Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2011, 17:57
Verwijderd
Ik dacht dat dit misschien wel een leuk topic zou zijn.

Wat vinden jullie eng? Wat geeft jullie de rillingen? Waar ben je echt bang voor? En waarom? Dit mogen personen zijn, situaties, objecten, geluiden, scenario's, whatever.

And as usual begint de TS.

Eens even zien, wat vind ik eng? Ik vind het eng als het donker is, want dan voelt het alsof iemand me bekijkt. Natuurlijk slaat dit nergens op, want er is meer kans dat iemand me bekijkt wanneer het licht is. Maar ik kan er ook niets aan doen. Ik vind het trouwens niet zó eng dat ik bijvoorbeeld niet kan slapen, of zo, maar vooral als ik buiten ben en/of alleen is het donker een beetje irritant, want dan voel ik me alsof ik niet alleen ben. Ik krijg ook de rillingen wanneer er deuren openstaan. Als ik bijvoorbeeld op de bank zit moet de kamerdeur dicht zijn, anders blijf ik er maar naar kijken om te zien of er niet stiekem iemand staat te gluren, zelfs als dat niet mogelijk is. Maar het is zo erg dat ik het ook heb over kastdeuren, die moeten altijd dicht zitten. Pfft, ik moet soms zelfs weer opstaan en uit bed gaan om de deuren van mijn kledingkast dicht te doen als ik die ben vergeten. Nu ik erover nadenk ben ik volgens mij gewoon een beetje paranoïde, want ik vind clowns ook eng. Ik snap echt niet hoe mensen clowns leuk kunnen vinden. Het komt omdat je nooit weet wie het is. Je kunt niet zien hoe iemand eruit ziet. Wie weet is het wel een hele vieze, dikke seriemoordenaar die je probeert mee te lokken met zijn lieve, leuke, grappige gedrag. Ik wil gewoon weten wie ik voor me heb, denk ik. Dat is trouwens ook de reden waarom ik een hekel heb aan burqa's.. Okay, I know. /paranoid.

Hmm, oh en natuurlijk ben ik bang voor spinnen. Ik vind ze maar vies en eng. Behalve vogelspinnen, daar heb ik er zelf eentje van gehad. Maar die zijn ook niet zo insecterig (en voordat ik gezeur krijg: ik weet dat spinnen geen insecten zijn ), en ze hebben haar, dus je kunt ze aaien en zo. <3 Maar die vieze langpoten (hooiwagens noem je die toch?) en kruisspinnen en die vieze, enge dikke zwarte dingen die vaak in de schuur zitten. Brrrrr.

Oh, en dan om het af te sluiten ben ik bang om dood te gaan. Of nou ja, het ligt dus aan de manier waarop. Ik wil niet opgegeten worden door één of andere ziekte, verdrinken of stikken (basically the same, I know), verbranden, of allemaal van die enge scenario's. Daar ben ik echt bang voor. Levend begraven worden lijkt me ook zo vreselijk. Ik wil het dus gewoon niet aan zien komen. Een ongeluk krijgen en in één klap dood zijn lijkt me heerlijk, of lekker gaan slapen en nooit meer wakker worden.

Volgens mij was dit het wel. En anders kan ik nog wel iets toevoegen.. Ik snap dat jullie een tl;dr-idee hebben by now, haha.

Goed, laat het maar horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2011, 17:59
Verwijderd
Ik vind het eng om openbaar te schrijven waar ik bang voor ben. Ik denk altijd dat mensen dat lezen en als ze me daarna willen martelen weten wat ze moeten me doen zodat ik direct doorsla. Dus, er zijn wel dingen waar ik bang voor ben - vrij veel zelfs - maar die ga ik niet posten. /broeia
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:01
Geel
Geel is offline
Jongens, Azèche is o.a. bang voor honden!

Maar dat is volgens mij wel algemeen bekend
Oud 18-08-2011, 18:03
Verwijderd
Ik vind kleine kinderen die vlak langs de weg spelen, eng. Want stel je voor ze vallen of springen ineens voor je wielen. Dat zit je diep in de shit.

Fietsers vind ik over het algemeen maar eng. Want die denken dat ze het eeuwige leven hebben, en dat iedereen maar voor ze aan de kant kan en moet. En voor je het weet zit IK met de gebakken peren.

Voor de rest zijn er weinig dingen die ik eng vind.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het eng om openbaar te schrijven waar ik bang voor ben. Ik denk altijd dat mensen dat lezen en als ze me daarna willen martelen weten wat ze moeten me doen zodat ik direct doorsla. Dus, er zijn wel dingen waar ik bang voor ben - vrij veel zelfs - maar die ga ik niet posten. /broeia
Ja, als mensen mij willen martelen met mijn angsten moeten ze me levend begraven met een clown en spinnen in een open kist.

Dat zie ik niet zo snel gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Jongens, Azèche is o.a. bang voor honden!

Maar dat is volgens mij wel algemeen bekend
Rotjoch. Maar dat heb ik inderdaad wel eens gepost ja.

Jongens, Geel is bang voor alles wat kleiner is dan zijn hand en beweegt. Hij is een beetje een meisje ;d;
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:16
Verwijderd
Ik vind het altijd wel awkward om naar afdalingen en/of massasprints te kijken in de Tour. Accident waiting to happen en wanneer dan het onvermijdelijke kusje met het asfalt komt is het altijd naar om te zien. Gelukkig vind ik de Tour net zo interessant als het seksleven van wijlen Ien Dales, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:32
Röps
Röps is offline
Ik ben bang voor rot en vooral beschimmeld fruit Aanraken is het ergst, maar ook bij het zien ervan trek ik weg.

En wespen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang voor rot en vooral beschimmeld fruit Aanraken is het ergst, maar ook bij het zien ervan trek ik weg.

precies dit!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 23:19
Verwijderd
Ik ben bang voor vieze insecten.

En dat ik ooit word opgesloten in een ruimte waar alleen maar glad katoen is. Walgelijke gedachte alleen al.

En dat mijn vriend voor altijd blijft doorjammeren over mijn schrijffouten is ook een grote angst.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 23:45
Verwijderd
Net de storm op Pukkelpop.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 01:53
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Spinnen. Monsters/enge mannen onder mijn bed en in de kast. Clowns (die traditionele met die spuitbloemetjes zijn het ergst ). Onder water zwemmen. Stiekem vind ik dat wel tof, maar ik raak helemaal in paniek van de strepen op de bodem of als ik de bodem niet kan zien. En de putjes die bij het trapje zitten, die dat zuiggeluid maken, vind ik ook eng.
Ik ben ook bang voor het geluid van een mondharmonica. Nou ja, niet altijd, maar Once Upon a time in the west heeft mij echt verpest. Ik word ook helemaal eng van dat stukje muziek, ik hoor het soms ook ergens (een winkel(centrum), terwijl het niet speelt. Meh.

Ohja en ik vind het eng om keihard muziek te draaien met oordopjes in als ik alleen thuis ben.

Ik kan nu even niet meer verzinnen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 02:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh! Ik vind porseleinen poppen ook eng, van die prinsespopjes. En buikspreekpoppen, maar alleen die ouderwetse enge ventjes.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 07:12
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben nergens bang voor

ik ben soms wel angstig voor het verlies van een dierbare
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 07:17
Verwijderd
honden (alleen die grote), vogels die weg over steken en bijna tussen de spaken van mn fiets komen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 08:40
Verwijderd
Oh, ik dacht dat ik voor veel dingen bang was, maar eigenlijk valt dat supererg mee!

Ik ben bang voor spinnen. Ik ga erbij gillen en als er iemand anders in de buurt is dan mag diegene die spinnen weg halen. Verder ben ik compleet panisch voor teken. Vieze beesten zijn het . Alles wat verder kruipt schrik ik hoogstens even van omdat het er zit, niet omdat ik er bang voor ben. Daarna vind ik ze wel prima .

