Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 10:56
martijn552210
martijn552210 is offline
hallo iedereen,

ik moet voor school een werkstuk over zelfmoord maken.
weet iemand misschien argumenten VOOR zelfmoord!
alvast bedankt!!!

greez, martijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2012, 12:46
Verwijderd
Nou, niet zo zeer voor zelfmoord, maar je zou kunnen zeggen dat mensen hun eigen keuzes mogen maken en dat ze dus ook de keuze zouden moeten hebben om hun eigen leven te nemen als ze dat willen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 13:21
Verwijderd
- Je bent van het leven af
- Andere mensen hebben geen last meer van je en gaan er financieel op vooruit.
- Je eventuele vriend(in) kan eindelijk eens iemand anders ballen zonder dat ze met de nek wordt aangekeken.
- Erfenis voor de nabestaande
- Vreugde voor eventuele vijanden.
- Een eventueel duur ziekenbed is over.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 15:08
Verwijderd
Als je d'r geen zin meer in hebt, ben je van al het gezeur af.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:33
Verwijderd
Vanuit degene die zelfmoord pleegt gezien gaat het vaak om het idee dat iedereen beter af is zonder die persoon. Dat hij/zij toch niet gemist zal worden. Dat iedereen blij zal zijn, dat het leven geen waarde meer heeft dus dat een einde ook niet erg is.

Zo jammer dat mensen zich daar zo in kunnen vergissen. Je hebt ongetwijfel de overlijdensadvertentie van Tim Ribberink meegekregen, die een paar weken geleden overal op FB en Twitter stond. Hij maakte er een eind aan, omdat hij gepest werd. Zijn ouders waren geweldig schreef hij in zijn afscheidsbrief, maar de rest van de wereld maakte hem belachelijk. Op zijn avondwake waren 900 mensen. Zo zonde dat al die betrokkenheid pas na zijn dood getoond werd...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 19:43
Em.
Em. is offline
Misschien moet je ook even aan euthanasie denken. Dat is ook een beetje zelfmoord, het is in ieder geval (ook) kiezen voor de dood omdat het leven je erger lijkt/ondragelijk lijkt. En als je heel erg ongelukkig bent en dat hoogst waarschijnlijk zult blijven (dus niet eens categorie 'depressieve puber' maar eerder dat je bijvoorbeeld een zooitje psychische ziektes hebt die niet echt geweldige zijn om mee te leven, een zeer naar verleden, geen vrienden en geen familie meer) waarom zou je dan doorleven? Het is jouw leven en als je daar geen zak aan vindt, waarom zou je dan doorleven? (Antwoord: omdat het beter kan worden/zodat andere mensen zich niet kut voelen kan weerlegd worden door dat dat niet voor iedereen geldt - verzin een voorbeeld - of eventueel door het 'maar het is jóuw leven'-argument.)
Oud 14-12-2012, 09:24
martijn552210
martijn552210 is offline
thanx iedereen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 09:29
martijn552210
martijn552210 is offline
na een aantal goede reacties op mijn vraag om argumenten VOOR zelfmoord nu de vraag of jullie ook nog goede argumenten TEGEN zelfmoord weten.
alvast bedankt voor jullie reacties!\

greetz martijn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 09:36
Verwijderd
Wanneer je zelfmoord pleegt, denk je zelf van alles af te zijn, maar je hele omgeving (familie/vrienden etc.) zitten ermee. Hun laat je in de steek, en met flink wat verdriet achter. Je denkt je eigen problemen op te lossen, maar je bezorgd er andere veel meer problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 15:03
Verwijderd
Het is doorgaans een vrij rommelige activiteit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 13:12
Tink*
Tink* is offline
Ik heb je topics even samengevoegd aangezien je nieuwe vraag nog bij je oude paste en dit prima in hetzelfde topic kan.
Oud 21-12-2012, 22:10
Verwijderd
VOOR:
+ Je hebt het idee dat je iedereen alleen maar tot last bent en dat toch niemand je zal missen/verdriet zal hebben
+ Eenzaamheid
+ Veel problemen thuis (scheiding, financiële problemen, ziekte, overlijden)
+ Verslavingen (drugs, alcohol)
+ Het zat zijn om gepest te worden
+ Flinke puberproblemen
+ Depressie
TEGEN:
- Om zelfmoord te plegen, moet je bv voor de trein springen waardoor je de conducteur een trauma kan bezorgen
- Vrienden/familie waar je veel van houd/ die je geen pijn wil doen
- Na regen komt zonneschijn of denkend: het zal wel beter worden want slechter kan het al niet meer
- Opzien tegen de pijn van een strop/geraakt worden door een auto/trein/bus
- Uitstel => afstel
- Bang dat anderen ook zelfmoord gaan plegen
=?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 13:27
Eenlamp
Eenlamp is offline
Ik zou het zelfdoding noemen, zelfmoord klinkt net alsof je iets tegen je eigen wil doet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 00:55
Verwijderd
Ja mijn beste vriend heeft een paar maanden geleden zelfmoord gepleegd... Maar die deed het we'll met de redenne om zich zelf iets aan te doen.. Hij ga zich zelf de schuld van de problemen om hem heen...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 11:51
janneman1111
janneman1111 is offline
voor de trijn is leuk, maar van de brug is ook erg populair. maar ik heb zoiets, als je dan zelfmoord pleeg, doe het dan goed. bijv. probeer zo lang mogenlijk op een vrachtwagen te springen, probeer een drukke rivier over te zwemmen. trap eerst de meest gehaate leraar in zijn ballen, spring daarna uit het raam... enz. verzin wat leuks.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 12:42
Naimin
Naimin is offline
Kijk hier anders is even naar, er zijn wel meer van zulk soort filmpjes maar het geeft wel een beeld over wat er allemaal zou kunnen gebeuren om over die streep te stappen:

Oud 09-02-2013, 17:22
omnomnom
omnomnom is offline
Voor:
- Geen stress
- Geen vervelende mensen
- Geen domme mensen meer
- Geen naïeve mensen
- Geen mensen in het algemeen
- Geen hinderlijke plichten
- Eeuwige rust
- Geen sociale druk