haal, terwijl
de rest de hele avond zich heeft
opgesloten in zijn/haar kamer om
een 8 te halen. Wie weet helpt het jou ook.
Ja. Dit helpt inderdaad best wel. Maar was ik toch gewoon kut blijf vinden is dat iedereen altijd je cijfer moet weten. Ik zou dan het liefst willen zeggen 'Wordt jou leven er beter van als je mijn cijfer weet?'
Helaas krijg je dan waarschijnlijk van die irritante reacties als 'we vertellen ons cijfer toch altijd aan elkaar? Ben je chagrijnig of zo?'
Heb je misschien tips om dit soort irritante nieuwschierige mensen f te kappen?
Oud 24-09-2011, 18:22
Rivka
Rivka is offline
Je hebt uitstekende cijfers gehaald en je moet je niet bedrukt voelen omdat je andere klasgenoten zó graag aan de top willen zitten. Jij hebt dan waarschijnlijk meer vrije tijd dan zij, dat is toch veel belangrijker dan die drie puntjes verschil?

En voor die irritante mensen: Zeg gewoon dat jij niet zo perfectionistisch bent als zij en als dat zij dat een probleem vinden het dikke jammer voor hen is.
Oud 25-09-2011, 20:19
merle15
merle15 is offline
Citaat:
Ja. Dit helpt inderdaad best wel. Maar was ik toch gewoon kut blijf vinden is dat iedereen altijd je cijfer moet weten. Ik zou dan het liefst willen zeggen 'Wordt jou leven er beter van als je mijn cijfer weet?'
Helaas krijg je dan waarschijnlijk van die irritante reacties als 'we vertellen ons cijfer toch altijd aan elkaar? Ben je chagrijnig of zo?'
Heb je misschien tips om dit soort irritante nieuwschierige mensen f te kappen?
Tja, dat is inderdaad gewoon heel irritant! Meestal zeg ik gewoon mijn cijfer, en dan is het zo van: 'Oh..' En dan zeg ik: 'Nouja, vind het prima hoor.' En als ze je dan zo raar aankijken, dan vragen ze om een botte opmerking
Maar, negeer het gewoon, en enjoy je sociale leven! Daar schiet je meer mee op dan je irriteren aan mensen om je heen (niet denken dat ik me nooit aan iemand irriteer hoor, haha)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 22:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach, waarom maak je je druk om je cijfers. Als je je diploma hebt maakt niemand zich daar nog druk om, tenzij je goede cijfers nodig hebt voor een loting of zo. Ik heb het in ieder geval nooit nodig gehad, en ik ben nota bene bezig met een academische carričre.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 23:23
Daboman
Daboman is offline
Probleem zit niet zozeer in de cijfers, maar jezelf willen vergelijken met anderen en stiekem (misschien onbewust) beter willen zijn. Dat is iig wat ik tussen de regels door proef. Vergelijk jezelf liever met een eerdere versie van jezelf, die 6 bewijst wel dat je nieuwe kennis voldoende beheerst, die je een maand (of een andere tijdspanne) geleden nog niet had.
Reageren

Regels voor berichten