Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2011, 08:26
Optima
Optima is offline
Ik speel met een idee, het veraangenamen van boodschappen doen. Zo heb ik wel eens last van de oudere genratie Nederlanders die boodschappen doen om hun sociale contacten met de kassajuffrouw te onderhouden. Resultaat: 10 minuten wachten in de kassarij.

Is het geen idee om speciaal een rij voor ouderen te maken? En daar dan meteen een soort kassameisje/maatschappelijk werker te plaatsen die even met ze babbelt?

Of een rij voor singles, zodat je ook in de supermarkt ipv in de kroeg kan flirten als je er zin in hebt.

Hebben jullie nog meer ideeen voor soorten kassarijen? En wat zijn jullie ergernissen als je in de rij staat of gewoon in de supermarkt zijn?

Laatst gewijzigd op 25-08-2011 om 21:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2011, 09:23
Verwijderd
Zelfscan-kassa's ftw
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 09:24
Verwijderd
De plaatstelijke dirk heeft al een snelkassa voor als je minder dan 10 producten wil kopen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 09:25
Verwijderd
Pin-only kassa's. Droeftoeters die anno nu nog contant betalen in de supermarkt en geld moeten uitzoeken, tellen, onderwijl praatje maken, de tel kwijtraken en opnieuw moeten beginnen aan 3 kilo kleingeld
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 09:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het wel prima hoe ze het in Engeland veel doen: één rij en dan meerdere kassa's, zodat je niet hoeft uit te zoeken in welke rij je moet en je niet om een plekje hoeft te vechten en het niet uitmaakt welke kassa sneller is.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 10:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Pin-only kassa's. Droeftoeters die anno nu nog contant betalen in de supermarkt en geld moeten uitzoeken, tellen, onderwijl praatje maken, de tel kwijtraken en opnieuw moeten beginnen aan 3 kilo kleingeld
Dat valt samen met de ouderenkassa, denk je niet?
Maar het helpt niet altijd, er zijn genoeg moeders die graag nog hun hele leven even bespreken met het kassameisje dat toevallig de dochter van hun buurvrouw is of iets dergelijks...
Oud 25-08-2011, 10:15
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Ik vind het wel prima hoe ze het in Engeland veel doen: één rij en dan meerdere kassa's, zodat je niet hoeft uit te zoeken in welke rij je moet en je niet om een plekje hoeft te vechten en het niet uitmaakt welke kassa sneller is.
Duidelijk, net als ze in de Primark doen enzo
Oud 25-08-2011, 10:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh bestaat dat wel in Nederland ja? Wat goed
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 11:02
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Oh bestaat dat wel in Nederland ja? Wat goed
Ja, al is het wel zeldzaam: ik ken het alleen uit de Primark en de eeeeeuh River Island. Maar ze zouden het overal moeten doen, scheelt zoveel. Nederlanders kunnen niet normaal in de rij staan
Oud 25-08-2011, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dat valt samen met de ouderenkassa, denk je niet?
Maar het helpt niet altijd, er zijn genoeg moeders die graag nog hun hele leven even bespreken met het kassameisje dat toevallig de dochter van hun buurvrouw is of iets dergelijks...
Nee. Er zijn ook zat "jonge ouders" die maar wat graag een haffel losgeld op de kassa donderstralen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 11:06
Uice
Uice is offline
Bij de Marqt (de elitesupermarkt van Amsterdam) heb je ook één rij voor alle kassa's, en kun je alleen pinnen.
Oud 25-08-2011, 11:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is echt fijn. Nouja, contant kunnen betalen moet wel bij één kassa kunnen ofzo, voor buitenlanders. Zoiets. Omdat je soms betaalt per transactie.
In Duitsland zouden ze ook eens pinautomaten moeten neerzetten in winkels.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 11:59
Verwijderd
Bij de Action hier in de straat is dat ook. Altijd maar één rij voor alle kassa's (er zijn er ook maar twee of drie). De indeling van de winkel noopt daartoe.

