Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 17:28
ItsJulian
ItsJulian is offline
Hey. Ongeveer een halfjaar geleden had ik een vriendin, maar tijdens een feestje heb ik haar in een dronken bui bedrogen (ik weet dat dat geen excuus is maar ik heb er echt heel veel spijt van). Ze had het toen meteen gedaan gemaakt. Nu zijn we al een maandje terug samen, want ze heeft het me een beetje vergeven. Maar nu vertrouwd ze me niet meer. Ze is bang dat ik haar weer zou bedriegen en is nu heel snel jaloers. Ze kijkt boos als ik nog maar met een ander meisje praat, ze wil niet dat ik naar feestjes ga waar zij niet bij kan zijn, ze gaat altijd overal mee naartoe (ookal wil ik gewoon eens op café met vrienden), ze controleert soms stiekem men gsm (die laat ik vaak perongeluk ergens liggen),... Op het begin snapte ik het ergens nog wel omdat ik haar vertrouwen moest terugwinnen maar nu wordt het me te veel. Of is het men eigen schuld omdat ik haar bedrogen heb? Als ik erover wil praten dat ze wat minder jaloers moet zijn, zegt ze: "als jij me niet had bedrogen hoefde ik dat niet te zijn." Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 17:30
Verwijderd
Het is je eigen schuld omdat je haar bedrogen hebt, maar zij zou sowieso niet bij je moeten zijn als ze je niet vertrouwt.

Maak het gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 17:35
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Het is je eigen schuld omdat je haar bedrogen hebt, maar zij zou sowieso niet bij je moeten zijn als ze je niet vertrouwt.

Maak het gewoon uit.
Maar ik zie haar nog graag enzo, en ik ga zo'n fout nooit meer maken. Ik drink nu al veel minder, dat doe ik voor haar.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 17:39
Aybike
Aybike is offline
Citaat:
Maar ik zie haar nog graag enzo, en ik ga zo'n fout nooit meer maken. Ik drink nu al veel minder, dat doe ik voor haar.
Nou dat is toch goed ! Ik denk gewoon dat ze wat tijd nodig heeft .

xo
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Okay, maar zij zit nu in een relatie met iemand die ze niet vertrouwt en jij zit in een relatie waarin je aan de ketting ligt. Dat is voor jullie allebei niet zo geweldig, is it?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 17:52
EZBlade
EZBlade is offline
En minder drinken zou je voor jezelf moeten doen. Net als dat je niet vreemd moet gaan als je dronken bent.

Als het je teveel wordt, dan moet je het gewoon uitmaken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:26
AzN
AzN is offline
Direct uitmaken vind ik persoonlijk 'n beetje extreem, maar dit is idd verre van 'de ideale relatie'. In jouw situatie zou ik m'n vriend vertellen dat ik op deze manier geen toekomst meer zie in onze relatie en dat we er samen aan moeten werken om dit 'probleem' op te lossen. Zij zal voor zichzelf 'n manier moeten vinden om jou weer te kunnen vertrouwen, maar jij zult er ook alles aan moeten doen om haar vertrouwen weer terug te winnen. Ik weet ook niet precies hoe, maar laat haar in ieder geval duidelijk merken dat zij de enige is voor jou .
Oud 20-09-2011, 18:32
Verwijderd
Hmmm.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:33
Verwijderd
Oh damn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:36
Verwijderd
Leg dat maar eens uit, Julian!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:40
EZBlade
EZBlade is offline
Hij is er ook nuchter goed in
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:44
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Dit vind ik toch wel geniaal..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:48
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Direct uitmaken vind ik persoonlijk 'n beetje extreem, maar dit is idd verre van 'de ideale relatie'. In jouw situatie zou ik m'n vriend vertellen dat ik op deze manier geen toekomst meer zie in onze relatie en dat we er samen aan moeten werken om dit 'probleem' op te lossen. Zij zal voor zichzelf 'n manier moeten vinden om jou weer te kunnen vertrouwen, maar jij zult er ook alles aan moeten doen om haar vertrouwen weer terug te winnen. Ik weet ook niet precies hoe, maar laat haar in ieder geval duidelijk merken dat zij de enige is voor jou .
Ja dat ben ik aan het proberen. Maar het is nu al meer als een halfjaar geleden, en ik wil wel wat vrijheid hebben. Ik heb het al vaak gezegd maar dan wordt ze boos. Het kan zo niet verder maar ik zie haar graag, dilemma...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:48
ItsJulian
ItsJulian is offline
?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:50
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
En minder drinken zou je voor jezelf moeten doen. Net als dat je niet vreemd moet gaan als je dronken bent.