Ik ben altijd bang als ik alleen thuis ben en ik moet de achtertuin in kijken. Heel stom eigenlijk want ik het geen problemen met de voortuin / straat. Ik gooi als ik alleen ben supersnel de gordijnen daar dicht. Overigens is het ook als ons buitenlicht daar brandt, want die is niet genoeg om alles te belichten. Wat wel goed genoeg is, is die lamp met Mexicaanse vuurpot aan + fakkels. Maar ja .

En verder kan ik niet veel dingen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 09:19
Bright Blue
Bright Blue is offline
Bang voor spinnen en voor wespen. Maar voor de rest ben ik nergens bang voor geloof ik.
Oud 19-08-2011, 10:04
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
spinnen.
en alle andere insecten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 10:09
Mc Kauw
Mc Kauw is offline

v-r-e-s-e-n-l-i-j-k ow wat een hekel
Oud 19-08-2011, 10:11
Italiano0570
Italiano0570 is offline
Spinnen en de MEESTE insecten.
Kan ook echt niet slapen als ik weet dat er ergens een spin ofzo zit. Moet en zal hem vangen om vervolgens uit het raam te gooien of door te spoelen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 10:46
Verwijderd
Beesten met meer dan vier of minder dan twee poten.
Enge films. Ik vind ze eigenlijk heel gaaf, maar kijk ze nooit voor mijn eigen bestwil. Ik ben meestal wel een beetje bang in het donker (alleen als ik ergens binnen ben trouwens, buiten heb ik er niet zo'n last van), maar na het kijken van een enge film ben ik maandenlang hartstilstandbang.
Eh. Ik ben ook wel licht claustrofobisch. En dat was het wel zo'n beetje. Nog wel een mal fobietje, maar dat is niet echt een angst maar meer een afkeer.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 10:47
Mc Kauw
Mc Kauw is offline

Mensen, hoe kan dit eng zijn?
Oud 19-08-2011, 11:15
AzN
AzN is offline
Slangen, wormen, ratten, clowns, bivakmutsen, mummies, begrafenissen/doodskisten/levenloze lichamen, presentaties geven, gammele ladders/trappen/liften, leegstaande panden, sommige alternatievelingen (alto's, gothics, punks, etc.).
Oud 19-08-2011, 11:38
Edelweiss
Edelweiss is offline
Presentaties geven, lange lege gangen en buitengesloten worden. Als er nog iets te binnen schiet dan volgt er nog een post.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 11:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben niet echt ergens bang voor. Ja, voor dingen die écht gevaarlijk zijn, ik zou niet snel in een bad met punaises springen, of zo.

@AzN: hoe kun je in godsnaam "alternatievelingen" eng vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2011, 12:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Spoilers Bas
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 12:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Spoilers Bas
Kom op zeg, het is een foto van een spin! Aansteller.
Oud 19-08-2011, 13:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou en. Ik had mijn hart in mijn keel.
Oud 19-08-2011, 13:09
Verwijderd
Foto's van spinnen vind ik niet eng. Granted, ik vind het geen pretje om ernaar te kijken, maar ach. LP, stel je niet zo aan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 13:40
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
*strooit knuffels voor de zuurpruim*

Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 13:44
Martiño
Martiño is offline
Oud 19-08-2011, 14:42
Verwijderd
Ik ken geen angst.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 15:13
Sherlock
Sherlock is offline
Negers met geweren.
Oud 19-08-2011, 18:00
AzN
AzN is offline
Citaat:
@AzN: hoe kun je in godsnaam "alternatievelingen" eng vinden?
Bijvoorbeeld zo iemand vind ik eng uitzien .
Oud 19-08-2011, 18:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh ok, ik noem dat lachwekkend.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 18:07
snoopy
snoopy is offline
Hmmm... Wat mij betreft is er een enorm verschil tussen 'wat vind jij eng?' en 'wat is jouw grootste angst?'