En wat Dobermann zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:51
Verwijderd
Mensen die niet meteen beginnen met pinnen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:51
Verwijderd
En ik erger me echt groen-en-geel aan het feit dat supermarkten geen credit cards of Visa Electron accepteren.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 13:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
"Mag ik pinnen?" "Ik wou graag pinnen." Dat soort onzin, ja.
Oud 25-08-2011, 14:00
Verwijderd
Bij 'mijn' supermarkt kun je niet gelijk beginnen met pinnen dus als ik in de Appie ben vergeet ik vrij vaak dat ik gelijk kan beginnen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Bij 'mijn' supermarkt kun je niet gelijk beginnen met pinnen dus als ik in de Appie ben vergeet ik vrij vaak dat ik gelijk kan beginnen
En verder vind ik het een beetje een zeik-topic.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 15:08
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Zelfscan-kassa's ftw
heb je die ook in NL?
Oud 25-08-2011, 15:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En verder vind ik het een beetje een zeik-topic.
Ik ook, en er zijn genoeg antwoorden gegeven, dus ik gooi hem dicht.

Edit: maar blijkbaar is niemand het met me eens, dus whatever.
Oud 25-08-2011, 15:25
Verwijderd
Hihi ik had je net gerapporteerd en toen wilde ik nog een keer rapporteren met 'nevermind' maar je mag maar 1x per minuut rapporteren
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 15:25
Verwijderd
Niet zo fanatiek eah!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 15:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Graag wel ontopic dan ja
Oud 25-08-2011, 17:25
Chevy
Chevy is offline
Wel een ergernis in de kassarij: Mensen die op hun gemak alles laten scannen, dan eens hun portemonnee gaan pakken als de kassamiep zegt hoeveel het is, supersloom pinnen/betalen, en dan op hun dooie gemak alles pas in gaan laden. :rage:
Oud 25-08-2011, 18:15
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kom regelmatig in de rij terecht met een miep voor me die dan een artikel heeft waarvan het streepjescode niet leesbaar meer is. Dan volgt er een telefoongesprek van 5 minuten tussen de kassamevrouw en een abstracte bestaansvorm elders, die haar dan moet vertellen hoeveel het pakje ham kost.
Oud 25-08-2011, 18:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik speel met een idee, het veraangenamen van boodschappen doen. Zo heb ik wel eens last van de oudere genratie Nederlanders die boodschappen doen om hun sociale contacten met de kassajuffrouw te onderhouden. Resultaat: 10 minuten wachten in de kassarij.

Is het geen idee om speciaal een rij voor ouderen te maken? En daar dan meteen een soort kassameisje/maatschappelijk werker te plaatsen die even met ze babbelt?

Of een rij voor singles, zodat je ook in de supermarkt ipv in de kroeg kan flirten als je er zin in hebt.

Hebben jullie nog meer ideeen voor soorten kassarijen?
Flirten of een praatje maken kan toch sowieso al?
Oud 25-08-2011, 19:00
Thomas.
Thomas. is offline
Inderdaad, wat een zeiktopic dit '-.-
Oud 25-08-2011, 19:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Is het misschien een idee om hier een "ergernissen in de supermarkt" topic van te maken? Aangezien het vooral daarover gaat nu
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 20:41
Thomas.
Thomas. is offline
Goed idee, ik begin met de mensen die vinden dat je er te lang over doet bij de kassa
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 21:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je moet toch altijd wachten tot ze een knopje indrukken voordat je het bedrag kunt bevestigen?

Bovendien benut ik de tijd van het scannen om meteen alles in mn tas te gooien, en pas als de kassamiep et bedrag noemt steek ik 'm er in.
Oud 25-08-2011, 21:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Met dat 'nieuwe pinnen' kun je vaak niet meteen je pincode intoetsen en moet je eerst wachten tot het totale bedrag bekend is.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 00:47
Verwijderd
mensen die niet weten hoe ze het nieuwe pinnen moeten doen terwijl de instructies gewoon op het scherm staan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 00:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
De eerste keer stak ik mijn pinpas verkeerd om erin :\

