Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2011, 00:07
AceSpade
AceSpade is offline
Hey mensjes. Heeft iemand hier angsten? En welke?

Ik heb een angst voor mn huis Klinkt maybe vaag haha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2011, 08:05
Edelweiss
Edelweiss is offline
Het eerst door een deur moeten (als ik naar bed ga, boven).
Het computerkamertje van m'n vader ('s avonds ziet het er echt eng uit, overdag is het prima).
Niet weten wat ik moet zeggen/doen en of ik het wel goed zeg/breng/doe.

Misschien ook wat vaag/raar. Maar ja iedereen heeft zo zijn (vreemde) angsten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 14:07
Eend
Eend is offline
Ik durf 's avonds niet meer naar de gang
Oud 28-07-2011, 14:11
Verwijderd
Ik ben vooral 's nachts bang voor inbrekers, als ik dan een geluidje hoor lig ik eerst met een behoorlijk kloppend hart in bed en dan ga ik naar beneden met alle lichten aan om erachter te komen dat het mijn kat was die wat omgooide
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 15:06
igfy
igfy is offline
Ik heb vliegangst en hoogtevrees. En stiekem ben ik ook bang voor ganzen, maar die zie je gelukkig niet zo vaak

oh ja en soms ben ik natuurlijk bang dat ik dingen niet goed doe/niet slim genoeg ben, maar dat zie ik zelf meer als onzekerheid dan als angst. Als ik namelijk in een vliegtuig moet ben ik echt zwaar in paniek, maar als ik een tentamen/presentatie/gesprek met docent heb, dan ben ik gewoon normaal.
Oud 28-07-2011, 15:18
Tuinhek
Tuinhek is offline
Ik ben bang dat aliens mij mee gaan nemen en mij anaal gaan onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 16:31
Thinus
Thinus is offline
chinezen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 18:20
Severus
Severus is offline
Ik ben bang om flauw te vallen in ruimtes die vol zitten met mensen, zeker bij ruimtes waar een zekere "status" aan verbonden is en alles ordelijk dient te verlopen, zoals een kerk. Als je daar van je stokje gaat, onderbreek je iets belangrijks en kijkt echt iedereen je zo aan en wordt er daarna nog wel het een en ander over je gefluisterd, achter je rug om. Daarom vermijd ik dergelijke drukke plaatsen ook wanneer dat mogelijk is.

Mja... eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat angst voor veroordeling en afwijzing hier aan ten grondslag ligt, als je het nog meer analyseert.
Oud 28-07-2011, 23:42
Verwijderd
Ik heb volgens mij geen bijzondere angsten. Wel een beetje hoogtevrees, maar alleen bij hoogtes die ook echt gevaarlijk zijn, dus dat is gezond en ik voel me niet echt op m'n gemak in het donker, vooral als het ook nog heel stil is, maar dat is wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 08:15
Verwijderd
Podiumvrees als ik moet zingen. En ik durf geen solo te zingen, ik heb er daarom al veel solos voorbij laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 17:17
Verwijderd
Ik heb geen angsten. Ja ik vind spinnen niet tof.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen angsten. Ja ik vind spinnen niet tof.
Wordt je angstig als ik je in een kamer opsluit met een leeuw?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 04:40
DerMarlon
DerMarlon is offline
Ervaring?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 11:52
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ervaring?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2011, 11:54
DerMarlon
DerMarlon is offline
Nou, dat vraag ik me gewoon af hoor
Met citaat reageren
Oud 01-08-2011, 03:54
Jefar
Jefar is offline
Mijn post is verwijderd...

Ik vind Ewoks van star wars eng
Met citaat reageren
Oud 02-08-2011, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang om flauw te vallen in ruimtes die vol zitten met mensen, zeker bij ruimtes waar een zekere "status" aan verbonden is en alles ordelijk dient te verlopen, zoals een kerk. Als je daar van je stokje gaat, onderbreek je iets belangrijks en kijkt echt iedereen je zo aan en wordt er daarna nog wel het een en ander over je gefluisterd, achter je rug om. Daarom vermijd ik dergelijke drukke plaatsen ook wanneer dat mogelijk is.

Mja... eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat angst voor veroordeling en afwijzing hier aan ten grondslag ligt, als je het nog meer analyseert.
dit snap ik dus niet....als je flauwvalt dan doe je dat toch niet bewust ofzo? Dan denk ik dat mensen om je heen meteen in actie zullen komen om jou te helpen en daarbij zullen er wat mensen geschrokken zijn....waarom zouden ze dan over je gaan roddelen? het is niet zo dat je invloed hebt over je flauwvallen, als dat uberhaupt al eens voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 23:22
MrOizo
MrOizo is offline
Welke angst heb je voor je huis?
Oud 13-08-2011, 00:41
Thomas.
Thomas. is offline
Citaat:
Het eerst door een deur moeten (als ik naar bed ga, boven).
Het computerkamertje van m'n vader ('s avonds ziet het er echt eng uit, overdag is het prima).
Niet weten wat ik moet zeggen/doen en of ik het wel goed zeg/breng/doe.