Wat mijn grootste angst is:
* dat mijn kinderen of mijn man doodgaan
* zelf vroeg doodgaan
* verkracht worden (of dat er zoiets met m'n kinderen gebeurt)

Wat ik eng vind:
* (vogel)spinnen (kan het plaatje hierboven in een spoiler plz?)
* donkere tunnels
* voor een grote groep spreken
* in de tuin lopen als het donker is

Oud 19-08-2011, 20:29
Vice
Vice is offline
Lopen of rondhangen in een gebied waar veel geweld is of gebombardeerd wordt lijkt mij wel eng, maar dat is niet iets waarmee ik in aanraking kom.

Uit het dagelijkse leven kan ik niet echt iets bedenken wat ik echt eng vind. Alleen veranderingen vind ik soms wel eng. En gevaarlijke dingen, maar dat is niet beklemmend voor mijn leven.

Citaat:
Maar ben je er ook echt bang voor?

Laatst gewijzigd op 19-08-2011 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 21:15
Geel
Geel is offline
Citaat:
Rotjoch. Maar dat heb ik inderdaad wel eens gepost ja.

Jongens, Geel is bang voor alles wat kleiner is dan zijn hand en beweegt. Hij is een beetje een meisje ;d;
Klopt, ik vind insecten en kleine zoogdieren en alle andere rare beesten fokking eng
En, vroeger vond ik het ook eng om voor grote groepen te spreken, maar nu - hoewel ik het nog wel eng vind - weet ik dat het wel goed komt en dat het niet erg is als het niet goed komt.
Oud 20-08-2011, 02:05
Verwijderd
Ik heb een nieuwe ontdekt: Ik liep door een steegje. Alleen. En achter liep een man.

Dat is niet fijn . Wel erg eng, ik ging er echt bijna door rennen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 03:17
Carn
Carn is offline
Interglot, wat heb je toch een zwaar leven.
Oud 20-08-2011, 08:59
Verwijderd
Ja he ? Fijn dat je het met mij eens bent.

Ik snap alleen niet waar je die conclusie vandaan haalt, aangezien ik het zelf nergens zeg . Erg knap van je dat je het er zo maar uitfiltert .
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 11:01
AzN
AzN is offline
Citaat:
Maar ben je er ook echt bang voor?
Neuh, zeker niet. Tot nu toe heb ik nog nooit bang hoeven te zijn voor deze mensen . Toch blijf ik liever bij ze uit de buurt. Ik wil ze niet over één kam scheren hoor, maar de meesten maken niet zo'n vriendelijke indruk.
Oud 20-08-2011, 20:22
Bird.
Bird. is offline
's Avonds alleen thuis zijn.
Geesten etc.
Horrorfilms/thrillers, ik denk er nog dagenlang aan terug.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Neuh, zeker niet. Tot nu toe heb ik nog nooit bang hoeven te zijn voor deze mensen . Toch blijf ik liever bij ze uit de buurt. Ik wil ze niet over één kam scheren hoor, maar de meesten maken niet zo'n vriendelijke indruk.
De festivals die vol zijn met vieze gothics zijn het allergezelligst
Oud 20-08-2011, 23:06
Verwijderd
poppen, Brrr nooit van gehouden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 10:38
Rivka
Rivka is offline
Ratten en muizen. Brrrrrrr. Foto's gaat wel en videomateriaal eigenlijk al niet meer.
Oh en verkracht worden is ook wel een angst van me. En doodgaan.
Oud 21-08-2011, 17:23
Verwijderd
Israel.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 01:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[afbeelding]

Mensen, hoe kan dit eng zijn?
Hoe kan dit eng zijn?

Oud 22-08-2011, 01:04
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ontopic:

ik vind zelf eigenlijk niet zo veel eng. Nouja, hier zou ik niet graag tussen willen staan:

Oud 22-08-2011, 07:23
Verwijderd
Liften, honden, mijn vader als hij boos is.

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 13:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten