Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2012, 16:21
exchangeproject
exchangeproject is offline
Hey forummers,

Een leerling uit Rusland wil graag een onderzoek doen naar de kennis van Nederlandse scholieren over Rusland (en vice versa). Hiervoor heeft ze een enquete gemaakt die geheel anoniem in te vullen is. Jullie zouden haar heel erg helpen door hem in te vullen

https://docs.google.com/spreadsheet/...WFJ4alFJZXc6MQ

Thanks! En succes komend jaar!

---Nog maar een paar extra nodig!---
Als ik iemand anders kan helpen door zijn/haar enquete in te vullen, post 'em hier

Laatst gewijzigd op 06-09-2012 om 18:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2012, 16:59
Em.
Em. is offline
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van Rusland, heb ik ontdekt.
Oud 30-08-2012, 17:08
Verwijderd
ingevuld
en..

Citaat:
Ik weet eigenlijk zo goed als niets van Rusland, heb ik ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ingevuld. Toen kreeg ik dit op mijn scherm:

What do you know about Russia?
Ваш ответ записан.

Wat staat hier?

Edit: oh, uw antwoord is opgeslagen.

Laatst gewijzigd op 30-08-2012 om 17:29.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh kut, ik ben Kournikova vergeten bij sport people :')
Oud 30-08-2012, 17:27
Verwijderd
Ik was begonnen, maar ik weet superweinig en toen had ik geen zin meer.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 17:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Rusland :')
Oud 30-08-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik was begonnen, maar ik weet superweinig en toen had ik geen zin meer.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 08:31
Verwijderd
ik wist echt niks over rusland. Behalve wat steden op te noemen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 11:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik kon maar één schrijver en één kunstenaar opnoemen. En geen sporters.
Oud 31-08-2012, 12:46
Verwijderd
Als rusland zou aanvallen zou ik me meteen aansluiten. Putin is mijn neger en wereldwijd een van de weinige echte leiders.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 15:48
exchangeproject
Bedankt mensen! Wordt erg gewaardeerd
Mochten er nog meer mensen zijn die iets kunnen vullen, ga aub je gang!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2012, 21:22
Verwijderd
Sport people -> Ivan Drago.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 14:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik wist geen enkele sporter of componist, alleen drie auteurs en drie steden. Mèn, wat erg.
Oud 07-09-2012, 21:05
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Ik weet dat er een zeer leuke dame woont.
Oud 09-09-2012, 13:40
Volk
Volk is offline
De vraag over religie en de vraag over hoe lang je op school zit vind ik maar stomme vragen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 14:06
exchangeproject
Nou, je hebt natuurlijk verschillende soorten religie, per land. In dit geval Russisch orthodox, een afgeleide van het christendom. Als je na gaat welke invloeden het geloof in Rusland allemaal heeft gehad is het wel een interessante vraag om te stellen. Kijk alleen al naar hoe de kerken er daar uit zien (lijken een mix tussen een kerk en een moskee). Bovendien zijn er ook nog andere, kleinere geloven aanwezig (en zijn russen vaak bijgelovig). Het gaat er dus ook om dat, als je de vraag niet kan beantwoorden, je op zoek gaat naar het antwoord (en dit soort dingen vind). Zo kom je meer te weten over een andere cultuur. En over school: Wij hebben hier verschillende soorten (peuterschool, basisschool en middelbaar). Daar hebben ze 1 school vanaf een bepaalde leeftijd tot een bepaalde leeftijd, waarom dat zo is weet ik niet, maar misschien werkt het wel beter dan ons systeem
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 14:10
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nou, je hebt natuurlijk verschillende soorten religie, per land. In dit geval Russisch orthodox, een afgeleide van het christendom. Als je na gaat welke invloeden het geloof in Rusland allemaal heeft gehad is het wel een interessante vraag om te stellen. Kijk alleen al naar hoe de kerken er daar uit zien (lijken een mix tussen een kerk en een moskee). Bovendien zijn er ook nog andere, kleinere geloven aanwezig (en zijn russen vaak bijgelovig). Het gaat er dus ook om dat, als je de vraag niet kan beantwoorden, je op zoek gaat naar het antwoord (en dit soort dingen vind). Zo kom je meer te weten over een andere cultuur. En over school: Wij hebben hier verschillende soorten (peuterschool, basisschool en middelbaar). Daar hebben ze 1 school vanaf een bepaalde leeftijd tot een bepaalde leeftijd, waarom dat zo is weet ik niet, maar misschien werkt het wel beter dan ons systeem
Naast de hoofdreligies heb je daar ook gewoon vrijwel elk geloof. Daarom vind ik het een stomme vraag. En onder school vond ik ook vervolgonderwijs vallen, daarom vind ik het een stomme vraag. Met je uitleg erbij is het iets duidelijker, maar dan nog vind ik de vragen verkeerd geformuleerd. Het zijn weggevertjes, je hebt er elk geloof en je kunt langer naar school gaan dan puur verplicht, net als in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 16:42
exchangeproject
Ik zal je voorstellen voorleggen aan de enquete maker. Bedankt voor het invullen en het commentaar!
(het gaat dus inderdaad om de hoofdreligie en de eerste schoolperiode, die welliswaar varierend is maar anders dan bij ons. Je kan ervoor kiezen nog 2 jaar langer op school te zitten bijvoorbeeld. Een vervolgopleiding staat er dan nog buiten, maar dat is dan weer gelijk aan wat wij hier krijgen)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 16:53
Verwijderd
Die van het geloof en onderwijs vond ik inderdaad ook matig, je kan er wel wat mee maar dan zou ik het formuleren als 'welke religie is het grootst binnen Rusland' en, mjah, doe iets met het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 08:53
Verwijderd
Is de KGB een merk?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 13:16
Verwijderd
KGB bestaat niet meer jonge!

Is FSB.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 12:34
Boogie
Boogie is offline
Waarom is het in het Engels?

(Ваш ответ записан)
Oud 11-09-2012, 15:53
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ingevuld. Ik wist alleen geen sporters hoor. En soms moest ik even nadenken over wat de Engelse spelling van Tsjechov of Tsjaikovski was, inderdaad niet ideaal.
Oud 11-09-2012, 16:45
exchangeproject
De enquete is in het Engels omdat deze van een Russische studente afkomstig is. Verder zegt hij in het Russisch dat je ingevulde formulier verstuurd is
De spelling maakt niet heel veel uit, ze kan zelf zien welke schrijven je bedoelt.
Bedankt voor het invullen trouwens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2012, 12:37
bennisjaak
bennisjaak is offline
Hmm... ingevuld, maar ik weet blijkbaar wel heel weinig van Rusland... Best lastig de vragen in het Engels, sommige termen vind ik inhet Nederlands al lastig! Normaal weet ik altijd wel raad met enquetes..
Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 07:13
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
De enquete is in het Engels omdat deze van een Russische studente afkomstig is. Verder zegt hij in het Russisch dat je ingevulde formulier verstuurd is
De spelling maakt niet heel veel uit, ze kan zelf zien welke schrijven je bedoelt.
Bedankt voor het invullen trouwens!
ok
Reageren

Regels voor berichten