Misschien ook wat vaag/raar. Maar ja iedereen heeft zo zijn (vreemde) angsten.
En zit je vader dan ook achter de computer? Met enge dingen op het scherm?
Oud 13-08-2011, 11:20
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En zit je vader dan ook achter de computer? Met enge dingen op het scherm?
Ha.Ha.Ha. Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 11:39
Verwijderd
Nou thomas even ontopic blijven graag
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 16:47
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Welke angst heb je voor je huis?
>.> Er is hier gewoon vanalles gebeurd haha. Gelukkig de laatste tijd niet meer. Vandaar dat ik bang voor mijn huis ben.

Zo zat ik toen ik 16 was lekker alleen thuis. Mijn broer was stappen, mijn zus zat in Utrecht bij haar vriend.Mijn ouders waren aan het kaarten en ik zat daar alleen op mijn kamertje. Kei hard het muziek aan.

Geen raam of iets dergelijke open en ik had altijd mijn deurtje veilig gesloten.
Op een gegeven moment ging mijn klink echt KEI hard naar onder toe. Alsof er vol op geslagen werd. Ik keek naar de deur, niets gebeurde. Ik heel even op staan en de deur dicht doen. Geen enkel licht aan of iets dergelijke dus schouderophalend ging ik zitten.
Muziek aan en ging weer verder gamen.

Nog geen 10 seconden erna hoorde ik weer hetzelfde gebeuren. De deur ging open. Ik met grote ogen erheen kijken van "The fuck gebeurd hier?". Ik heel even weg kijken en een beetje gefrustreerd want ik wist bij god niet wat er gebeurde. Ging die deur kei rustig open op het moment dat ik weg keek. En ik hoorde de deur weer.. "Krrrk".. Heel rustig, alsof ik in zo'n domme horror film zat. Ik gelijk weer kijken.. Stopte die deur. Ongeveer een poezen opening stond die ineens. Ik weer terug kijken. Het moment dat ik weg keek ging die weer "Wrieeee" rustig open. Ik draaide me om en BAM! Sprong ineens een demoon op me. Whaha grapje van dat onderstreepte

Ik dus wéér op staan met wat gescheld en alles. Van "GODVERDOMME WAT IS DIT NU WEER?!" (Was toen in een depressieve tijd dus kon niets hebben. Heb ik jaren van last gehad). Ik die deur kei hard dicht smijten. Aan de klink trekken en alles. Geen be-we-ging in te krijgen. Ik dus eindelijk zitten. En het moment dat ik ging zitten hoorde ik die deur GELIJK weer open gaan. Alleen ging die ook tegelijkertijd een stuk open. Ik bleef maar staren in die donkere gang. Kon niets zien of horen. Super eng. Uiteindelijk opgestaan en overal de lichten aangemaakt. Echt.. Elke kamer gekeken van mijn hele huis. Kon niets of niemand zien, of horen (80 jaar oud huis ofzo dus het kraakt nogal). Een zwaard gepakt (God knows waarom!) en weer heel rustig en stilletjes gaan zitten. Deur op een kier gedaan en het muziek zacht gezet. Was ik blij dat mijn ouders 2 uur daarna weer terug kwamen.
Ik heb zo het 1 en ander wel eens in een flash gezien (Schaduwachtige dingen). Ik heb een ijskoude hand op mijn schouder gevoelt toen ik super kwaad op bed zat, en aan het huilen was.

Um.. Ik ben eens midden in de nacht wakker geworden omdat ik iets hoorde vallen. Ik gelijk met zo'n wit-achtig licht rond schijnen om te zien wat er was, kon niets zien. Vervolgens stond ik 's morgens op en stond er zo'n Chinese bamboo urn van 1m hoog (waar bamboo of weet ik veel wat in hoort) halverwege het pad. En daar hing een nun-chaku aan die gevallen was wat aan die urn hing. (Zo'n Bruce Lee wapentje. 2 staven met een ketting ertussen). Dat was dus het geluid dat ik hoorde vallen

Ik ben wakker geworden midden in de nacht omdat er 3 katana's + houder op mijn hoofd vielen Daar werd ik minder vrolijk van. Mijn moeder was gelijk naar onder gerent of er inbrekers waren. Was wel grappig. Ze werd wel boos dat ze er uiteindelijk achter kwam dat dat van mij kwam.

Ik ben laatst wakker geworden omdat er een dreamcatcher op mijn wang viel. Ik dacht dat ik werd vastgebonden door een spin of zo haha. Maar dat is waarschijnlijk gewoon van een spijker af gevallen. Dat lijkt me logisch maar ik heb nog geen andere reden gevonden voor de andere verschijnselen

Snap je mijn angst?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 10:58
Verwijderd
Misschien moet je de zaken eens beter ophangen, jemig.

OT: Ik heb geen onrealistische angsten.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 20:58
Verwijderd
ben bang om s nachts naar de wc te gaan
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 11:49
Verwijderd
Spinnen, Rijen aan de kassa van bv een supermarkt
Mensen, uh waarvoor niet eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 11:53
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Spinnen, Rijen aan de kassa van bv een supermarkt
Mensen, uh waarvoor niet eigenlijk
Oei.. Klinkt probleematisch
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 12:43
Panterstring
Panterstring is offline
Hoezo ben je bang voor rijen aan de kassa?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 21:14
Thinus
Thinus is offline
Bang dat de diepvriesproducten ontdooien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Oei.. Klinkt probleematisch
Ja dat is het ook..

Citaat:
Hoezo ben je bang voor rijen aan de kassa?
Dan ben ik bang dat ik ga hypervent. en door dat ik dat denk gebeurd dat natuurlijk,denk door het wachten word ik nerveus van al die mensen, wat hun denken over mij omdat ik zo zenuwachtig doe waardoor ik weer opval en nog meer voel dat ik aangestaard word
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 08:01
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Bang voor vrouwen en alles wat net (liefdes)relaties te maken heeft. Bang voor presenteren voor de klas, god wat is dat eng.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 11:24
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Bang voor vrouwen en alles wat net (liefdes)relaties te maken heeft. Bang voor presenteren voor de klas, god wat is dat eng.
Je bedoelt bindingsangst? Dat laatste heb ik ook ja .

Citaat:
ben bang om s nachts naar de wc te gaan
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 11:56
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Je bedoelt bindingsangst? Dat laatste heb ik ook ja .

Ik ook
Nou.. Het is meer dat ik verschrikkelijk verlegen ben en vooral als het over degelijke onderwerpen gaat. Bang voor alles wat ik fout kan doen etc. Ik denk dat ik voor het eerst een meisje kusjes op haar wangen durfde te geven, bijvoorbeeld nieuwjaar of verjaardagen, toen ik 16/17 was. Nee, het iets erger dan bindingsangst xD...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:51
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Nou.. Het is meer dat ik verschrikkelijk verlegen ben en vooral als het over degelijke onderwerpen gaat. Bang voor alles wat ik fout kan doen etc. Ik denk dat ik voor het eerst een meisje kusjes op haar wangen durfde te geven, bijvoorbeeld nieuwjaar of verjaardagen, toen ik 16/17 was. Nee, het iets erger dan bindingsangst xD...
O hm ja klote.
Ik heb ongeveer hetzelfde maar ietsje minder erg.
Ik kan heel goed met jongens opschieten, maar ik ben gewoon best verlegen en net als jij ook bang voor wat ik fout kan doen , en dat weerhoud me er dus van.
Maar ik verwacht dat ik er later miss wel overheen ben gegroeid, hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:54
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
O hm ja klote.
Ik heb ongeveer hetzelfde maar ietsje minder erg.
Ik kan heel goed met jongens opschieten, maar ik ben gewoon best verlegen en net als jij ook bang voor wat ik fout kan doen , en dat weerhoud me er dus van.
Maar ik verwacht dat ik er later miss wel overheen ben gegroeid, hoop ik.
Ja ik snap wat je bedoeld. Ik heb een hele goeie vriendin waar ik het heel goed mee kan vinden en praten(en stiekem vind ik haar beetje leuk ), maar zomaar op iemand afstappen of iets dergelijks.. Ik zie het niet snel gebeuren. Overigens denk ik inderdaad dat je er wel overheen groeit en ik ook. Het is alleen een probleem wat ooit nog veel erger is geweest voor mij en dat probeer ik beetje bij beetje op te bouwen . Alles komt goed zullen we maar zeggen XD
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 07:52
Verwijderd
ik heb een liften fobie. ik ben altijd bang dat een lift blijft vasthangen of de deur gaat niet meer open. Daarom ga ik nooit met de lift ook al moet ik 20 trappen op. Best raar eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 11:52
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Citaat:
...Ik ben vooral 's nachts bang voor inbrekers...
Ik ook
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 15:00
Volk
Volk is offline
Vroeger was ik bang voor liften, omdat ik daar als kind 2 keer vlak na elkaar in vast was blijven zitten. Na de eerste keer zij mijn mamma dat het nooit meer zou gebeuren, nou, 3 dagen later zat ik weer vast in de lift en deze keer helemaal alleen. Tegenwoordig heb ik die angst overwonnen.

Vroeger werd ik panisch als ik een spin zag. Ik weet ook wel dat die beesten me niks kunnen doen maar mijn lichaam reageerde dan gewoon voordat ik kon denken. Ik begon te huilen en trillen. Ik sliep wekenlang in mijn moeders bed als ik een spin had gezien in de buurt van mijn kamer, zelfs op mijn 17de nog. Gelukkig ben ik tegenwoordig hier ook grotendeels overheen. Ik zal een spin nog steeds niet aanraken en mijn maag draait zich nog steeds om als ik een spin zie bewegen, maar dat ongecontroleerde is weg. Ik kan naar de wc gaan als er een spin op de pot zit

Ik denk dat ik op dit moment geen ongezonde angsten meer heb.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:04
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Vroeger was ik bang voor liften, omdat ik daar als kind 2 keer vlak na elkaar in vast was blijven zitten. Na de eerste keer zij mijn mamma dat het nooit meer zou gebeuren, nou, 3 dagen later zat ik weer vast in de lift en deze keer helemaal alleen. Tegenwoordig heb ik die angst overwonnen.

Vroeger werd ik panisch als ik een spin zag. Ik weet ook wel dat die beesten me niks kunnen doen maar mijn lichaam reageerde dan gewoon voordat ik kon denken. Ik begon te huilen en trillen. Ik sliep wekenlang in mijn moeders bed als ik een spin had gezien in de buurt van mijn kamer, zelfs op mijn 17de nog. Gelukkig ben ik tegenwoordig hier ook grotendeels overheen. Ik zal een spin nog steeds niet aanraken en mijn maag draait zich nog steeds om als ik een spin zie bewegen, maar dat ongecontroleerde is weg. Ik kan naar de wc gaan als er een spin op de pot zit

Ik denk dat ik op dit moment geen ongezonde angsten meer heb.
Liftenangst
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 16:39
MegaKind
MegaKind is offline
Angst voor het onbekende
Met citaat reageren
Oud 31-08-2011, 17:41
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Hoogtevrees en spinnenvrees
Oud 01-09-2011, 19:16
koekje97
koekje97 is offline
ik ben als de dood voor spinnen en insecten (behalve lieveheersbeestjes, vlinders en nog wat uitzonderingen). en ook durf ik niet in mijn huis te lopen als deze compleet donker is
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 09:31
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
ik ben als de dood voor spinnen en insecten (behalve lieveheersbeestjes, vlinders en nog wat uitzonderingen). en ook durf ik niet in mijn huis te lopen als deze compleet donker is
Alleen of ook als je familie gewoon in huis is (slaapt of zoiets)?
Want als je familie er ook is, dan voel je je toch sowieso al een stuk veiliger. Ik zou denken: 't is mijn eigen huis; ik ken het helemaal, dus veel kan er niet aan de hand zijn in zo'n vertrouwde omgeving.

Kijk, als het om andermans, een voor jou vreemd huis, zou gaan, dan was het natuurlijk anders geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 09:55
Verwijderd
Het lijkt me dat het hier gaat om dingen waarvan je weet dat het irreëel is om er bang voor te zijn. Voor mij zijn dat spinnen Bij een insect ergens ontspan ik daadwerkelijk als ie vleugels heeft, want dan is het geen spin. Behoorlijk vreemd.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 20:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
Het lijkt me dat het hier gaat om dingen waarvan je weet dat het irreëel is om er bang voor te zijn. Voor mij zijn dat spinnen Bij een insect ergens ontspan ik daadwerkelijk als ie vleugels heeft, want dan is het geen spin. Behoorlijk vreemd.
Haha, dat had ik ook ja. Zodra ik zag dat er maar 6 poten waren was alle angst weg want het was toch geen spin. Zelfs nu ik mijn angst onder controle heb schrik ik als ik een spin zie en ontspan ik zodra blijkt dat het geen spin is. Ik snap nog steeds niet waarom mijn lichaam zo reageert.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 21:39
Em.
Em. is offline
Dat heb ik ook ja. Echt van "O JEE HET IS EEN ZWARTE VLEK O JEE. - Oh, het vliegt weg /care."
Oud 18-09-2011, 14:13
lisanneKO
lisanneKO is offline
ik ben egt bang om bij iemand anders naar de wc te gaan.
Ben dan bang dat ik op gesloten zit

(ps is heb wel eens een keer op school een kwartier vast gezeten dus vandaar)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 12:07
hellyfish
hellyfish is offline
heb een angst voor geesten
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 16:05
Verwijderd
Citaat:
heb een angst voor geesten
Nee hoor.
Met citaat reageren