Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2011, 15:19
AMS27
AMS27 is offline
Hey allemaal,

Ik heb nu sinds de zomervakantie een relatie met een heel leuk meisje.
Het is mijn eerste relatie dus wel erg leuk.
Maar het punt is dat zij 3 uur rijden van mij woont, en met de trein duurt het nog langer.
Op zich vind ik dit geen probleem, maar ik heb wel een ander probleem.
Heeft misschien ook wel met iets anders te maken, en niet met de lange afstand, maar dat weet ik niet zo goed. Zoals ik al zei ik ben een groentje hierin.
Maar mijn punt is dat ik soms opeens denk dat ze mij niet leuk meer vind! Ik weet wel dat ze me leuk vind, maar ik heb er wel veel last van!

Mijn vraag dus, ben ik de enige die zo raar is dat ik dit de hele tijd denk, of zijn er nog anderen die mijn gevoel ook wel eens delen. Zo ja, wat doe je er dan aan? (Natuurlijk zijn tips van mensen die er geen last van hebben ook welkom)

Gr...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2011, 15:25
hellyfish
hellyfish is offline
Citaat:
Hey allemaal,

Ik heb nu sinds de zomervakantie een relatie met een heel leuk meisje.
Het is mijn eerste relatie dus wel erg leuk.
Maar het punt is dat zij 3 uur rijden van mij woont, en met de trein duurt het nog langer.
Op zich vind ik dit geen probleem, maar ik heb wel een ander probleem.
Heeft misschien ook wel met iets anders te maken, en niet met de lange afstand, maar dat weet ik niet zo goed. Zoals ik al zei ik ben een groentje hierin.
Maar mijn punt is dat ik soms opeens denk dat ze mij niet leuk meer vind! Ik weet wel dat ze me leuk vind, maar ik heb er wel veel last van!

Mijn vraag dus, ben ik de enige die zo raar is dat ik dit de hele tijd denk, of zijn er nog anderen die mijn gevoel ook wel eens delen. Zo ja, wat doe je er dan aan? (Natuurlijk zijn tips van mensen die er geen last van hebben ook welkom)

Gr...
als je gewoon doet wat zei wilt en hoe ver zei wilt gaan komt het allemaal weg . ohja en als ze dat soms doet wilt ze iets van je denk ik
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 15:35
Verwijderd
Citaat:
als je gewoon doet wat zei wilt en hoe ver zei wilt gaan komt het allemaal weg . ohja en als ze dat soms doet wilt ze iets van je denk ik
Dit is absoluut geen antwoord op de vraag..

Ontopic: Afstand hoeft zeker geen probleem te zijn voor een relatie. Ik had op jouw leeftijd ook een vriend die ver weg woonde en dat was in principe geen probleem, al was het voor mij financieel een beetje moeilijk, want op je 15e is het best duur als je bijvoorbeeld ieder weekend met de trein moet, of zo.

Over die onzekerheid: Tja, ik weet niet zo goed wat je daaraan moet doen. Zelf ben ik dat op momenten ook, maar het enige dat je kunt doen is haar vertrouwen. Als zij zegt dat ze je leuk vindt (en het ook altijd nog geweldig is als je samen bent ) dan kun je ervan uitgaan dat dit ook zo is. Ik snap het wel, hoor, onzekerheid is nu eenmaal niet rationeel.

Gewoon eerlijk en open blijven, dan komt het vast goed.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:30
Verwijderd
Tuurlijk ken ik die momenten ook. Ik woon nu sinds een maand of wat samen, maar hiervoor hebben mijn vriend en ik twee jaar 200 km en vier uu rmet de trein uit elkaar gewoond. In die twee jaar heb ik regelmatig momenten gehad waarop ik zeker wist dat hij me nie tmeer leuk vond en dat ik maar stom was en idioot door te denken dat zo'n ongen mij leuk kon vinden en en en en en. Hetgene wat bij ons heel goed werkte, was dit heel duidelijk uitspreken. Ik heb dit ook altijd tegen hem gezegd, hierdoor wist hij wat er bij mij speelde en snapte hij bepaalde gedragingen van mij beter. Hij wist me ook altijd weer te overtuigen dat hij wel degelijk van me hield.

Er zijn echter ook mensen die het fijner vinden om dit niet te bespreken, ik kan me voortellen dat het ook heel erg moeilijk kan zijn om in een realtie te zitten waarin een partner vaak aangeeeft dat hij/zij onzeker is over jouw gevoel voor hem/haar. Het is an jullie samen om een manier te vinden die het beste bij jullie past. Succes
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 16:43
AMS27
AMS27 is offline
Bedankt allemaal... Ik heb veel aan jullie antwoorden (en vooral zo snel).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 18:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Bij ons is de afstand zo'n 1400km, dus het kan altijd erger.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 20:24
gentlemen
gentlemen is offline
afkappen. hiermee gaan veel jongeren de fout in. gewoon niet doen, het is het niet waard(eigen ervaring)
Oud 07-09-2011, 20:48
Verwijderd
Citaat:
afkappen. hiermee gaan veel jongeren de fout in. gewoon niet doen, het is het niet waard(eigen ervaring)
Met wat precies.

Afstand is allemaal best te doen. Ik heb een jaar een relatie gehad met iemand in Zwolle en dat was 3 uur reizen met de auto. Daarnaast nog in Amsterdam en Den Haag en dat is allemaal niet stuk gegaan owv de afstand.

En dat denken, dat moet je onder controle houden, onzekerheid kan je ongelofelijk ongelukkig maken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:41
mepsteen
mepsteen is offline
Ikzelf heb hier geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het kan.

