Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2011, 11:02
sam45
sam45 is offline
Hoi iedereen,

Ik zit momenteel in m'n laatste jaar en zou graag m'n beste vriendin meevragen naar het retoricabal. Nu ben ik hier wel wat onzeker over, en aangezien ik ook al een hele tijd verliefd ben op haar (awkward, ik weet het) ben ik enorm bang dat ze me zal afwijzen. Nu had ik graag van jullie wat advies gekregen over hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt,
sam
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2011, 12:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je inderdaad friendzoned bent is het beter om zo min mogelijk contact met haar te hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 12:40
Verwijderd
Dat ligt er aan wat je plannen zijn. Als je haar alleen als vriendin wil houden en verder niks, vraag je 'Heej, dat bal is binnenkort he, heb je zin om samen te gaan?'
Als je haar graag als 'de vriendin' wilt, zou ik iets vragen in de zin van 'Zou je samen naar dat bal willen, als mijn date?' Ofzo. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 12:43
sam45
sam45 is offline
Oké, aan Schrödingers reetcomment heb ik dus niks.

Je hebt gelijk over die twee opties, maar daar twijfel ik dus nog over =/
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 12:43
Verwijderd
Ja, dat kunnen wij je ook niet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 13:03
Catch
Catch is offline
Nou als het je beste vriendin is en geen volslagen onbekende denk ik dat ze sowieso wel mee wil. De vraag is alleen of je ook een move wil maken die avond of haar als date wilt. In dat geval zou je voor de tweede optie gaan die SA voorstelt. Je kunt je wel afvragen of je je vriendschap met haar op het spel wil zetten. Als zij niet ingaat op je avances is het misschien nogal awkward allemaal de komende tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 13:45
Verwijderd
Ben je al die jaren "gewoon" bevriend met haar geweest terwijl je ook verliefd op haar was? Het lijkt me sterk dat ze je dan leuk vindt, aangezien je al heel lang in de friendzone zit.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 15:28
sam45
sam45 is offline
Citaat:
Ben je al die jaren "gewoon" bevriend met haar geweest terwijl je ook verliefd op haar was? Het lijkt me sterk dat ze je dan leuk vindt, aangezien je al heel lang in de friendzone zit.
Ja we kennen elkaar al 5 jaar en zijn nu al een jaar echt "beste" vrienden. Ze zit heel ingewikkeld in elkaar en is heel verlegen, en ik denk dat je gelijk kan hebben dat ze me niet op die manier ziet. Mischien kan dat ook nog wel komen, misschien niet. Maar na dit jaar is de kans toch groot dat het contact verwatert dus wil ik toch nog een move maken. Ik zal het verzoek voor het bal dan vriendschappelijk aanpakken en die dag zelf eventueel "de stap zetten"...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 15:57
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja we kennen elkaar al 5 jaar en zijn nu al een jaar echt "beste" vrienden. Ze zit heel ingewikkeld in elkaar en is heel verlegen, en ik denk dat je gelijk kan hebben dat ze me niet op die manier ziet. Mischien kan dat ook nog wel komen, misschien niet. Maar na dit jaar is de kans toch groot dat het contact verwatert dus wil ik toch nog een move maken. Ik zal het verzoek voor het bal dan vriendschappelijk aanpakken en die dag zelf eventueel "de stap zetten"...
De kans is nog een stuk groter dat het contact verwatert als je een move maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 16:04
Verwijderd
Citaat:
De kans is nog een stuk groter dat het contact verwatert als je een move maakt.
Inderdaad, zeker als ze niet op je move in gaat.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 16:23
chiara_
chiara_ is offline
Verliefd worden op een goede vriend(in) is altijd lastig. Ik zou wel een beetje uitkijken met die 'move', als ik jou was (ik weet niet wat je in gedachten hebt ). Een goede vriend van mij maakte een tijdje terug ook ineens zo'n 'move', waarvan ik me kapot schrok (ik vond hem echt totaal niet leuk) en waarna hij weer kwaad werd, omdat ik geen rekening hield met zijn gevoelens. Resultaat: zes jaar vriendschap weg.
Nu was zijn 'move' wel vrij radicaal, maar alsnog: als je het al wilt doen, pak het dan wel een beetje handig aan Oh, en respecteer haar beslissing, ook al bevalt die je niet (zie elders in dit subforum voor hoe het niet moet).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 17:26
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
(zie elders in dit subforum voor hoe het niet moet).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 19:15
Volk
Volk is offline
Wat een pessimisten hier allemaal. Ik geloof helemaal niet in de friend zone. En als je inderdaad denkt dat het contact hierna verwatert zou ik er gewoon vol voor gaan. Daarbij overleeft een beetje vriendschap een verliefdheidsbekentenis wel hoor. Maar dan moet je wel haar antwoord respecteren, ongeacht wat het antwoord ook is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 09:32
sam45
sam45 is offline
Citaat:
Wat een pessimisten hier allemaal. Ik geloof helemaal niet in de friend zone. En als je inderdaad denkt dat het contact hierna verwatert zou ik er gewoon vol voor gaan. Daarbij overleeft een beetje vriendschap een verliefdheidsbekentenis wel hoor. Maar dan moet je wel haar antwoord respecteren, ongeacht wat het antwoord ook is.
In dat geval zal ik ervoor gaan, ik heb nog genoeg tijd om te bedenken hoe ik het precies ga aanbrengen :-)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 08:18
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als ik jou was zal ik niet al te lang gaan puzzelen, je kunt de vraag namelijk niet echt op een manier stellen waarop zij je niet af kan wijzen. Het zal dus altijd eng blijven. Je kan het beter gewoon gauw doen, dan heb je ook geen kans dat zij al een andere date heeft en dan hoef je jezelf daar niet om te schoppen.
Oud 03-10-2011, 14:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is dat gedoe met die friendzone? In elk geval, gewoon meevragen, en je ziet wel hoe het uitloopt!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 14:33
flupkeflup
flupkeflup is offline
Idd, wat's met die friendzone?

De mooiste relaties kunnen ontstaan na jarenlange vriendschap. Ja het is lastig en je moet voorzichtig doen, maar juist als 'date' naar zo'n bal gaan kan een goed begin zijn. Aftasten!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 14:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Overigens is mijn huidige vriendje, voor we een stel werden, 18 jaar lang mijn beste vriend geweest, en dat gaat heel goed. Het is fijn om iemand al heel goed te kennen voor je er een relatie mee aangaat. In elk geval werkt het voor ons super.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 15:40
flupkeflup
flupkeflup is offline
Citaat:
Overigens is mijn huidige vriendje, voor we een stel werden, 18 jaar lang mijn beste vriend geweest, en dat gaat heel goed. Het is fijn om iemand al heel goed te kennen voor je er een relatie mee aangaat. In elk geval werkt het voor ons super.
I rest my case
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 16:08
EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Toen jullie erachter kwamen dat jullie verliefd waren, hebben jullie toen getwijfeld om op die manier de vriendschap "op het spel te zetten?"
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 16:13
Binnert
Binnert is offline
Gewoon Doen!
ik weet het dat het moeilijk is maar gewoon ff doorzetten
Oud 03-10-2011, 16:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Toen jullie erachter kwamen dat jullie verliefd waren, hebben jullie toen getwijfeld om op die manier de vriendschap "op het spel te zetten?"
Nou, nee, dat was eigenlijk helemaal geen probleem-item. Alleen de afstand een beetje. We dachten, we laten het gewoon bij deze zomer en het was leuk. Maar we hebben besloten dat het gewoon wel te reizen is en dat het het waard is. Ik heb niet het idee dat we de vriendschap op het spel zetten.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 16:35
Verwijderd
vraag gewoon of ze meegaat ballen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:24
sam45
sam45 is offline
Ik heb besloten dat ik het op het einde van de maand ga vragen, dan is er een 100-dagen-fuif van een vriend van me en kunnen we ervoor iets gaan drinken. Ik zal het zo proberen te regelen dat we enkel met z'n tweeën zijn en dan...gewoon gaan
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 08:59
Volk
Volk is offline
Mijn lief was ook al 5 jaar mijn beste vriend en nu zijn we intussen alweer bijna 5 jaar samen!

wow... ik ken hem dus nu al bijna 10 jaar, gaat snel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2011, 20:49
Mark1991
Mark1991 is offline
Het klinkt misschien een beetje raar wat ik ga zeggen maar vaak is na zon lange vriendschap de sexuele spanning een beetje weg. Dat komt doordat je haar geen hints geeft om verder te gaan. Ze is de fysieke sfeer van jou niet gewend (die jij wel wil) en dus zal ze waarschijnlijk een beetje schrikken als je verder met haar wilt.
Je moet dus eerst beginnen haar hints te geven en meer fysiek worden, want na zo'n vriendschap is liefde voor haar echt een grote stap, groter dan voor jou.
En weetje je moet vooral niet bang zijn om te vragen want ze reageert echt niet heel lullig ofzo
Zelfvertrouwen is de key. Succes man
Oud 09-10-2011, 19:19
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Boeie als je word afgewezen je komt alleen maar sterker uit dat soort dingen.

Wees geen mietje.
Oud 09-10-2011, 19:19
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Oh en friendzone is een bitch.
Oud 11-10-2011, 21:12
Verwijderd
Ja fck die friendzone het kan een grote stap zijn maar omdat het je beste vriendin is zal ze je niet zo gauw kwetsen want jullie weten waarschijnlijk waar elkaars zwakke punten liggen en als beste vriend of vriendin zou je daar nooit een vriend mee kwetsen ga er dus voor
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:04
AnneElise
AnneElise is offline
Citaat:
Hoi iedereen,

Ik zit momenteel in m'n laatste jaar en zou graag m'n beste vriendin meevragen naar het retoricabal. Nu ben ik hier wel wat onzeker over, en aangezien ik ook al een hele tijd verliefd ben op haar (awkward, ik weet het) ben ik enorm bang dat ze me zal afwijzen. Nu had ik graag van jullie wat advies gekregen over hoe ik dit moet aanpakken.

Alvast bedankt,
sam
Ik zou haar als date vragen. Ik heb ook een beste vriend en als hij dat zou doen en ik zou hem niet zien zitten, zou ik dat gewoon als vriendin tegen hem kunnen zeggen. En daarna ook gewoon vrienden kunnen blijven. Daar zijn goede vrienden immers toch voor? En als ik hem wel zou zien zitten? Oehlala kom maar op met dat bal!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten