Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tijdens je slaap ruim je dode en beschadigde hersencellen op. Als je droomt ben je met dit proces bezig, vaak met dingen die waar je overdag ook mee bezig bent geweest. Angsten of wensen. In principe word je wakker als het proces klaar is, je genoeg geslapen hebt en er niks meer op te ruimen valt. Word je wakker door de wekker of is een droom zo heftig, dan was je dus nog bezig. Als je nooit een droom herinnert is de kans groot dat je lekker gezond slaapt. Om een droom te herinneren, zou je bijvoorbeeld wakker moeten worden door een wekker ofzo. De vraag is of het dat allemaal wel waard is. Ik slaap slecht en weet ontzettend veel dromen nog, maar het zit me vooral dwars. Ik begrijp je nieuwsgierigheid, maar het kan zeker geen kwaad.
|
![]() |
|
![]() |
Ik droom schijnbaar wel vaak dingen die nog moeten gebeuren. En die dan precies moeten gebeuren. Ik zat laatst in een auto bij iemand die ik pas 2x gezien had. Ik werkte aan een traject met hem. En ineens had ik een dejavu en vertelde dat aan hem. En zei hem precies wat er allemaal gebeurde en dat gebeurde ook gewoon letterlijk zo. Hij keek mij echt stom aan gewoon! Dat is wel eng. Ik dacht altijd dat het dingen waren die ik wel eens in mijn leven had meegemaakt aangezien het al vaker zo geweest was. Maar schijnbaar droom ik dat dan. Aangezien ik nu bij vrijwel een onbekende in de auto zat.
|
![]() |
|
![]() |
Het is mij ongeveer 6x in mijn hele leven gebeurt. Maar nooit eerder bewust. Ik droomde vroeger juist heel veel. Over dingen wat ik wenste, wat ik wou en wat mij overkomen was. Soms piekerde ik in mijn dromen. Vanaf mijn 20ste ben ik minder gaan dromen en nu uiteindelijk droom ik zelden tot nooit. En wat mij bijvoorbeeld 4 weken geleden is overkomen over die dejavu in de auto dat wist ik gewoon. Ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het iets anders is. Het kan namelijk niet omdat dat de tweede keer was voor mij in die auto met die man. En nee, ik herkende het niet van de eerste keer. Maar ik wist gewoon echt precies wat er ging gebeuren. Waar we heen gingen en wat we tegen kwamen. Ik kan het niet beschrijven.
Bleh.. Ik kan beter stoppen voordat ik dadelijk opgenomen word haha. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar niet zo heel vaak. Ik weet wel dat ik laatst met ee nvriendin naar huis fietste, en toen keer ik naar links omdat ik dus gewoon wist dat daar een vrouw fietste die haar tas niet vallen. Echt heel raar was dat. maar oke ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Lucide Dromen Dave2006 | 23 | 01-07-2007 23:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Dromen (kort verhaal) WolterB | 10 | 26-06-2005 17:17 | |