dit gaat een heel lang verhaal worden, maar ik moet het gewoon even kwijt, ik heb het er al zo vaak over met mensen.. maar ik ben gewoon ten einde raad..
het zit zo,
ik voel me al een paar maanden niet goed. ik ben heel erg misselijk, ga 's avonds na school in bed liggen, en slaap dan even 2 uurtjes, omdat ik zo moe ben, maar 's nachts lig ik dan wel veel wakker. ik word 's ochtends wakker met hoofdpijn of buikpijn. dan ga ik even wat eten en dan is het weer goed.. maar het is nu al zoveel maanden aan de gang, dus mijn moeder heeft een afspraak gemaakt bij de huisarts.. ik heb daar verteld wat precies het probleem is en alles, en na een lang en heftig gesprek kwam het erop neer dat ik een eetstoornis heb.. ik eet volgens haar veel te weinig.. ik wist van mezelf al wel dat ik weinig at, maar toen ik haar vertelde wat ik per dag at, schrok de huisarts heel erg.. ik eet namelijk 's ochtends een beker melk met muesli, 's middags nauwelijks iets.. heel soms een half wit bolletje, en 's avonds eet ik niet veel met het avondeten, mijn moeder noemt het 'muizenhapjes' hoe ik eet.. de huisarts schrok hier heel erg van, ze zei dat ik minstens 2 boterhammen moet eten, vooral omdat ik hele lange dagen maak, ik moet tot 5 uur naar school en daarna ook nog werken of trainen.. De huisarts heeft me naar een diëtiste verwijst en ook naar een psycholoog. ze vroeg namelijk of er een reden was dat ik niet wou eten.. die reden is eigenlijk dat ik te weinig eetlust heb.. ik heb de hele dag door honger, maar krijg gewoon niks naar binnen.. en als ik iets heb gegeten, dan heb ik het idee dat ik heel erg dik ben..terwijl ik weet van mezelf dat ik heel erg dun ben.. dat 'denken dat ik dik wordt van eten' komt weer omdat ik heel erg onzeker ben over mezelf, en dat komt weer door mijn verleden op de basisschool.. daarom ben ik ook naar een psycholoog doorgestuurd.. dit is allemaal nu 2 of 3 weken geleden, maar ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt met een dietiste of psycholoog.. ik wil niet naar een dietiste.. ik ben bang dat die me gaat dwingen om veel te eten.. maar als ik iets eet dan heb ik echt kotsneigingen.. ik ga dan kokhalzen enzo.. gewoon het idee dat ik moet eten maakt me echt misselijk.. dus ik durf niet naar een dietiste te gaan, ik ben gewoon bang dat die me gaat dwingen om ineens heel veel te eten.. en daar heb ik gewoon geen behoefte aan, ondanks de honger..
dan is er nog een probleempje wat dit alles nog veel moeilijker maakt.. ik lust namelijk helemaal NIKS op brood.. ik lust geen bruin brood, ik lust alleen maar wit brood.. maar als ik brood mee naar school moet nemen ( elke dag dus ) dan lust ik er gewoon helemaal niks op.. het is gewoon het idee dat ik iets van thuis heb meegenomen.. iets dat al sinds 's ochtends in een bakje zit, en dat ik pas om 1 uur kan opeten.. het idee van dat dat zo lang in een bakje zit, geeft me het gevoel van: het is nu vies om te eten.. en ookal probeer ik dan toch hapjes te nemen, dat idee van 'het is zo vies, het heeft al uren in een bakje gezeten' dat maakt me helemaal misselijk.. het enige wat ik nog een beetje opeet, is een witte boterham met ham.. maar dat eet ik dan ook echt met tegenzin op, en in de grote pauze, die een halfuur duurt, kan ik dan misschien NET 1 boterham opeten..ik neem namelijk dan zulke kleine hapjes, en krijg het echt met moeite weg.. op een stukje zit ik dan echt een uur te kauwen ofzo..
mijn ouders helpen ook niet mee met mijn probleem.. mn moeder was erbij toen ik bij de huisarts was, dus die weet precies wat er aan de hand is, maar ze vond het onzin om naar een dietiste te gaan.. als ik aan haar vraag om iets mee te nemen met de boodschappen, zodat ik het mee naar school kan nemen, dan vergeet ze het, of ze zegt dat het te duur is.. en ALS ze het meeneemt, is er ook nog een kans dat me broertje het ineens gewoon opeet.. fruit eet ik trouwens ook nooit, en ik drink heel weinig, ik neem nooit drinken mee naar school..
weet iemand raad, ik weet het echt niet meer..
Laatst gewijzigd op 17-10-2011 om 17:26.
|