Ik denk ook dat je een mix moet hebben. Overeenkomsten in interesses/gevoel voor humor/intelligentie vind ik nogal belangrijk, want dan kun je tenminste samen dingen doen, samen genieten van dingen, samen lachen, samen praten, etcetera. Maar wat persoonlijkheid betreft is het ook wel fijn als je verschillend bent, omdat je dan in mijn ervaring gemakkelijker met elkaar omgaat dan wanneer je allebei precies hetzelfde reageert. Als je zoals SA zegt allebei explosief bent, dan heb je continu knallende ruzie, terwijl als je allebei alles binnenhoudt, je waarschijnlijk veel te veel onuitgesproken laat, waardoor er op een gegeven moment een muur tussen jullie in staat.
Ook is het fijn om elkaar aan te vullen, zodat je meer een balans hebt. Ik ben bijvoorbeeld de stresskip waardoor hij me rustig kan houden, maar hij is degene die kan doemdenken, zodat ik hem dan weer positief kan krijgen. Wel is het dan belangrijk dat je je niet ergert aan elkaars andere eigenschappen

Als je zelf heel stipt bent en je doodergert aan mensen die altijd te laat komen, dan kun je beter een stipt vriendje hebben. Maar als je je daar niet aan ergert, dan maakt zo'n vriendje je misschien wat meer relaxt, terwijl je vriendje op zijn beurt op belangrijke afspraken wel op tijd is, dankzij jou