Als het je teveel wordt, dan moet je het gewoon uitmaken
Je hebt gelijk van dat drinken. Ik wist toen nog niet hoever ik kon gaan met alcohol maar ik heb men lesje nu wel geleerd.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:50
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
?
Nou als je vertrouwens terug wilt, moet je zoiets natuurlijk niet doen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:54
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Nou als je vertrouwens terug wilt, moet je zoiets natuurlijk niet doen
Wat doen? Ik snap er even niks van ;d
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:58
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Hey, ik ben Julian, 17 en wil gewoon wat chatten met meisjes. Ik heb geen webcam dus dat moet niet. juliann@live.be
Zeggen dat je wilt chatten met meisjes natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 18:59
ItsJulian
ItsJulian is offline
Aha, nu snap ik het, ik had niet gezien dat het een link was. Maar het is eigenlijk heel simpel, ik zocht een meisje om mee te chatten om hierover te praten maar aangezien dat niet echt werkte maakte ik maar een topic. Er is toch niets mis met chatten? Maar ik snap wel dat het een beetje 'verdacht' lijkt
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:01
EZBlade
EZBlade is offline
Dat gaat je meisje echt niet tof vinden, geloof mij maar.
En zoiets bespreek je ook niet persoonlijk met een vreemde. Als ik jouw vriendin was, zou ik dat nog vele malen erger vinden. Als je het aan iemand kwijt wilt, praat dan met een vriend(in) of wat mij betreft je moeder ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:05
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Dat gaat je meisje echt niet tof vinden, geloof mij maar.
En zoiets bespreek je ook niet persoonlijk met een vreemde. Als ik jouw vriendin was, zou ik dat nog vele malen erger vinden. Als je het aan iemand kwijt wilt, praat dan met een vriend(in) of wat mij betreft je moeder ofzo.
Ik bespreek zoiets net liever met een vreemde want die kent mij toch niet. Met mijn moeder praten gaat niet, mijn vrienden praten niet graag over van die serieuze dingen en mijn vriendinnen zijn ook haar vriendinnen dusja. Vandaar dacht ik hierover te praten met een objectief iemand. Ik vind hier persoonlijk niet echt iets mis mee maarja
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:07
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik vind het raar dat je in je post aangeeft dat je gewoon wat wilt chatten met meisjes. Kerel, toon eens wat respect voor die vriendin van jou.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:10
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Ik vind het raar dat je in je post aangeeft dat je gewoon wat wilt chatten met meisjes. Kerel, toon eens wat respect voor die vriendin van jou.
Ja, dat is toch niet erg, gewoon praten? 'T is niet dat er staat dat ik een meisje beter wil leren kennen, ofzo. Ik wilde gewoon wat praten met een meisje hierover, omdat meisjes elkaar beter begrijpen. Ik heb respect voor haar.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:18
EZBlade
EZBlade is offline
Maar je kunt jezelf niet in haar verplaatsen blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:21
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Maar je kunt jezelf niet in haar verplaatsen blijkbaar
Een beetje, maar het is toch niet zo dat, omdat ik een fout heb begaan, ze me nu overal moet volgen en controleren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2011, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Een beetje, maar het is toch niet zo dat, omdat ik een fout heb begaan, ze me nu overal moet volgen en controleren
Is het niet beter om dat tegen haar te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:22
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Je moet blij zijn dat je een tweede kans krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:24
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Ze geeft je een tweede kans, dat betekent dat je relatie heel fragiel is. Daar moeten jullie samen aan werken. Zij moet je met de tijd meer ruimte en vertrouwen geven en jij moet er alles aan doen om dat beetje vertrouwen niet te schaden. Dus ook niet met vreemde meisjes chatten
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:25
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Is het niet beter om dat tegen haar te zeggen?
Heb ik gedaan, dan wordt ze boos en zegt ze dat het men eigen schuld is.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:30
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Ze geeft je een tweede kans, dat betekent dat je relatie heel fragiel is. Daar moeten jullie samen aan werken. Zij moet je met de tijd meer ruimte en vertrouwen geven en jij moet er alles aan doen om dat beetje vertrouwen niet te schaden. Dus ook niet met vreemde meisjes chatten
Goed, je hebt gelijk. Maar dat van die vreemde meisjes, daar zaten geen foute bedoelingen achter ofzo. Ik wilde gewoon weten wat anderen ervan vinden, hetzelfde dus als wat ik met dit topic probeerde te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Heb ik gedaan, dan wordt ze boos en zegt ze dat het men eigen schuld is.
Er zijn echt nog wel andere manieren om weer een vertrouwensband op te bouwen, en dat zou ik voorzichtig duidelijk proberen te maken. Je hebt iets foutgedaan, oké, dat is stom, maar dit is wel erg eh.... radicaal van haar.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 19:48
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Er zijn echt nog wel andere manieren om weer een vertrouwensband op te bouwen, en dat zou ik voorzichtig duidelijk proberen te maken. Je hebt iets foutgedaan, oké, dat is stom, maar dit is wel erg eh.... radicaal van haar.
Ja, zal ik zeker proberen. En het is inderdaad nogal radicaal
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 20:02
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Goed, je hebt gelijk. Maar dat van die vreemde meisjes, daar zaten geen foute bedoelingen achter ofzo. Ik wilde gewoon weten wat anderen ervan vinden, hetzelfde dus als wat ik met dit topic probeerde te bereiken.
Dat snap ik, maar dat weet alleen jij. Als zij erachter komt, probeer haar dat dan eens uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 20:56
veryniceguy
veryniceguy is offline
ja maar zie het eens van haar kant!
je wilt online zonder dat zij het weet afspreken met andere meisjes
en dat zonder dat je vermeld hebt dat je al een relatie hebt

