Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 16:02
appieh4ck
appieh4ck is offline
Ik zelf vind de smartboard handiger omdat als je je boek ( ) niet bij hebt je kan meekijken op het bord
Advertentie
Oud 18-01-2012, 17:34
rallone
rallone is offline
zeker lachen als de leraar met een watervaste stift op een smartboard schrijft omdat ie hem voor het eerst gebruikt en dan probeert eraf te krijgen maar het is nog steeds lichtelijk te zien
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:36
Verwijderd
Smartboards zijn er niet om schoolboeken te vervangen. Ik heb het liefst een whiteboard, ik kan niet tegen het geluid dat krijt op krijtbord maakt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 17:39
rallone
rallone is offline
ook leuk bij smartboard op freeze of foto zetten dan staat het beeld vast en dan de leraar erop laten schrijven bij mij ging hij bijna alle knopjes indrukken maar het lukte hem niet. Uiteindlijk heeft hij de beamer uit gezet en weer aan gezet.

OT: ik vind smartboard wel leuk maar vind whiteboard fijner
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 18:06
Daantjer
Daantjer is offline
Ik vind SMART wel handig omdat je de aantekeningen in Notebook kan opslaan. Wat dat betreft is dat beter dan een whiteboard/krijt.
Het enige waar ik echter goed op kan schrijven is een krijtbord, bij smart heb ik te weinig feedback
Oud 18-01-2012, 18:15
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zelf vind de smartboard handiger omdat als je je boek ( ) niet bij hebt je kan meekijken op het bord
Huh? Bij een krijtbord kun je toch ook gewoon meekijken? Ook als je wel een boek hebt, trouwens.

En ik prefereer krijtbord want dat werkt gewoon altijd, er zitten geen rare kronkels in, het wordt niet ineens roze/paars/geel, gaat niet stuk, leraren snappen het en het is een stuk goedkoper waarbij het bespaarde geld weer naar andere dingen kan gaan.

Oh, en er past altijd meer in één keer op het bord bij een krijtbord. Wellicht kun je bij een smartboard oneindig veel opschrijven, maar als ik het niet kan zien omdat het tever boven het deel staat waar de leraar bezig is (en dus onzichtbaar is) heb ik er niet zoveel aan.

En voor het laten zien van powerpointpresentaties (want onze presentaties moeten nu eenmaal altijd met powerpoint) is een krijtbord + beamerzooi vast nog goedkoper dan een smartboard.

Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde van een smartboard nog niet. Alleen mijn wiskundeleraar heeft ontdekt wat het meer kan dan de combinatie smartboard + krijtboard - namelijk het laten ronddraaien van de woorden die hij heeft opgeschreven. Of ze laten stuiteren. Of andere effecten.
Oud 18-01-2012, 19:27
Zeepje
Zeepje is offline
Een whiteboard (of krijt) vind ik prettiger kijken dan een scherm. Het leidt ook niet zo af, er staat gewoon tekst en verder niks.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 19:45
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Huh? Bij een krijtbord kun je toch ook gewoon meekijken?...

...

En voor het laten zien van powerpointpresentaties (want onze presentaties moeten nu eenmaal altijd met powerpoint) is een krijtbord + beamerzooi vast nog goedkoper dan een smartboard.

Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde van een smartboard nog niet. Alleen mijn wiskundeleraar heeft ontdekt wat het meer kan dan de combinatie smartboard + krijtboard - namelijk het laten ronddraaien van de woorden die hij heeft opgeschreven. Of ze laten stuiteren. Of andere effecten.
Een smartboard kost zonder beamer al 1000 euri, met beamert al gauw 1200, dus ja, een krijtbord+beamer is goedkoper. Helaas moeten/willen veel scholen digitaliseren en zien ze dit als noodzakelijk.

Het voordeel aan smart is wel (vooral met exacte vakken) dat je mooie geometrische figuren kan maken en mooie grafieken er tussen kan gooien. (ja, ipv een grafiek op het bord tekenen)
Reageren

Regels voor berichten