Slaat ook nergens op, dat nieuwe pinnen. Veiliger, my ass, het is er alleen maar ingewikkelder op geworden.
Oud 26-08-2011, 02:06
Verwijderd
Ik vind de mandjeskassa's bij albert heijn en bas van der heijden handig. En de zelfscankassa van de ah. En de pinkassa's van de c1000 (komen bijna geen ouderen bij die kassa, dus bespaart extra tijd).
Verder erger ik me aan kutkinderen die in de weg staan, schreeuwen of bleren. En ouders die hun kind niet opvoeden of in bedwang houden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 07:19
Verwijderd
Wel, het winkelcentrum waar ik mijn voer, drinken en supplies haal zit een bejaardenflat en een Short Bus Squadron etablissement.

Als je je tijdstip dus verkeerd uitzoekt heb je allemaal volk wat nog net zelfstandig dingen mag... kan doen... doet.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 07:22
Verwijderd
Kinderen die boodschappen op de band mogen leggen als er maar 1 kassa open is... Dat duurt uren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 07:34
Verwijderd
Kassamiepen die er uren overdoen om een artikel aan te slaan. lastige mensen die een uur een gesprek moeten voeren met een kassamiep.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 08:46
Verwijderd
Ik ga gewoon op een rustig moment naar de appie. En dan de XL, want daar gaat alles zelfs op een zaterdag vrij vlot. De enige ergernis die ik daar soms heel soms heb, zijn van die tokkiewijven met kinderwagens, die je gewoon aan de kant duwen, als ze erlangs moeten. Meestal blijf ik dan stoicijns staan. Ze gaan maar om me heen. Ruimte zat in zo'n grote winkel. En bejaarden die voorkruipen. Oja, ze "vragen" wel of ze voor mogen, maar wachten het antwoord niet af. Meestal pleur ik hun boodschappen dan ook zo weer hun mand in.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 08:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wel een ergernis in de kassarij: Mensen die op hun gemak alles laten scannen, dan eens hun portemonnee gaan pakken als de kassamiep zegt hoeveel het is, supersloom pinnen/betalen, en dan op hun dooie gemak alles pas in gaan laden. :rage:
Dit. Maar dat geldt voor alles waarbij mensen iets moeten betalen / laten zien. Van die wijven die al 10 minuten op de bus staan te wachten en pas als ze in de bus staan in hun lelijke tas gaan graaien naar hun chipkaart/portemonnee.
Oud 26-08-2011, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ga gewoon op een rustig moment naar de appie. En dan de XL, want daar gaat alles zelfs op een zaterdag vrij vlot. De enige ergernis die ik daar soms heel soms heb, zijn van die tokkiewijven met kinderwagens, die je gewoon aan de kant duwen, als ze erlangs moeten. Meestal blijf ik dan stoicijns staan. Ze gaan maar om me heen. Ruimte zat in zo'n grote winkel. En bejaarden die voorkruipen. Oja, ze "vragen" wel of ze voor mogen, maar wachten het antwoord niet af. Meestal pleur ik hun boodschappen dan ook zo weer hun mand in.
Serieus, echt voorkruipende mensen? Oef, dat zouden ze bij mij ook niet moeten doen
Doet me denken aan de keer dat ik bij een winkel 1 groot artikel wilde afrekenen, achter me staat een oude vrouw dat 1 lepeltje wil kopen. Vraagt ze of ze voor mag omdat zij alleen maar dat kleine lepeltje heeft. Whut En dan nog; zelfs als ik een hele mand vol had, was dat geen reden om iemand voor te laten imo
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Serieus, echt voorkruipende mensen? Oef, dat zouden ze bij mij ook niet moeten doen
Doet me denken aan de keer dat ik bij een winkel 1 groot artikel wilde afrekenen, achter me staat een oude vrouw dat 1 lepeltje wil kopen. Vraagt ze of ze voor mag omdat zij alleen maar dat kleine lepeltje heeft. Whut En dan nog; zelfs als ik een hele mand vol had, was dat geen reden om iemand voor te laten imo
Zij zelf zouden het niet als voorkruipen zien, want ze vroegen het. Ik zie het als voorkruipen, want ze wachten mijn antwoord niet af.
Als iemand het vriendelijk vraagt (en dan niet op de retorische manier), en ik heb geen haast, of andere redenen, dan ben ik heus de lulligste niet.

Mensen die inderdaad hun chipkaart of geld niet klaar hebben als ze de bus instappen. Of van die mensen die uitgebreid willen kijken wat dat chipapparaat te melden heeft. Ga godver gewoon zitten. Moet ik weer racen omdat zij zo sloom doen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Je moet toch altijd wachten tot ze een knopje indrukken voordat je het bedrag kunt bevestigen?

Bovendien benut ik de tijd van het scannen om meteen alles in mn tas te gooien, en pas als de kassamiep et bedrag noemt steek ik 'm er in.

Citaat:
Met dat 'nieuwe pinnen' kun je vaak niet meteen je pincode intoetsen en moet je eerst wachten tot het totale bedrag bekend is.
Het nieuwe pinnen is verre van ideaal inderdaad. Het verschilt ook per winkel of je je pincode wel of niet eerst kan intoetsen. Maar ik heb het nog over het oude pinnen en dat je pas er prima gelijk ingestoken kan worden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Zij zelf zouden het niet als voorkruipen zien, want ze vroegen het. Ik zie het als voorkruipen, want ze wachten mijn antwoord niet af.
Als iemand het vriendelijk vraagt (en dan niet op de retorische manier), en ik heb geen haast, of andere redenen, dan ben ik heus de lulligste niet.

Mensen die inderdaad hun chipkaart of geld niet klaar hebben als ze de bus instappen. Of van die mensen die uitgebreid willen kijken wat dat chipapparaat te melden heeft. Ga godver gewoon zitten. Moet ik weer racen omdat zij zo sloom doen
voorkruipen = voordringen?

Nou, zo raar is dat niet, dat je wilt kijken wat dat chipapparaat zegt, heb al vaak zat meegemaakt dat het verkeerd ging en als je dat dan niet door hebt, ben je zo vier euro kwijt en kost het weer een hoop moeite om het terug te krijgen omdat je niet meer precies hebt opgelet waar het fout ging.

Ik vind het nieuwe pinnen maar irritant, het werkt bij elke winkel anders en bejaarden begrijpen niet dat ze die pas eerst even moeten laten zitten. Maar laatst was er ook een moeder die haar tweejarige op de knopjes liet drukken en dat vond ik ook niet zo handig...
Oud 26-08-2011, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ja wat anders
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja wat anders
Ik weet niet, ik zag voor me hoe bejaarden over de grond aan het kruipen waren. Ik vind het een gek woord.
Oud 26-08-2011, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet, ik zag voor me hoe bejaarden over de grond aan het kruipen waren. Ik vind het een gek woord.
Hoi fizzle
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 11:23
Verwijderd
Citaat:

Nou, zo raar is dat niet, dat je wilt kijken wat dat chipapparaat zegt, heb al vaak zat meegemaakt dat het verkeerd ging en als je dat dan niet door hebt, ben je zo vier euro kwijt en kost het weer een hoop moeite om het terug te krijgen omdat je niet meer precies hebt opgelet waar het fout ging.

Ja, maar daar hoef je geen hele minuten over te doen. Even kijken, en dan verderop actie ondernemen als het mis is. De hele bus hoeft toch niet te lijden onder het falen van JOUW chipkaart?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 12:34
Verwijderd
Zelfscan en snelkassa's

Verder ken ik alle ergernissen natuurlijk ook wel. Met name de mensen die pas op het laatste moment hun portemonnee eens gaan opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 12:35
Verwijderd
Ik zie trouwens steeds meer pinnende bejaarden
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 12:42
Verwijderd
Oh ja, en kassamiepen die een gesprek hebben met mijn voorganger, dat ze dan graag nog even afmaken, mij niet aankijken, wel op hun dooie gemak vast beginnen met het scannen van mijn boodschappen, soms zelfs een fout maken omdat ze niet opletten en dan aan het einde van het gesprek ineens opmerken dat er iemand voor ze staat die al een halfuur wil pinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten