Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2011, 16:26
Thinus
Thinus is offline
Volgens een britse wetenschapper zullen mensen in de kort nabije toekomst niet meer sterven aan ouderdom doordat de medische vooruitgang revolutionaire stappen zal gaan maken.

http://www.nu.nl/wetenschap/2560048/...ud-worden.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2011, 17:53
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Da's leuk, dan kunnen de bevolkingsgroeiprognoses opnieuw naar boven worden bijgesteld.
Oud 14-08-2011, 10:41
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dan kan ook de pensioenleeftijd weer verder omhoog.
Oud 14-08-2011, 14:35
Verwijderd
Waar kan ik me aanmelden?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 19:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dan kan ook de pensioenleeftijd weer verder omhoog.
Dan krijg je sowieso een rare situatie wanneer mensen 1000 jaar kunnen worden.
Oud 14-08-2011, 20:54
Verwijderd
Lijkt me vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 10:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Lijkt me een hoop onzin.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:58
highplaces
highplaces is offline
Enorme onzin. Ik moet er trouwens niet aan denken om zo oud te kunnen worden.

Laatst gewijzigd op 23-08-2011 om 13:58. Reden: Ik wil het wel netjes houden. :)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 19:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat zou het wel extra wrang maken als je op je honderddertigste komt te overlijden.
Oud 23-08-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Enorme onzin. Ik moet er trouwens niet aan denken om zo oud te kunnen worden.
Dan ben je een sukkel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me een hoop onzin.
Deze comment is een grotere hoop poep. Het is allang bekend dat het verouderingsproces vertraagd kan worden en het is niet meer dan logisch dat deze technieken uiteindelijk op mensen gebruikte gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:18
Verwijderd
Volgens mij begin ik na honderd jaar wel levensmoe te worden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij begin ik na honderd jaar wel levensmoe te worden.
Gelukkig spreek je voor jezelf. Ik ben niet van plan om dood te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 23:56
highplaces
highplaces is offline
Citaat:
Dan ben je een sukkel.
Waarom? Als mens maak je veel mee. Ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent, en levensmoe wordt. Al helemaal met zo'n drukte (lees: overbevolking) om je heen.
Oud 24-08-2011, 00:01
Verwijderd
Even als toevoeging op mijn vorige post, het is niet om depressief te klinken, maar na 500 jaar bv zit je op een gegeven moment toch psychisch gewoon vol (met o.a. shit) om het zo maar lekker onduidelijk uit te drukken. hoe gelukkig je ook bent, dat je het wel tijd vind om te gaan?

Ik weet niet of ik zo lang zou willen leven.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 00:02
highplaces
highplaces is offline
@Badmutsje

Dat bedoel ik ook, ja. Ik sluit me bij je aan :')
Oud 24-08-2011, 06:07
Verwijderd
Hoezo zit je dan vol? Oude mensen willen vaak dood omdat ze niets meer kunnen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dan op je 500e net zo vitaal bent als nu op je 35e. Denk je dat je dat ze iedereen 930 jaar willen gaan verplegen?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 08:27
Thinus
Thinus is offline
Je kunt nog zo lang dood zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 13:57
arPos
arPos is offline
lijkt me onwenselijk omdat die techniek voor lange tijd niet beschikbaar zal zijn voor de algemene populatie, daardoor wordt de kloof tussen haves en have-nots alleen maar vergroot in een periode waarin het juist van belang is een uniforme identiteit te erkennen als aardbewoners.

dus laat die techniek nog maar een paar honderd jaar.
Oud 24-08-2011, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Hoezo zit je dan vol? Oude mensen willen vaak dood omdat ze niets meer kunnen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dan op je 500e net zo vitaal bent als nu op je 35e. Denk je dat je dat ze iedereen 930 jaar willen gaan verplegen?
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je op een gegeven moment te veel hebt meegemaakt, te veel hebt gezien, te veel herinneringen hebt dan je geest aankan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 20:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je op een gegeven moment te veel hebt meegemaakt, te veel hebt gezien, te veel herinneringen hebt dan je geest aankan.
Waarom denk je dat?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom denk je dat?
Omdat ik persoonlijk dingen slecht los kan laten, hoewel je veel vergeet met de jaren zou ik het geen verrassing vinden wanneer ik 500 jaar ben psychisch helemaal naar de klote ben.

Althans dat is mijn mening gebaseerd op de inzicht die ik nu kan hebben maar wie weet is het helemaal niet zo, ik sluit dat niet uit. Ik ben nog nooit 500 jaar geweest dus ja wat weet ik er eigenlijk over?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 20:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat ik persoonlijk dingen slecht los kan laten, hoewel je veel vergeet met de jaren zou ik het geen verrassing vinden wanneer ik 500 jaar ben psychisch helemaal naar de klote ben.

Althans dat is mijn mening gebaseerd op de inzicht die ik nu kan hebben maar wie weet is het helemaal niet zo, ik sluit dat niet uit. Ik ben nog nooit 500 jaar geweest dus ja wat weet ik er eigenlijk over?
Nou ja, de gemiddelde vrouw van 40 is een stuk minder labiel dan het gemiddelde meisje van 18.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 00:30
Verwijderd
Inderdaad zeg
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 05:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Gelukkig spreek je voor jezelf. Ik ben niet van plan om dood te gaan.
Je gaat toch echt een keer dood. Dat is iets wat 100% vast staat.
Oud 25-08-2011, 11:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wat een onzin

Ik heb een boek uit 1971 ofzo, ook geschreven door een toen gerenommeerde wetenschapper, als je leest wat die man dacht dat we nu allemaal zouden kunnen, hilarisch. En dat is dit over 30 jaar ook.
Oud 25-08-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, de gemiddelde vrouw van 40 is een stuk minder labiel dan het gemiddelde meisje van 18.
Mee eens, maar weet je ik kan het blijkbaar niet uitleggen wat ik bedoel. en ik probeer al helemaal niet te zeggen dat ik zo'n puber ben die het oh zo slecht heeft, alles behalve dat, want ik heb het echt niet slecht. IK weet niet of ik 500 jaar leven aan kan omdat ik alles wat in mijn omgeving gebeurd (wat dus niet over mij gaat) aantrek en ik fragiel ben als de pest. Het gaat over de mensen in mijn omgeving hun verdriet die ik bij hen voel dat waar aan ik denk dat ik het leven niet 500 jaar aan kan.

Laatst gewijzigd op 25-08-2011 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad zeg
Hoezo facepalm ik insinueer nergens dat ik labieler ben dan iemand van 40.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 08:07
Verwijderd
Ik denk dat niemand van ons hier 1000 jaar gaat worden. Maar als daar pilletjes voor komen, dan vind ik dat Kronos ze als eerste moet krijgen. Kronos, King of the World
Met citaat reageren
Oud 27-08-2011, 08:57
Mobius
Mobius is offline
Mócht het al mogelijk zijn, dan gaat het plan wel tegengehouden worden door religieuze groeperingen en ethische commissies. Als zoiets in de vorm van een operatie mogelijk is, moet het in het diepste geheim en is het voor 99,999% van de wereldbevolking onbetaalbaar.
Oud 27-08-2011, 11:13
Verwijderd
Ew, ethische dingen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 00:16
Daantjer
Daantjer is offline
Lijkt me leuk, tenminste, als ik mijn gezondheid en mijn nu nog acceptabele lichaam houd.
Verder is een levensverwachting van 1000 jaar niet helemaal correct, ik zet het op 500, tegen die tijd ben je vast wel eens aangereden of overleden aan een hele nare ziekte.
Oud 28-08-2011, 00:24
Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat een onzin

Ik heb een boek uit 1971 ofzo, ook geschreven door een toen gerenommeerde wetenschapper, als je leest wat die man dacht dat we nu allemaal zouden kunnen, hilarisch. En dat is dit over 30 jaar ook.
Uhu. Ik denk dat we zelfs over 200 jaar nog geen 1000 jaar zullen worden. Of zelfs 'maar' 500. En het lijkt me ook onwenselijk ivm overbevolking. En zeker rijke mensen zullen dan snel ouder kunnen worden (mocht dit uitkomen) en juist die verbruiken de meeste grondstoffen en vervuilen het meest. Lijkt me vrij rampzalig voor het milieu, dus.

En duizend jaar, jeetje, wat een oneeeeindige periode. Aftellen tot mijn pensioen vind ik nu al zo lang duren!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 00:37
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Uhu. Ik denk dat we zelfs over 200 jaar nog geen 1000 jaar zullen worden. Of zelfs 'maar' 500. En het lijkt me ook onwenselijk ivm overbevolking. En zeker rijke mensen zullen dan snel ouder kunnen worden (mocht dit uitkomen) en juist die verbruiken de meeste grondstoffen en vervuilen het meest. Lijkt me vrij rampzalig voor het milieu, dus.

En duizend jaar, jeetje, wat een oneeeeindige periode. Aftellen tot mijn pensioen vind ik nu al zo lang duren!
Ach, met de juiste persoon vliegt de tijd, dus zo erg vind ik dat niet, het is wel funest voor evolutie en overbevolking
Oud 28-08-2011, 01:58
Verwijderd
Mensen zijn niets dan een ziekte.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 07:18
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mensen zijn niets dan een ziekte.
Eerder een plaag, zie het als een wolk sprinkhanen die je oogst in een dag wegvreten. Zo vreet de mens in relatief dezelfde tijd de aarde op.
Als er een god zou zijn die de mens op aarde heeft gezet, zou die zich moeten schamen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2011, 18:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als er een god zou zijn die de mens op aarde heeft gezet, zou die zich moeten schamen.
Waarom? Als er een God is, is deze planeet hoogstwaarschijnlijk ook van hem.

Ik ken kinderen die in hun vakantie met de meest consciëntieuze precisie van lego een heel dorp maken, om het vervolgens met geweld te vernietigen.
Oud 28-08-2011, 18:59
Stff
Stff is offline
Citaat:
Waarom? Als er een God is, is deze planeet hoogstwaarschijnlijk ook van hem.

Ik ken kinderen die in hun vakantie met de meest consciëntieuze precisie van lego een heel dorp maken, om het vervolgens met geweld te vernietigen.
hehe, moet je voor de gein eens op youtube naar de docu-serie 'Through the Wormhole' (gaat over allerlei natuurkundige theorien enzo) zoeken. In een van de afleveringen wordt het idee gesuggereerd dat alles op aarde en de rest van het heelal weleens niks anders kan zijn dan een reusachtige (computer)simulatie. Kan dan zomaar zijn dat jouw lego voorbeeld ook voor ons kan gelden
Oud 28-08-2011, 20:35
Verwijderd
Citaat:
hehe, moet je voor de gein eens op youtube naar de docu-serie 'Through the Wormhole' (gaat over allerlei natuurkundige theorien enzo) zoeken. In een van de afleveringen wordt het idee gesuggereerd dat alles op aarde en de rest van het heelal weleens niks anders kan zijn dan een reusachtige (computer)simulatie. Kan dan zomaar zijn dat jouw lego voorbeeld ook voor ons kan gelden
Ik heb hier een rode pil en een blauwe pil....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 18:22
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
South Park - Cancelled.

Watch it
Oud 30-08-2011, 16:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
Eerder een plaag, zie het als een wolk sprinkhanen die je oogst in een dag wegvreten. Zo vreet de mens in relatief dezelfde tijd de aarde op.
Het zal de aarde een rotzorg zijn. Die blijft gewoon om de zon draaien. Met of zonder leven.
Oud 30-08-2011, 18:01
De Veroorzaker
Nouja je zou de aarde als ecosysteem kunnen zien en een inhoudelijke reactie geven
Oud 30-08-2011, 20:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Nouja je zou de aarde als ecosysteem kunnen zien en een inhoudelijke reactie geven
Dan is de mens nog inferieur aan de natuur en naar mening kan de mens de natuur ook niet kapot maken. Andersom dan weer wel.
Oud 31-08-2011, 15:57
De Veroorzaker
Citaat:
Dan is de mens nog inferieur aan de natuur en naar mening kan de mens de natuur ook niet kapot maken. Andersom dan weer wel.
ik denk toch dat als we kernkoppen naar het midden van de aarde transporteren we een heel eind komen met alles in verschillende stukken de ruimte in te laten vliegen. Kwestie van willen.
Oud 31-08-2011, 18:47
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
ik denk toch dat als we kernkoppen naar het midden van de aarde transporteren we een heel eind komen met alles in verschillende stukken de ruimte in te laten vliegen. Kwestie van willen.
Ahum. De aarde met zijn diameter van bijna 13k kilometer opblazen? Dacht t niet Nog niet met alle kernkoppen op aarde.
Oud 31-08-2011, 22:57
Verwijderd
Ach, met genoeg Russische 100 megaton bommen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 11:57
De Veroorzaker
Citaat:
Ahum. De aarde met zijn diameter van bijna 13k kilometer opblazen? Dacht t niet Nog niet met alle kernkoppen op aarde.
2.3 x 10^18 Kilograms of U-235 to blow the planet
Oud 01-09-2011, 20:20
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
2.3 x 10^18 Kilograms of U-235 to blow the planet
De aarde heeft nog altijd bijna 3 miljoen keer zoveel massa, dus zet het maar uit je hoofd ^^ Dat is alsof je met een rotje een tank probeert op te blazen.
Oud 02-09-2011, 11:56
De Veroorzaker
mass of Earth = 5.9742 × 10^24 kilograms

To accelerate half of that mass to 25,000 miles per hour: 1/2 x [3 x 10^24 x 11,111^2 ] / [1^2] = 1.8 x 10^32 Joules

one uranium atom releases 200 x 1.60217646 × 10-13 = ~3x10-11 Joules

3x10^-11 Joules goes into 1.8 x 10^32 Joules = ~ 6 x 10^42 Uranium atoms

Wat klopt er volgens jou niet dan?
Oud 02-09-2011, 13:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
De theorie in leuk, maar het lijkt me een lustig klusje.
Reageren

Regels voor berichten