Ik heb 2 kennissen die beide een lange afstandsrelatie hebben.

Jongen A heeft een vriendin in Zweden, dit gaat al ~2 jaar goed.

Jongen B heeft zijn vriendin in Japan en dit gaat al 4 jaar goed. (Een ticket richting Japan kost wel ongeveer 1000 euro, maar je moet het er maar voor over hebben.)

Als dit kan, dan lijkt 3 uurtjes reizen mij niet zo'n obstakel.
Oud 08-09-2011, 06:29
gentlemen
gentlemen is offline
Citaat:
Met wat precies.

Afstand is allemaal best te doen. Ik heb een jaar een relatie gehad met iemand in Zwolle en dat was 3 uur reizen met de auto. Daarnaast nog in Amsterdam en Den Haag en dat is allemaal niet stuk gegaan owv de afstand.

En dat denken, dat moet je onder controle houden, onzekerheid kan je ongelofelijk ongelukkig maken.
veel jongeren denken dat op dat moment hun liefde van hun leven te hebben. wel heel leuk enzo maar je moet ook gaan afwegen met de kosten enzo. aangezien het 3 uur reizen is ben je denk ik rond de 25 euro kwijt bent voor een trein ticket. en ik denk dat er in de buurt genoeg leuke meiden wonen
Oud 08-09-2011, 16:01
AMS27
AMS27 is offline
Maar ik kan het echt niet uitmaken met haar... Ik hou daar echt veel te veel voor van haar.

En iedereen bedankt voor de reacties... Het is best zwaar, maar met steun van anderen komt lukt het mij wel, zeker als ik hoor wat voor een relatie andere mensen soms hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
veel jongeren denken dat op dat moment hun liefde van hun leven te hebben. wel heel leuk enzo maar je moet ook gaan afwegen met de kosten enzo. aangezien het 3 uur reizen is ben je denk ik rond de 25 euro kwijt bent voor een trein ticket. en ik denk dat er in de buurt genoeg leuke meiden wonen
Ja, dat zal allemaal wel, maar het feit dat er andere mannen/vrouwen in de buurt wonen verandert niets aan je gevoelens voor iemand.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 18:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja, dat zal allemaal wel, maar het feit dat er andere mannen/vrouwen in de buurt wonen verandert niets aan je gevoelens voor iemand.
Precies, dat er genoeg andere jongens/meisjes in de buurt wonen betekent niet dat TS er daar 1 leuk van hoeft te vinden. Hij vindt dat meisje op 3 uur reisafstand leuk, dus dan zal hij die 3 uur reizen er maar voor over moeten hebben.
Oud 14-09-2011, 01:16
Verwijderd
Hee!
Ik zit voor mijn studie een aantal maanden in Amerika, en wat ontzettend helpt tegen mijn ik-mis-mijn-vriend-gevoel is skypen! Als je een keer met zo'n onzeker gevoel zit, spreek dan af om haar op skype te spreken, je hebt er alleen maar internet voor nodig en verder kost het niets (as opposed to telefoon), je kan haar gezicht dan zien en kunnen jullie even praten en kan zij jou eventueel geruststellen. Dat werkt beter dan piekeren tot het volgende weekend dat je haar weer ziet denk ik?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 20:07
AMS27
AMS27 is offline
Hey,
Bedankt voor je reactie...
Ik heb er ook al over gedacht, maar ze mag geen webcam en microfoon...
En ik zie haar hopelijk iig 1 keer in de maand, en niet elk weekend, dat gaat gewoon niet...
Zij heeft het heel druk met school (examenjaar) en ik spreek haar daardoor op msn niet eens zo vaak. Soms 2 of 3 dagen niet.

Ik heb het een keer met haar erover gehad, en zij zei dat ze het gevoel had dat we doordat we elkaar zo weinig zien we uit elkaar raken jammer genoeg.... Toen ze dat zei had ik zoiets van ECHT NIET... Maar nu ik haar 3 dagen niet meer gesproken had, en haar vandaag wel weer sprak moet ik toegeven dat het wel een beetje klopt... Ik wil haar echt vaker zien, maar dat kan niet omdat zij het dus heel druk heeft, ook met verjaardagen etc. En ze mag/kan geen skype! Is het een idee om haar af en toe eens te bellen als ik haar 2 dagen niet meer spreek, of heeft zou ze dat vervelend vinden?

@ Honkballertje: als antwoord op je vraag zo beter? Je haalt me de woorden uit de mond!!!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 21:41
honkballertje
honkballertje is offline
Dat je haar niet dagelijks kan spreken is idd jammer, maar ik denk niet dat dat het grootste struikelpunt zal zijn. Het elkaar maar 1x per maand kunnen zien zal waarschijnlijk op de lange termijn vervelender worden.

Gewoon de volgende keer dat je haar weer kan spreken op msn vertellen dat je het jammer vindt dat jullie elkaar zo weinig kunnen spreken op msn (los van dat jullie elkaar zo weinig in het echt kunnen zien) en vragen of ze het ook een goed plan vindt om op zulke momenten een keer eventjes met elkaar te bellen. Lijkt me niet dat ze dat vervelend zou moeten vinden, maar juist blij zou moeten zijn dat je haar graag spreekt .

Succes ermee!
Oud 15-09-2011, 16:16
AMS27
AMS27 is offline
Heel erg bedankt iedereen....
Ja, maar door stress kan je alles vervelend vinden!!
Maar goed ik zal het zeker even bespreken bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten