Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2011, 10:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi! Ik bijt al op mijn nagels sinds groep 4, dus ongeveer 15 jaar. En nu ben ik het zat, want het loopt nu uit de klauwen. Ik heb op 2 vingers geen nagel meer, zo erg is het inmiddels, en zelfs dan bijt ik er nog wat vanaf.

Ik wil er heel graag mee ophouden, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat werkt. Die speciale nagellak heeft een paar keer een tijdje geholpen, omdat ik me toen realiseerde hoe onbewust ik het deed. Daarna ging ik het eraf krabben als ik een velletje zag, want dat velletje moest eraf.
Nepnagels werken ook niet, die bijt ik stuk. Acrylnagels kunnen niet, omdat ik op sommige vingers niet genoeg nageloppervlak heb om ze te laten plakken.

Heel graag een gouden tip, want ik vind het er heel vies uit zien. Plus dat mijn tanden afgesleten zijn en verschuiven, door de druk (ook van mijn doorkomende verstandskiezen).
Ik wil gewoon stoppen met deze stomme gewoonte. Iemand tips?
Oud 13-10-2011, 11:21
Verwijderd
Ik heb 't afgeleerd door dat spulletje (bitex oid) erop te smeren, dan maak je de onbewuste handeling inderdaad bewust. Vervolgens als ik een haakje had, méteen bijknippen ipv afscheuren. Ik ben er nu echt volledig van af, maar dat heeft wel even geduurd. Ik beet trouwens ook op 't vel náást de nagels, dus het zag er echt verrot uit. Maar daar helpt die bitex ook goed tegen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 13:15
JustADreamer
JustADreamer is offline
Bij mij is het opgehouden toen ik gewone nagellak ging gebruiken, en dan in héél felle kleuren. Dan zie je in je ooghoek die nagellak erop zitten en denk je 'oh nee shit, ik mag niet bijten!'. Hoewel, ik beet op het laatst niet meer, ik gebruikte m'n tanden meer als een soort vijl ofzo, want bijten ging niet meer nadat ik een beugel had. En idd bij elk dingetje wat er aan je nagel zit gelijk de vijl er langs, anders ga je er toch weer aan plukken.
Oud 13-10-2011, 13:42
hookee
hookee is offline
Tanden laten trekken..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 17:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nagellakhoertjes

Ik was vandaag bij een acupuncturist (want dat kan ook helpen bij stoppen met roken), maar ze begreep er niks van, dus ik moet even een Nederlands sprekende hebben.
Tot die tijd lijkt vieze nagellak inderdaad het beste.

Oh, en ik bijt ook velletjes naast het ziet er bij mij ook niet uit.
Oud 13-10-2011, 22:00
Macrador
Macrador is offline
Acupunctuur helpt door het placebo-effect gok ik. Maar ik deed het ook heel lang en ik heb gewoon gezegd ik doe dat niet meer en reageer op iets anders uit en dan lukte het.
Oud 16-10-2011, 16:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Acupunctuur helpt door het placebo-effect gok ik. Maar ik deed het ook heel lang en ik heb gewoon gezegd ik doe dat niet meer en reageer op iets anders uit en dan lukte het.
Dat maakt toch niet uit

Ja, nou, dat kan ik dus niet. Was het maar zo makkelijk!
Oud 03-11-2011, 17:07
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm.. m'n beste vriendin bijt ook gigantisch op haar nagels, zelfs zonder dat ze het weet.
en besef je wanneer je op je nagels bijt? of zitje in een soort 'roes' en zeg je plots: he how m'n nagel is er weer eens afgebeten! dan kun je eventueel naar een psycholoog gaan ofzo, end ie kan je enkele tips geven.
ik ben ook een nagelbijter geweest! een hele erge zelfs! had ook een soort nagellak geprobeerd die ervoor zorgt dat je een verschrikkelijke smaak in je mond hebt! wel niet handig als je iets wil eten als een boterham ofzo , want dan smaakt het ook naar dat goedje.
bijmij is het overgegaan doordat ik van richting veranderde op school naar schoonheidsverzorging. ik verzorgde m'n handen en nagels zo goed, dat ze er heel mooi uitzagen. en dan vond ik het zonde om de nagels er van te bijten. dan kreeg ik complimentjes dat ik mooie nagels had ( zo mooi zijn ze nu ook niet) en dat gaf me een boost (: en nu blijf ik ervan ! misschien dat naar de manicure gaan en je handjes mooi verzorgen ergens een klik maakt?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 09:17
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Pff het is een vloek dat nagelbijten.. het is zon gewoonte geworden xD
Oud 06-11-2011, 22:23
Macrador
Macrador is offline
Ik heb gemerkt dat omdat mijn stress vermindert is ik gestopt ben.
Oud 06-11-2011, 22:45
Verwijderd
Tanden en kiezen schuiven niet naar voren door de verstandskiezen. Het gebeurt wel, maar dat komt niet door de druk van de verstandskiezen; het is een natuurlijk proces.

Verder helpt het bij mij wel dat ik iets in mijn handen heb om mee te spelen, ook al is het iets doms en kleins. Verder knip ik mijn nagels zo kort mogelijk, zodat ik niet meer verder ga bijten.
Maar ik moet zeggen dat ik het nog wel eens doe in tijden van stress en dan is soms 24 uur per dag, zeven dagen in de week.

Doe je trouwens ook andere dingen met je tanden dan alleen nagelbijten? Dingen afscheuren met je tanden oid? Of klem of knars je 's nachts? Dat kan namelijk ook zorgen voor slijtage van je tanden en kiezen...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 12:57
Verwijderd
Bij mij helpt nagellak ook - het idee van die chemische troep in mijn mond trek ik niet, dus als het er op zit, bijt ik niet. En inderdaad altijd een vijltje bij de hand, zodat ik haakjes eraf kan vijlen zodra ze tevoorschijn komen. Ik kauw trouwens ook op de velletjes ernaast. Of de binnenkant van mijn wang. Maar ik doe het alleen in tijden van stress en dan onbewust, dus echt verslaafd ben ik niet geloof ik.
Het helpt wel om een ándere tic te kweken Maar dan moet je goed zorgen dat dat niet een schadelijke is. Ik ben gewoon een prutser, ik kan mijn handen niet stilhouden op onbewaakte momenten. Maar in lessen oid ga ik dan gewoon zitten tekenen, spelen met kneedgum, dat soort dingen. Om je vingers maar bezig te houden
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten