Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2011, 12:23
AceSpade
AceSpade is offline
Hey mensen,

Ik heb regelmatig een ontsteking onder mijn linker bakkebaard. En dat is ook echt alleen maar mijn linker. Daarbij heb ik niet eens zo'n Elvis bakkebaarden maar zelfs vrij kort. Ik scheer het geregeld weg. Het blijft continu (om de 2 weken) terug komen. Is dit normaal? Ik dacht allereerst dat het te maken had dat ik niet vaak shampoo gebruikte daar. Dus nu met douchen (om de dag) gebruik ik ook op mijn bakkebaarden shampoo.

Is dit nu een normaal / erkend probleem of moet ik hier met Nivea gaan werken of zo?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 12:44
Pluis
Pluis is offline
Ontstekingen aan baarden (ofwel folliculitis) komt meestal door scheren. Als je bij het scheren je huid kapot maakt dan kunnen er bacteriën in de wondjes komen en een ontsteking veroorzaken. Dan wordt het dus rood en kunnen er een soort van puistjes op komen. Op zo'n moment moet je juist NIET met nivea en andere dingen gaan smeren, maar het rust geven en alleen schoonmaken met water tot het genezen is. En dan dus ook even niet scheren.
Wil je toch doorgaan met scheren, zorg er dan voor dat je de haren niet te kort scheert en scheer ook niet elke dag. was je gezicht na het scheren weer met water. Er zijn after shaves die roodheid en bultjes tegengaan maar ze doen lang niet allemaal wat de verpakking zegt, dus dat is vooral uitproberen.

Regels voor berichten