Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2011, 13:10
Alexxx123
Alexxx123 is offline
Hallo mensen, ik heb een klein probleempje ik ben best wel onzeker en dat word ik eigelijk van verschillende soorten spiegels... in sommige spiegels zie ik er gwn niet uit.heeft met het lichtinvalshoek te maken denk ik. maar ik heb een vraag hoe zien andere mensen jouw nou echt wat voor spiegel kan je daar het beste voor gebruiken? lichtinvalshoek. ik heb namelijk een paar spiegels in me huis op donkere plekken. misschien voor jullie een rare vraag, maar in sommige spiegels zie ik er gewoon goed uit meer bij donkere plekken en bij fel zonlicht ofso weer niet. hoe zien mensen mij?
ben ook best wel geobsedeerd door me uiterlijk denk ik
gr,

Laatst gewijzigd op 18-09-2011 om 13:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 22:07
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Hmm. Misschien ligt het niet aan de spiegel maar aan je zelfbeeld, ik bedoel wat je tegen jezelf zegt als je in een spiegel kijkt?
Oud 21-09-2011, 09:56
Volk
Volk is offline
Het is heel moeilijk jezelf te zien zoals anderen je zien via spiegels aangezien jij jezelf in 2d ziet en anderen jou in 3d. Daarbij beweeg je normaal ook gewoon en sta je voor een spiegel stil waardoor anderen steeds andere lichtvallen zien en jij niet.

Feit is gewoon dat waarschijnlijk niemand zich zo druk maakt om je uiterlijk als jij en dat het waarschijnlijk allemaal drukte om niets is. En daarbij, wat maakt het nou eigenlijk uit hoe mensen je zien? Denk je dat daar bepaald gedrag aan vast zit? Dat als ze je zien als in spiegel A ze je beter zouden moeten behandelen dan als in spiegel B?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 10:35
Verwijderd
Mensen zien jou niet zoals je jezelf in de spiegel ziet, want dat is spiegelbeeld. Ze zien je zoals je er op een filmpje uitziet als je niet wist dat je gefilmd werd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 10:54
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
je zelfbleeld is belangrijker dan hoe anderen je zien
Oud 21-09-2011, 10:56
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mensen zien jou niet zoals je jezelf in de spiegel ziet, want dat is spiegelbeeld. Ze zien je zoals je er op een filmpje uitziet als je niet wist dat je gefilmd werd.
En zelfs op een filmpje ben je plat in plaats van rond. Dus zie je jezelf nog niet helemaal zoals anderen het doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten