Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 13:23
124960
124960 is offline
hoi mensen,
ik moet dit jaar een profiel kiezen.
ik zit op het VWO.
ik zit al er al veel over te denken en ik wil graag NG gaan doen maar ik ben niet echt goed in wiskunde (6,4) en in natuurkunde (6,5) maar vorig jaar heb ik er ook niet veel voor gedaan.
maar ik wil al vanaf dat ik klein ben de medische kant op dus dan heb ik dat profiel wel nodig en ik vind het ook interessant.
dus nou is mijn vraag: is het NG profiel moeilijk als je niet erg goed in wiskunde bent?

greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2011, 13:26
124960
124960 is offline
ohja en nog iets, ik weet van mezelf dat ik veel beter ben in talen.
maar dat vind ik totaal niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 13:28
Verwijderd
Ik heb een paar maanden lang N&G gehad, terwijl ik heel slecht ben in wiskunde. Ik ben ermee opgehouden omdat het me uiteindelijk te veel energie koste om het vol te houden. Echter vind ik dat je N&G prima kan doen, ook al ben je slecht in wiskunde. Ik ken meer mensen uit mijn klas die dat hadden, en het uiteindelijk gewoon goed hebben afgerond.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 20:28
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Gewoon doen, NG is echt wel te doen met een 6.4 voor wiskunde. Ik ken mensen die veel lager hadden voor wiskunde en voor wie het echt geen probleem bleek te zijn.
Oud 03-09-2011, 08:12
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik ga nu naar 5 VWO met N&G, en ik was ook niet een kei in natuurkunde, maar tot nu toe is het best wel te doen en helemaal niet zo moeilijk als ik altijd in de periode voor de Tweede Fase dacht.

En je kunt wiskunde A of B (of C of D) nemen, dus gewoon het gebied in de wiskunde waar je 't beste in bent
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 16:00
124960
124960 is offline
Okee, thanks.
Maar natuurkunde is wel handig om erbij te want dan wordt je bijna overal toegelaten bij medische studies toch?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 16:43
roos93
roos93 is offline
Uh.. NG kan juist zonder natuurkunde. En met wiskunde A.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Uh.. NG kan juist zonder natuurkunde. En met wiskunde A.
Maar dan is de medische kant op gaan weer wat lastiger.

Volgens mij heb je voor de meeste medische studies inderdaad natuurkunde nodig. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Als je er na een paar maanden achter komt dat het echt niks voor je is, dan kan je altijd nog van profiel switchen. Maar dan heb je het wel geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2011, 19:59
Diamera
Diamera is offline
Ik zit nu in 6VWO met NG, met natuurkunde erbij. Ik ben net als jij niet goed in wiskunde, en heb ook erg getwijfeld om dit profiel te kiezen vanwege wiskunde. Maar ik moet zeggen, het is zwaar maar het valt mee wat betreft moeilijkheid. Dat is natuurlijk relatief, maar mijn ervaring is vooral dat je hard moet werken om alles bij te houden want met veel oefenen is het te doen. Echt zorgen dat je geen achterstand oploopt. Dat gaat je idd veel energie kosten, maar als je het wilt moet het echt kunnen.

Ik heb ondanks mijn gebrek aan gevoel voor wiskunde toch wiskunde B gekozen, en als je goed oefent en het bijhoudt zou je toch een 8 moeten kunnen halen denk ik. Ik hield het in de 4e en 5e nogal slecht bij, en red een 6,5-7 nog wel, ongeveer hetzelfde cijfer als ik altijd in de onderbouw had. Daarom denk ik dat jij het ook wel moet redden.

Ook omdat je interesses in de medische richting liggen zou ik het gewoon doen. Ik wist en weet nog niet wat ik wil doen, dus heb ik voor de veiligheid het breedste pakket gekozen. Maar als je enige aarzeling wiskunde en natuurkunde betreft, en het dus wel echt jouw richting is, gewoon doen! Succes
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 06:36
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Okee, thanks.
Maar natuurkunde is wel handig om erbij te want dan wordt je bijna overal toegelaten bij medische studies toch?
Natuurkunde is zeker handig. Want als je dan N&G+natuurkunde hebt (en wiskunde B), wordt je op vrijwel alle studies toegelaten. Dus natuurkunde is zeker het proberen waard, en als je gewoon je best doet, is het helemaal niet zo héél moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 11:34
bronze
bronze is offline
Als je nu al niet zo goed ben in natuurkunde zou ik het zeker niet kiezen!
Ook al zou je er dan meer mee kunnen dan een ander vak.
Ik heb het namelijk wel gedaan en heb er ontzettend veel spijt van omdat er een vrij grote kans is dat ik er nu op ga zakken!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 11:41
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 10:28
Violina
Violina is offline
Citaat:
hoi mensen,
ik wil graag NG gaan doen maar ik ben niet echt goed in wiskunde (6,4) en in natuurkunde (6,5) maar vorig jaar heb ik er ook niet veel voor gedaan.
greetz
Als je het echt wilt is het ook een uitdaging voor je, en zal het je dus best lukken.
Ik stond een 5 voor natuurkunde in de onderbouw maar heb toch NG gekozen met NA en het viel erg mee! (geslaagd met n 6,1).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten