Citaat:
Ik zelf vind de smartboard handiger omdat als je je boek (  ) niet bij hebt je kan meekijken op het bord
|
Huh? Bij een krijtbord kun je toch ook gewoon meekijken? Ook als je wel een boek hebt, trouwens.
En ik prefereer krijtbord want dat werkt gewoon altijd, er zitten geen rare kronkels in, het wordt niet ineens roze/paars/geel, gaat niet stuk, leraren snappen het en het is een stuk goedkoper waarbij het bespaarde geld weer naar andere dingen kan gaan.
Oh, en er past altijd meer in één keer op het bord bij een krijtbord. Wellicht kun je bij een smartboard oneindig veel opschrijven, maar als ik het niet kan zien omdat het tever boven het deel staat waar de leraar bezig is (en dus onzichtbaar is) heb ik er niet zoveel aan.
En voor het laten zien van powerpointpresentaties (want onze presentaties moeten nu eenmaal altijd met powerpoint) is een krijtbord + beamerzooi vast nog goedkoper dan een smartboard.
Ik zie eigenlijk de toegevoegde waarde van een smartboard nog niet. Alleen mijn wiskundeleraar heeft ontdekt wat het meer kan dan de combinatie smartboard + krijtboard - namelijk het laten ronddraaien van de woorden die hij heeft opgeschreven. Of ze laten stuiteren. Of andere effecten.