Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2011, 13:23
sander1994
sander1994 is offline
Voor school moet ik samen met een groep een ondernemingsplan maken.
Ons plan is voor een internetwinkel waarmee je al je schoolspullen (pennen, gummen, tassen, boeken, maar ook laptops etc.) kan bestellen.
Daarvoor heb ik een paar vragen gemaakt:

1. Als zo’n site zou bestaan zou je het gebruiken? (Zo nee: zou je het wel overwegen?)

2. Waarom wel/niet?

3. Omdat je ook voor de service betaalt, betaal je dus extra. Tot welk bedrag zou je van deze service gebruik maken?

4. Als deze mogelijkheid zou bestaan, zou je dan ook bijvoorbeeld tegelijk een laptop aanschaffen, of ga je daarvoor liever naar een winkel?

Zouden jullie die paar vragen willen beantwoorden? B.v.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2011, 13:37
Verwijderd
1. Als zo’n site zou bestaan zou je het gebruiken? (Zo nee: zou je het wel overwegen?)
Nee en Nee.

2. Waarom wel/niet?
Ik vind naar de V&D gaan net zo makkelijk. Bovendien wil ik niet extra betalen voor dit soort dingen. En als je het besteld moet het worden bezorgd, en dan ben je niet thuis en dan moet je weer wachten en dan moet je weer naar het postkantoor. Dus ik vind het een hoop extra gedoe voor niets.

3. Omdat je ook voor de service betaalt, betaal je dus extra. Tot welk bedrag zou je van deze service gebruik maken?
Niet.

4. Als deze mogelijkheid zou bestaan, zou je dan ook bijvoorbeeld tegelijk een laptop aanschaffen, of ga je daarvoor liever naar een winkel?
Nee, ik doe dat soort dingen standaard liever bij winkels. Ik wil dingen kunnen zien en kunnen aanraken, en ik wil vragen kunnen stellen aan personeel. Dat gaat wat lastiger bij webwinkels.

Overigens wil ik je wel even vertellen dat er webwinkels bestaan voor schoolspullen. Ik geloof dat de ene die ik ken alleen geen laptops zelf verkoopt, echter wel dingen als regenpakken, brandbare cd's enzo. Dus ik weet niet of het echt een nieuw idee moet zijn, maar anders is het dus niet echt daadwerkelijk nieuw.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 14:02
sander1994
sander1994 is offline
Citaat:
1. Als zo’n site zou bestaan zou je het gebruiken?
Overigens wil ik je wel even vertellen dat er webwinkels bestaan voor schoolspullen. Ik geloof dat de ene die ik ken alleen geen laptops zelf verkoopt, echter wel dingen als regenpakken, brandbare cd's enzo. Dus ik weet niet of het echt een nieuw idee moet zijn, maar anders is het dus niet echt daadwerkelijk nieuw.
Het idee hoeft niet nieuw te zijn, maar iig bedankt voor het beantwoorden van de vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 14:40
brands
brands is offline
Nee, maar hangt er vanaf deze webwinkel te koop zou aanbieden. Maar grote kans van niet dat ik er wat zou bestellen.

2. Waarom wel/niet?
Pennen, potloden etc koop ik bij Action of een andere goedkope winkel. Alleen studieboeken bestel ik via een webwinkel, maar de rest niet.

Als het iets anders is dan anders alleen de verzendkosten.

Naar een gewone winkel, dan kun je een laptop beter bekijken en meteen kijken of het aan je wensen voldoet. Dit is via een webwinkel niet mogelijk.
Oud 19-09-2011, 15:52
Verwijderd
Ik denk het niet. Het ligt er natuurlijk aan wat ik nodig heb, maar voor gummen en potloden ga ik liever naar een winkel dan dat ik ze op internet koop. Een laptop zou mooi zijn, maar ik zou eerder mijn laptop bij een laptop/elektronica webwinkel kopen dan op een site met allemaal school spullen.

2. Waarom wel/niet?
Omdat ik voor kleine dingen geen verzendkosten wil betalen. En een gum of een potlood is overal wel te krijgen dus waarom zou ik het dan op internet gaan bestellen.
Een groot iets, zoals een laptop, zou ik liever op een laptop/elektronica webwinkel kopen omdat dat meer vertrouwen uitstraalt naar mij. Geen idee waarom, maar zo'n gevoel geeft het.
Een tas zie ik ook liever in het echt omdat ik nogal een zeikerd ben met vakjes en de grootte van een tas. En dit kan je op internet niet zien.

Niks.

Ik heb niet zo'n moeite met een laptop/telefoon/wat dan ook op internet bestellen maar zoals ik boven al zei; op een vertrouwde site die gewoon laptops/elektronica verkoopt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 20:32
vos1130
vos1130 is offline
Citaat:
Voor school moet ik samen met een groep een ondernemingsplan maken.
Ons plan is voor een internetwinkel waarmee je al je schoolspullen (pennen, gummen, tassen, boeken, maar ook laptops etc.) kan bestellen.
Daarvoor heb ik een paar vragen gemaakt:

2. Waarom wel/niet?

Zouden jullie die paar vragen willen beantwoorden? B.v.d.
1. Ja, maar ik wil dan dat het een meer voordelige site is dan andere webshops.
2. Het is heel handig om in één site, één overzicht te kunnen zien wat er is aan schoolspullen.
3. €5,00
4. Nee, voor een laptop ga ik liever naar een winkel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten