Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2011, 21:32
AceSpade
AceSpade is offline
Hey.. Ik weet bij god niet waar ik dit moet posten. Ik zag hier verhalen over dromen dus bij deze. Ik heb de laatste 2 jaar misschien echt maar 2x gedroomt. Ik hoor iedereen om me heen praten over dromen en sls ik ze zeg dat ik nooit dromen heb kijken ze me raar aan. Als ik slaap denk ik aan niets, ik val snel in slaap tot ik in de ochtend wakker word en weet gewoon niets. Ik heb dat maybe 1x per jaar dat ik ineens droom. Is dit normaal? Hoe kan dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2011, 21:41
Verwijderd
Je droomt dacht ik vrijwel altijd, maar je vergeet het op het moment dat je wakker wordt. Wat wel helpt (zelf getest!) is als je wakker wordt je ogen -dicht- te houden (of iig zsm weer sluiten als je ze open doet bij het ontwaken) en rustig nadenken over de droom. Met een beetje geluk kan je zo een stuk meer van je droom herinneren.

Op het moment dat je je ogen open doet en nieuwe indrukken op je netvlies krijgt vergeet je je dromen heel snel. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet, maar ik meen dat ik dit ergens vroeger in de zo zit dat! gelezen heb, heb geprobeerd en het tot mijn grote verbazing nog werkte ook.
Wat ook een vreemde ervaring was, is dat ik mijn ogen dicht had gehouden en zoveel mogelijk van de droom in mijn hoofd heb teruggehaald en dus probeerde te onthouden, maar op het moment dat ik mijn ogen weer opende die informatie alsnog uit mijn hoofd 'getrokken' werd.

Maargoed, ogen dicht dus als je wakker wordt, probeer het eens.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 21:45
AceSpade
AceSpade is offline
Okay.. Maar ik word meestal wakker door een wekker aan de andere kant van mijn kamer .. Dat moet ik dan dinsdag ochtend proberen haha. Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 06:32
Verwijderd
Ik droom ook niet. Nooit gedaan overigens.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 08:35
Volk
Volk is offline
Als ik wakker word door een wekker onthoud ik mijn dromen ook minder goed dan als ik uit mezelf rustig wakker word.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 09:42
Shebaa
Shebaa is offline
Je bent het gewoon vergeten. De een onthoud het makkelijker dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 10:11
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Je bent het gewoon vergeten. De een onthoud het makkelijker dan de ander.
Ik zou dit accepteren maar daarbij zou ik op zijn minst toch wel 1 droom in de week wel moeten onthouden.

Ik heb vanmorgen inderdaad mijn droom onthouden! Nou ja, een vaag stukje. En het was een hééééééle vage droom haha.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 13:25
Verwijderd
Tijdens je slaap ruim je dode en beschadigde hersencellen op. Als je droomt ben je met dit proces bezig, vaak met dingen die waar je overdag ook mee bezig bent geweest. Angsten of wensen. In principe word je wakker als het proces klaar is, je genoeg geslapen hebt en er niks meer op te ruimen valt. Word je wakker door de wekker of is een droom zo heftig, dan was je dus nog bezig. Als je nooit een droom herinnert is de kans groot dat je lekker gezond slaapt. Om een droom te herinneren, zou je bijvoorbeeld wakker moeten worden door een wekker ofzo. De vraag is of het dat allemaal wel waard is. Ik slaap slecht en weet ontzettend veel dromen nog, maar het zit me vooral dwars. Ik begrijp je nieuwsgierigheid, maar het kan zeker geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dit accepteren maar daarbij zou ik op zijn minst toch wel 1 droom in de week wel moeten onthouden.
.
Er is geen goede reden waarom dat het geval zou moeten zijn. Voor hetzelfde geld onthou je alleen 1 droom per jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 18:19
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Er is geen goede reden waarom dat het geval zou moeten zijn. Voor hetzelfde geld onthou je alleen 1 droom per jaar.
Zoals eerder. Ik denk dat ik dit jaar 3 dromen onthouden heb.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 07:06
Verwijderd
Citaat:
Zoals eerder. Ik denk dat ik dit jaar 3 dromen onthouden heb.
Ik onthou ook nauwelijks dromen, tenzij het écht heel eng is geweest oid. En je zal echt niet de enige zijn dus zo erg is het vast niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 19:17
AceSpade
AceSpade is offline
Ik droom schijnbaar wel vaak dingen die nog moeten gebeuren. En die dan precies moeten gebeuren. Ik zat laatst in een auto bij iemand die ik pas 2x gezien had. Ik werkte aan een traject met hem. En ineens had ik een dejavu en vertelde dat aan hem. En zei hem precies wat er allemaal gebeurde en dat gebeurde ook gewoon letterlijk zo. Hij keek mij echt stom aan gewoon! Dat is wel eng. Ik dacht altijd dat het dingen waren die ik wel eens in mijn leven had meegemaakt aangezien het al vaker zo geweest was. Maar schijnbaar droom ik dat dan. Aangezien ik nu bij vrijwel een onbekende in de auto zat.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 23:24
AceSpade
AceSpade is offline
Het is mij ongeveer 6x in mijn hele leven gebeurt. Maar nooit eerder bewust. Ik droomde vroeger juist heel veel. Over dingen wat ik wenste, wat ik wou en wat mij overkomen was. Soms piekerde ik in mijn dromen. Vanaf mijn 20ste ben ik minder gaan dromen en nu uiteindelijk droom ik zelden tot nooit. En wat mij bijvoorbeeld 4 weken geleden is overkomen over die dejavu in de auto dat wist ik gewoon. Ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het iets anders is. Het kan namelijk niet omdat dat de tweede keer was voor mij in die auto met die man. En nee, ik herkende het niet van de eerste keer. Maar ik wist gewoon echt precies wat er ging gebeuren. Waar we heen gingen en wat we tegen kwamen. Ik kan het niet beschrijven.

Bleh.. Ik kan beter stoppen voordat ik dadelijk opgenomen word haha.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 17:46
SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Citaat:
Het is mij ongeveer 6x in mijn hele leven gebeurt. Maar nooit eerder bewust. Ik droomde vroeger juist heel veel. Over dingen wat ik wenste, wat ik wou en wat mij overkomen was. Soms piekerde ik in mijn dromen. Vanaf mijn 20ste ben ik minder gaan dromen en nu uiteindelijk droom ik zelden tot nooit. En wat mij bijvoorbeeld 4 weken geleden is overkomen over die dejavu in de auto dat wist ik gewoon. Ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het iets anders is. Het kan namelijk niet omdat dat de tweede keer was voor mij in die auto met die man. En nee, ik herkende het niet van de eerste keer. Maar ik wist gewoon echt precies wat er ging gebeuren. Waar we heen gingen en wat we tegen kwamen. Ik kan het niet beschrijven.

Bleh.. Ik kan beter stoppen voordat ik dadelijk opgenomen word haha.
Dat heb ik ook soms
Maar niet zo heel vaak. Ik weet wel dat ik laatst met ee nvriendin naar huis fietste, en toen keer ik naar links omdat ik dus gewoon wist dat daar een vrouw fietste die haar tas niet vallen. Echt heel raar was dat. maar oke zo vaak gebeurd het niet bij mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten