Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben geneigd om jouw verminderde emoties toe te schrijven aan rest-symptomen van je depressie. Een depressie (zeker eentje die 2 jaar geduurd heeft) verdwijnt vrijwel nooit helemaal, en een bepaalde mate van vlakheid of apathie kan zo'n rest-symptoom zijn. Als je antidepressiva slikt, zeker SSRIs als Prozac, is een andere mogelijkheid dat jouw verminderde emoties door de medicatie veroorzaakt worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Friday: Mag ik vragen hoe je erbij komt dat een depressie vrijwel nooit helemeaal verdwijnt?
Ik ben geneigd om me aan te sluiten bij Definite. Ik ben zelf vrij lang depressief geweest en ik ben er zelf uitgekomen, maar toen ik nog in behandeling was bij de psych, had ik hetzelfde als jou, die afgevlakte emoties. Dat was in de loop der jaren een automatisme geworden, niets écht voelen. Ik kan me voorstellend at je graag het idee hebt dat je van je depressie af bent, en dat je ook voor een groot deel van alle destructieve gedachten af bent, maar dat je nog steeds niets écht kunt voelen, omdat je dit jarne zo gedaan hebt. Het ligt er maar net aan hoeveel last je er zelf van hebt, maar als je het echt heel vervelend vind, zou ik daar toch nog eens mee naar een psycholoog ofzo gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In feite beschrijf je een voorbeeld van rest-symptomen zelf ook al in je post, trouwens. |
![]() |
|
Verwijderd
|
^Met alle respect hoor, maar waarom zou je hem niet serieus nemen en de rest wel? Zelf weet je het blijkbaar niet meer - anders opende je hier een topic - dus alle opties zijn mogelijk. Waarom zou het dan wél serieus te overdenken zijn of je nog - een restant van - je depressie hebt, en niet of je jezelf gewoon te serieus neemt en denkt dat je teveel kunt?
@Friday, bedankt voor de informatie ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreuraanslag in Noorwegen T_ID | 68 | 03-08-2011 08:21 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
De mens: slecht? Of juist goed? Of geen van beiden? Nona | 42 | 10-12-2003 11:43 | |
Psychologie |
zou jij de emotieloze capiciteit hebben om iemand te vermoorden? Fade of Light | 56 | 18-06-2003 08:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Je ideale samenleving Rerisen Phoenix | 35 | 16-02-2003 13:42 |