Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2011, 18:30
japie330
japie330 is offline
hoi
Ik zit op de middelbare school en ik kan me in schrijven voor een reisje naar Londen. Dat lijkt me echt super vet, mn vrienden gaan waarschijnlijk ook en dan ken je het wel. Feesten, zuipen en nog meer zuipen. Of te wel het lijkt me super vet om mee te gaan. Ik heb alleen een probleem. Ik ben bang dat ik last krijg van heimwee. Ik heb wel vaker last gehad van heimwee en ben als ik kamp had van school of sportvereniging vaak naar huis gegaan. Alleen bij het kamp van de basisschool in groep acht ben ik niet naar huis gegaan, maar had ik wel last van heimwee. Nu wil ik graag mee naar Londen alleen ben ik bang dat ik last krijg van heimwee en daardoor mn eigen vakantie verpest. Aan de ene kant denk ik de laatste keer dat ik last had van heimwee was op brugklaskamp (ik zit nu in de vijfde) maar daartussen ben ik ook niet echt op kamp geweest. Alleen een keer 1 nacht als leiding. Dus hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Misschien is de angst voor heimwee nog wel erger dan de heimwee zelf?

Groeten Jaap
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2011, 18:33
Verwijderd
Je zit in de vijfde, dus bent een jaar of 16/17. Het wordt toch tijd dit eens aan te pakken. Oefen door bij iemand te logeren en maak afspraken wat er gebeurt als je je toch rot voelt. Wat mis je precies, je eigen kamer/bed? Je ouders? Bepaalde huisdieren? Als het je geruststelt met je moeder te bellen, kun je afspreken dat altijd even voor het avondeten ofzo te doen. Dat je een vast controlemoment hebt. Kalmeert dit jou niet, zorg dan dat je genoeg afleiding hebt. Ik zou het in elk geval niet laten schieten, dit soort reisjes zijn vaak dingen die je je nog lang herinnert.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 01:02
AceSpade
AceSpade is offline
Je drinkt lekker. Dan heb je hier ook minder last van. Over dag even overheen zetten. Het is vaak alleen de gedachten "Wat als ... Dan kan ik niet .. doen".

Dat gebeurt niet. En zo wel? So what? Het zijn maar 2 dagen. Laat het niet gaan. Dan word het niets. Volgende keer meer geluk. Je komt op de leeftijd dat het rustig moet aangepakt worden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 08:41
japie330
japie330 is offline
Het is alleen niet voor 2 dagen maar voor 9 dagen, dus iets langer.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 09:28
AceSpade
AceSpade is offline
Ow.. Ja inderdaad. Dan zou ik inderdaad even gaan voorbereiden. Dus of even bij familie te blijven slapen of nu gewoon thuis.

Wat je ook kunt doen is eventueel een laptop mee te nemen om dagelijks een berichtje naar huis te sturen en/of gewoon even je eigen dingetjes te regelen vanuit London. Mits je die hebt natuurlijk. (Voor op te laden moet je wel rekening houden dat daar een ander stroom circuit is. Dus je moet dan wel zo'n converter kopen van NL naar Engels stroom)

Bij mij zat het vroeger namelijk dat ik heimwee had omdat ik gewoon de PC miste. Klinkt drastisch maar goed. Toen ik vroeger voor een wek op vakantie ging, ging het de eerste 2 dagen redelijk maar na verloop van tijd ging het steeds beter.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 18:06
Verwijderd
Ik ben het eens met Lusi. Oefen gewoon eens en dan moet het wel goed komen. Je bent nu ook ouder dus misschien heb je helemaal niet zo'n heimee als je nu denkt. En als je genoeg afleiding hebt, je niet verveelt, dan moet het helemaal goed komen! Dit zijn de dingen die school leuk maken dus het lijkt me het waard om gewoon mee te gaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten