Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb ook een beetje dat 'probleem'. Ik haal prima cijfers, (zessen, zevens en achten), maar veel mensen uit mijn klas halen alleen maar hoge cijfers en zijn erg ontevreden met een zes. Wat mij wel opvalt is dat veel mensen uit mijn klas ook veel leuke dingen laten schieten voor dat soort cijfers. Ik kan me niet eens indenken dat ik mijn sociale leven en mijn hockey op moet geven voor school.
Mij helpt het dus om te bedenken dat ik gisteravond lekker heb getraind, en nu een 7 haal, terwijl de rest de hele avond zich heeft opgesloten in zijn/haar kamer om een 8 te halen. Wie weet helpt het jou ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Helaas krijg je dan waarschijnlijk van die irritante reacties als 'we vertellen ons cijfer toch altijd aan elkaar? Ben je chagrijnig of zo?' Heb je misschien tips om dit soort irritante nieuwschierige mensen f te kappen?
|
Je hebt uitstekende cijfers gehaald en je moet je niet bedrukt voelen omdat je andere klasgenoten zó graag aan de top willen zitten. Jij hebt dan waarschijnlijk meer vrije tijd dan zij, dat is toch veel belangrijker dan die drie puntjes verschil?
En voor die irritante mensen: Zeg gewoon dat jij niet zo perfectionistisch bent als zij en als dat zij dat een probleem vinden het dikke jammer voor hen is.
||
Citaat:
![]() Maar, negeer het gewoon, en enjoy je sociale leven! Daar schiet je meer mee op dan je irriteren aan mensen om je heen ![]() |
![]() |
|
Probleem zit niet zozeer in de cijfers, maar jezelf willen vergelijken met anderen en stiekem (misschien onbewust) beter willen zijn. Dat is iig wat ik tussen de regels door proef. Vergelijk jezelf liever met een eerdere versie van jezelf, die 6 bewijst wel dat je nieuwe kennis voldoende beheerst, die je een maand (of een andere tijdspanne) geleden nog niet had.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Je verleden accepteren en doorgaan Verwijderd | 14 | 04-06-2012 23:03 | |
Psychologie |
Perfectionisme/te veel met school bezig Chulo | 5 | 03-04-2010 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |