Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2011, 16:23
lfife
lfife is offline
Hallo,

Ik heb een opdracht gekregen voor maatschappijleer om de stelling, 'Leraren zijn wel in staat de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen' te verdedigen. Wanneer ik op het internet zoek naar argumenten, kan ik niks vinden. Weten jullie misschien argumenten?

Felix
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2011, 16:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat een knullige stelling, die hele stelling spreekt uit dat het tegendeel waar is...

Maar goed, argumenten:
- ze zijn ervoor opgeleid en hebben dus pedagogische kennis
- ze hebben kennis die jongeren nog niet hebben, dus de mogelijkheid om jongeren iets te leren
- ze zijn zelf ook jong geweest, dus hebben ervaring met hoe het is om een leerling te zijn
Oud 15-09-2011, 17:32
lfife
lfife is offline
Ja, inderdaad! Overal waar ik zoek, zie ik dat het tegendeel juist waar is!
In ieder geval heel erg bedankt voor de argumenten! Ze komen zeker van pas!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2011, 19:13
merle15
merle15 is offline
Jeetje, wat een domme stelling zeg! Toch ben ik het er wel mee eens, maar om argumenten te geven vind ik wel lastig. In ieder geval bovengenoemde argumenten, en misschien iets in de richting van:
Het bewijs is al geleverd er zijn inderdaad leraren die leerlingen op een goede manier les kunnen geven, al is dat vaak wat anders dan het standaard.
Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 15:51
Verwijderd
Probeer ook andersom te denken; wat zou iemand die tegen deze stelling is zeggen? Wat zouden hun argumenten kunnen zijn waaruit blijkt dat leraren dus níet in staat zijn de jeugd van tegenwoordig te onderwijzen? Probeer die argumenten dan te ontkrachten. Grote kans dat mensen bijvoorbeeld komen met dat uit onderzoek is gebleken dat het reken- en taalniveau van leerlingen vaak niet goed is, hoe zou je dat zo kunnen draaien dat de leraren daar niet de schuld van zijn (maar bijvoorbeeld iets anders, het onderwijssysteem?).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten