Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2011, 13:11
bubbles94
bubbles94 is offline
hallo allemaal!
Een jaar geleden ben ik in elkaar geslagen door een paar meiden,
daar heb ik ook aangifte tegen gedaan en alles, maar de politie deed er niks mee,
daardoor durfde ik bijna een jaar lang niet meer naar de winkelstraat! niet in mijn eentje, maar ook niet met vrienden/familie!
ik voelde me daar erg onveilig!
ik zat alleeen nog maar thuis en deed ook verder niks meer!
ook op mijn school heb ik aangegeven dat ik me onveilig voel bij die meiden in de buurt.
de school beloofde mij dat ze er alles aan zouden doen om hun niet bij mij op school te plaatsen zodat ik me dan in elk geval veilig zou voelen!
nou kom ik dit jaar weer op school, en tot mijn grote verbazing zie ik hun gewoon in de kantine zitten!
ik voelde me ze misselijk worden dat ik me ziek heb gemeld.
ook vandaag ben ik niet naar school gegaan, niet zo zeer omdat ik me niet lekker voel, maar gewoon omdat ik me daar nu totaal niet veilig voel!
ik weet niet zo goed wat ik moet doen,
iemand een idee?
want ik durf dus nu echt niet naar school te gaan meer!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 13:50
honestsmile
honestsmile is offline
Hmm een lastig probleem.
Wat je wel kan doen is als je op school bent altijd zorgen dat je in de mensenmassa staat, dan kunnen zij je niks doen. Verder zou ik je vrienden ook inlichten (mocht je dat nog niet gedaan hebben) over wie die personen zijn, zodat je vrienden die meiden ook even in de gaten kunnen houden. Zo weet je zeker dat je veilig bent in de school. Mocht je toch wat angstig zijn dat ze je opwachten kun je ook altijd wat langer in je klaslokaal blijven.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 14:19
Winstanley
Winstanley is offline
Als je vriendinnen hebt, moet je gewoon bij hun gaan staan. Ben je een stuk minder kwetsbaar. Verder niet opzichtig laten zien dat je bang bent, hoe moeilijk dat ook is. Taferelen als langer in het lokaal blijven en echt gaan ontwijken lijken mij de slechtste oplossing, je maakt het voor jezelf alleen maar een onveiliger gevoel.

En als dat niet meer lukt, zou ik een andere school gaan zoeken. Het gevoel dat je nu iedere dag hebt komt vast niet ten goede aan je prestaties op school en je gevoelens buiten en binnen school.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 14:35
Verwijderd
Ik vind dit toch meer op Psychologie passen, dus ik verplaats 'm naar Psych.

Verder ben ik het eens met de posts hier boven.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 15:36
Verwijderd
Ja, natuurlijk zitten ze gewoon in de kantine Wat had je verwacht? Je school kan niet al hun bewegingen controleren. Hooguit kunnen ze ervoor zorgen dat jullie niet bij elkaar in de klas zitten, dat je vrijstelling hebt van gezamenlijke dingen als sportdagen, etc.

Maar ik denk sowieso dat je je een stuk veiliger gaat voelen als je gewoon accepteert dat het opnieuw op vechten kan aankomen, en dat zonder angst probeert tegemoet te zien. Volgens mij verlaagt dat de kans dat het daadwerkelijk gebeurt een stuk meer dan die meisjes angstvallig proberen te ontwijken. Al gaat het trouwens niet eens om het vechten zelf, want de angst eromheen is een stuk erger dan een paar meppen vangen. En dat je bang bent, daar kan alleen jij iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:03
T_ID
T_ID is offline
Je moet jezelf afvragen wat ze nu eigenlijk kunnen uitrichten. Als jij niet bang op de grond gaat liggen en het allemaal laat gebeuren zonder terug te vechten, is het simpelweg uitgesloten dat twee pubermeisjes je echt iets aan kunnen doen. Daarvoor missen ze gewoon domweg de kracht.
Zeker als ze geen training in vechtsport o.i.d. hebben kun je hen beiden met gemak aan, als je het wilt, en moeite doet om te bedenken hoe, tenminste.
Wat vechten betreft zit driekwart in je hoofd. Als jij helemaal klaar bent en geaccepteerd hebt dat je niet voor hen aan de kant gaat, en hen een hoop pijn gaat doen voordat ze jou iets aan kunnen doen, is je uitstraling vaak al genoeg om iemand van idee te doen veranderen.
Als je angstig, afzijdig en ontwijkend bent, trekt dat juist nieuwe agressie aan. Jij geeft zelf immers al aan dat je slachtoffer zult zijn.

Maar als je dat niet beseft en met zoveel angst reageert, verlies je altijd. Daar is ook niets aan te veranderen, want ze kunnen moeilijk die twee opsluiten in een kast zolang jij op school bent.

Je moet niet toegeven aan zulke angsten. Bovendien zou jou nogmaals aanvallen heel erg dom zijn. Zeker met een aangifte over precies hetzelfde nog in de la. Gaan spijbelen omdat je jezelf zo angstig maakt is in ieder geval geen oplossing.
Oud 21-09-2011, 10:56
banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
weetje,, ik werd vroeger altijd gepest door een paar jongens in de buurt,, maar echt erg gepest,, dan ik me gewoon helemaal kut voelde.. Ik kwam dus vorig jaar op een nieuwe school (onze school heeft 3 locaties,, ik werd verplaatst naar een andere locatie) en het bleek dat al die pesters ook in die school zaten,, en ik zag ze gewoon bijna elke dag.. Ik was gewoon hartstikke bang en durfde niet meer naar school.. Maar hun doen niet meer dom tegen mij.. Gelukkig.. Misschien is dat ook bij jouw.. Mensen veranderen Dus hun misschien ook..
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 11:02
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
heb ik ook gehad, toen vanmiddag kwam een paar pester op een bankje gingen ze me roepen, ik dacht ik ben niet gek, gelukkig gingen een paar budds, en een vriendin mee, toen waren ze meteen stil
Reageren

Regels voor berichten