Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2011, 14:40
Verwijderd
Ik zit nu in klas 4 vwo, profiel CM met muziek. Voor de herfstvakantie kun je bij ons op school van profiel veranderen en ik dacht eraan om EM te gaan doen met M&O ipv CM met muziek.

Het probleem is alleen dat ik echt belabberd ben in wiskunde, en ik heb verhalen gehoord dat M&O ook echt lastig is. Later wil ik denk ik iets in de politiek of bij de overheid gaan doen, en nu wil graag van jullie weten of dit verstandig is, want ik wil natuurlijk wel zeker zijn dat ik mijn diploma kan halen zonder te blijven zitten, anders kan ik beter mijn oude profiel houden.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2011, 15:21
Verwijderd
Als je het aankunt, moet je sowieso EM met M&O, heb je vééél meer aan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 15:42
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
M&O is nauwelijks wiskunde, en muziek heb je niets aan.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 15:51
iesje95
iesje95 is offline
Ik zou zeker M&O doen! Ik vind het persoonlijk onwijs leuk! En je hebt er gewoon meer aan!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 15:57
Verwijderd
Ja, ik denk ook dat ik er meer aan heb, want muziek doe ik alleen voor CM zodat ik wiskunde C kan. Maar ik ben echt bang dat ik het toch net niet aankan en blijven zitten heb ik echt geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 17:40
Verwijderd
Ik denk dat als je het wilt, dat je het kunt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 18:28
midib
midib is offline
Ik zit ook in 4 VWO en heb ook m&o. Tot nu toe valt het wel mee. Vooral theorie, en de enige wiskunde is in verhaaltjessommen en dan is het optellen en aftrekken (en aan de hand van de theorie sorteren). Dus laat je vooral niet ontmoedigen als je slecht bent in wiskunde m&o te kiezen!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 18:39
nightrise
nightrise is offline
Ik zit in 5 vwo en mijn beste vriendin (ook 5v) heeft m&o en wiskunde C en dat gaat goed samen.
Zij eindigde gewoon met een 7 voor M&O (in de 4de) het is vooral theorie waar stampwerk bijhoort.
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen rekenen zoals midib al aangeeft.
Slecht in wiskunde hoeft helemaal niet te betekenen dat het dus niet lukt!

Ik zou zeggen kies M&O want daar heb je veel meer aan dan muziek.
(Ik snap zo wie zo niet dat je muziek kan kiezen in bovenbouw vwo).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik zit in 5 vwo en mijn beste vriendin (ook 5v) heeft m&o en wiskunde C en dat gaat goed samen.
Zij eindigde gewoon met een 7 voor M&O (in de 4de) het is vooral theorie waar stampwerk bijhoort.
Je moet natuurlijk wel een beetje kunnen rekenen zoals midib al aangeeft.
Slecht in wiskunde hoeft helemaal niet te betekenen dat het dus niet lukt!

Ik zou zeggen kies M&O want daar heb je veel meer aan dan muziek.
(Ik snap zo wie zo niet dat je muziek kan kiezen in bovenbouw vwo).
En ik snap niet dat jij in 5 VWO zit en die fout maakt

Muziek is leuk maar als je iets wilt doen dan is M&O geen verkeerde keuze
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 22:07
Verwijderd
M&O is geen wiskunde. Serieus waar, het enige wat je tegenkomt is gewone sommen als in: Zoveel % van dit en gewoon optellen en aftrekken. Dat is alles. Als je dat niet kan hoor je ook niet thuis op het VWO.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 07:13
Verwijderd
Inderdaad, zoals hierboven al gezegd is is M&O echt geen wiskunde. Het zijn hele makkelijke sommen (vind ik dan) die je gewoon veel moet oefenen waardoor het op een gegeven moment allemaal van zelf gaat. Zelfs iemand zonder wiskunde zou het moeten kunnen denk ik. Persoonlijk zou ik dus ook voor M&O kiezen omdat je daar meer aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 08:04
Verwijderd
Oh even voor de duidelijkheid; Ik ben een ramp in wiskunde en geslaagd met een 4, terwijl ik met M&O geen moeite had en gewoon geslaagd ben met een 7
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 10:02
Tink*
Tink* is offline
Ik zag M&O vroeger altijd eerder als een soort economie, niet als wiskunde.

Ik heb zelf eindexamen in muziek gedaan en geloof me, ik was zo n00b als het maar kan en ik ben heel slecht in dingen horen, maar ik heb dat vak ook gewoon gehaald. Het valt best mee, je moet gewoon zorgen dat je er redelijk voorstaat qua SE's als je je examen in gaat. Muziek is leuk, zeker als je er iets mee hebt (bv een instrument bespeelt oid), maar je hebt er wel vrij weinig aan als je er later niks meer mee wilt doen. M&O hoef je ook niet specifiek iets aan te hebben als je geen accountancy oid gaat studeren, maar lijkt me over de gehele linie wel wat nuttiger. Maar muziek heeft natuurlijk ook een nut. Ligt er net aan welk nut je prefereert.
Oud 06-10-2011, 16:59
Verwijderd
m&o moet veel leuker zijn hoor ik vaak. en je hebt er meer aan dan muziek. M&O was volgens iemand meer managment dan rekenwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten