Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2011, 17:11
Guinie
Guinie is offline
Bij welke beroepen leer je mensen iets, breng je jouw kennis over op anderen? Mijn vriend begon over bijvoorbeeld een 'dyslexie-mens', maar we hadden geen idee hoe dat beroep in werkelijkheid heet . Zelf denk ik momenteel aan logopedie, daar leer je mensen ook dingen en help je hen.
Hoe heet het trouwens als je kinderen die bijvoorbeeld moeite hebben met lezen, daarmee helpt?

Laatst gewijzigd op 07-09-2011 om 17:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2011, 17:13
Verwijderd
dyslectie coach? Tenminste zo wordt het bij ons op school genoemd geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:16
Allure
Allure is offline
Wat ironisch om het woord dyslexie fout te spellen.

Ik zou het ook een dyslexiecoach noemen.

Een remedial teacher helpt kinderen die moeite hebben met een of meer onderdelen van de schoolstof, bijv. met lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 17:19
Verwijderd
Ik dacht echt even een moment dat je gewoon niet doorhad dat iemand die kennis overbrengt op mensen een leraar is, maar het gaat wat verder dan dat zie ik.

Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit van mensen met dyslexie gehoord dat ze daarvoor behandeld werden bij iemand. Ik vermoed dat jullie met 'dyslexie-mens' dan ook eigenlijk gewone leraren bedoelen die er misschien veel ervaring mee hebben. Die personen kunnen vast kinderen met dyslexie helpen. Dus ik denk ook dat er niet apart mensen / studies bestaan die zich richten op het helpen lezen. Maar je kunt natuurlijk wel gewoon een lerarenopleiding doen of in ieder geval informeren of er bijvoorbeeld extra vakken zijn die je daarvoor kan volgen of iets dergelijks.

Verder, als ik een heel eind weg redeneer zou een orthopedagoog ook daarbij kunnen helpen, volgens mij houden die zich namelijk bezig met ontwikkeling van kinderen. Misschien dat die heel vaag ook wel iets met dyslexie doen. Ik weet dat niet zeker.

Logopedie is natuurlijk wel anders, daarbij help je mensen met spreken maar volgens mij ook met gewoonweg kauwen enzo. Aangezien zij ook wel degelijk iets doen met ontwikkeling kom je daar misschien ook wel in aanraking met dyslexie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:20
Verwijderd
Ik heb jaren bij de logopedie als 'patiënt/klant' (hoe zal ik dat noemen?) gezeten. Bij mij ging het puur om het spreken van sommige letters. En ik kan het nog steeds niet....
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:53
Tink*
Tink* is offline
Een orthopedagoog is vaak intern begeleider op een (basis)school en kan kinderen met b.v. dyslexie extra begeleiden.
Oud 08-09-2011, 06:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Vechtsport-leraar (teakwondo, karate, kun fu etc.)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 22:46
Geel
Geel is offline
Bij heel veel studies heb je de optie om de kennis die je bij de studie hebt geleerd door te geven aan anderen. Als je bijv scheikunde gestudeerd hebt, kun je kiezen om scheikundeleraar te worden op een middelbare school. Op die manier kun je met heel veel studies een leraar worden.

Verder zijn er beroepen als pedagoog, logopedist, maar bijvoorbeeld ook een revalidatiearts, waarbij je mensen 'iets leert'. Al zou je dat beter kunnen beschrijven als mensen helpen.

En, een orthopedagoog of een gezondheidspsycholoog kan mensen met dyslexie helpen.
Reageren

Regels voor berichten