Ik ben het helemaal eens met AzN, citaat van AzN:
Zij zal voor zichzelf 'n manier moeten vinden om jou weer te kunnen vertrouwen,
maar jij zult er ook alles aan moeten doen om haar vertrouwen weer terug te winnen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:00
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
ja maar zie het eens van haar kant!
je wilt online zonder dat zij het weet afspreken met andere meisjes
en dat zonder dat je vermeld hebt dat je al een relatie hebt

Ik ben het helemaal eens met AzN, citaat van AzN:
Zij zal voor zichzelf 'n manier moeten vinden om jou weer te kunnen vertrouwen,
maar jij zult er ook alles aan moeten doen om haar vertrouwen weer terug te winnen.
Ja, maar het is niet echt afspreken, gewoon praten, zoals ik nu hier doe. En ik zou in het gesprek zelf wel vermeld hebben dat ik een vriendin heb.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 21:59
DontGiveUp
DontGiveUp is offline
Heb je gewoon gekust met dat andere meisje? Zo ja, dan komt het wel goed. Ik heb mijn vriend ook vergeven nadat hij een ander meisje kuste maar het heeft wel lang geduurt voordat ik hem vertrouwde.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 22:00
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Laat gewoon merken dat jij van háár houdt, dan heeft ze geen reden om bezorgd te zijn.
Doe alsof zij het enige meisje op aarde is voor jou, als ze dan niet stopt met controleren heeft het een 'dead end' wat mij betreft.
Oud 20-09-2011, 22:03
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Laat gewoon merken dat jij van háár houdt, dan heeft ze geen reden om bezorgd te zijn.
Doe alsof zij het enige meisje op aarde is voor jou, als ze dan niet stopt met controleren heeft het een 'dead end' wat mij betreft.
Ja, ik ga vanaf morgen echt nog meer men best doen. Ik hoop dat het gaat beteren dan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 22:04
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Heb je gewoon gekust met dat andere meisje? Zo ja, dan komt het wel goed. Ik heb mijn vriend ook vergeven nadat hij een ander meisje kuste maar het heeft wel lang geduurt voordat ik hem vertrouwde.
Ja, gekust en wat aan elkaar gezeten
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 00:44
Volk
Volk is offline
Citaat:
Jij bent niet zijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 06:41
Groentensoep
Groentensoep is offline
Citaat:
Ja, dat is toch niet erg, gewoon praten? 'T is niet dat er staat dat ik een meisje beter wil leren kennen, ofzo. Ik wilde gewoon wat praten met een meisje hierover, omdat meisjes elkaar beter begrijpen. Ik heb respect voor haar.
Het wordt eens tijd dat iemand vreemd gaat bij je, dan snap je tenminste hoe iemand denkt en wat iemand voelt in zo'n situatie.

Persoonlijk zou ik zeggen om er maar gewoon mee te kappen. Jij bent haar niet waard. Bij elkaar blijven is IMO tijd- en energieverspilling.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig reageert elk meisje hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 10:03
Volk
Volk is offline
Ik zou zelf niet in een relatie kunnen zitten als er geen vertrouwen is. Waarom zijn jullie weer aan een relatie begonnen als het vertrouwen nog helemaal niet terug is? Als ze echt van je houdt wil ze dat je gelukkig bent, en nu maakt ze je alleen maar miserabel terwijl jij wel je best doet. Ze zegt wel dat ze je een tweede kans geeft maar als ze je steeds blijft controleren en korthouden, geeft ze je dan wel echt een tweede kans?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 11:47
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Ik zou zelf niet in een relatie kunnen zitten als er geen vertrouwen is. Waarom zijn jullie weer aan een relatie begonnen als het vertrouwen nog helemaal niet terug is? Als ze echt van je houdt wil ze dat je gelukkig bent, en nu maakt ze je alleen maar miserabel terwijl jij wel je best doet. Ze zegt wel dat ze je een tweede kans geeft maar als ze je steeds blijft controleren en korthouden, geeft ze je dan wel echt een tweede kans?
We zijn terug aan een relatie begonnen omdat we elkaar nog steeds graag zien. Ik ben heel blij dat ik haar terugheb , ookal vertrouwt ze me inderdaad niet. Maar ik denk niet dat ik het kan of wil uitmaken, nu alleszins nog niet.

Citaat:
Het wordt eens tijd dat iemand vreemd gaat bij je, dan snap je tenminste hoe iemand denkt en wat iemand voelt in zo'n situatie.

Persoonlijk zou ik zeggen om er maar gewoon mee te kappen. Jij bent haar niet waard. Bij elkaar blijven is IMO tijd- en energieverspilling.
Ik snap haar wel, waarom ze me controleert enzo, ik wil gewoon weten hoe ik haar vertrouwen kan terugwinnen. En ik vind niet dat je kan zeggen of ik haar waard ben of niet aangezien je geen van ons kent. Oké, ik heb een fout gemaakt, maar ik heb ook goede dingen gedaan, zoals haar gesteund en geholpen toen ze een moeilijke thuissituatie had enzo. Iedereen maakt wel eens fouten, maar wat je dan wel goed doet, dat doet er blijkbaar niet toe. Dat met dat andere meisje was zo betekenisloos dat ik het me niet eens kan herinneren, terwijl de dingen die ik doe voor haar heel veel betekenis hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 12:00
EZBlade
EZBlade is offline
Ga dan met haar praten. En ook niet stoppen voordat het voor jullie duidelijk is. Dat is de enige manier
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 12:13
Verwijderd
Misschien zou je dit allemaal eens tegen haar moeten zeggen, in plaats van tegen een bunch of strangers op een forum.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 12:21
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Ga dan met haar praten. En ook niet stoppen voordat het voor jullie duidelijk is. Dat is de enige manier

Citaat:
Misschien zou je dit allemaal eens tegen haar moeten zeggen, in plaats van tegen een bunch of strangers op een forum.
Ga ik zeker doen. Ik heb het al geprobeerd maar ze wil het er nooit over hebben. Vanavond komt ze naar hier en ga ik het weer proberen. Ik dacht eraan eerst iets heel lief te doen, en dan het onderwerp zachtjes aan te brengen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 12:39
EZBlade
EZBlade is offline
Daarom moet je ook geen nee als antwoord accepteren. En je kunt er ook gewoon over beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 15:23
Volk
Volk is offline
Citaat:
Iedereen maakt wel eens fouten, maar wat je dan wel goed doet, dat doet er blijkbaar niet toe. Dat met dat andere meisje was zo betekenisloos dat ik het me niet eens kan herinneren, terwijl de dingen die ik doe voor haar heel veel betekenis hebben.
Ja, kijk, dat het voor jou betekenisloos was maakt het in mijn ogen alleen maar erger. Je hebt haar superveel pijn gedaan voor iets wat je je niet eens kan herinneren. Trouw is iets dat heel, heel veel betekent. Ik kan me voorstellen dat ze je niet vertrouwt (zou ik ook niet doen), maar als jullie een fatsoenlijke relatie willen hebben moet ze zich daar overheen zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 15:42
bierkoning
bierkoning is offline
het antwoord is simpel.
Praat met haar vanavond als je haar ziet, zeg dat je begrijpt dat ze je nog niet helemaal vertrouwt, maar dat dit wel weer het andere uiterste is. Stel anders voor om af en toe is alleen weg te gaan en kijk hoe dat gaat.
Bestookt ze je met smsjes dan is ze er nog niet aan toe. Dan is het aan jou of je nog zo verder wil gaan, want dat vertrouwen weer opbouwen kost tijd... En vroeg ze alleen hoe het was dan gaat het al beter lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten