![]() |
|
hmm.. m'n beste vriendin bijt ook gigantisch op haar nagels, zelfs zonder dat ze het weet.
![]() en besef je wanneer je op je nagels bijt? of zitje in een soort 'roes' en zeg je plots: he how m'n nagel is er weer eens afgebeten! dan kun je eventueel naar een psycholoog gaan ofzo, end ie kan je enkele tips geven. ik ben ook een nagelbijter geweest! een hele erge zelfs! had ook een soort nagellak geprobeerd die ervoor zorgt dat je een verschrikkelijke smaak in je mond hebt! wel niet handig als je iets wil eten als een boterham ofzo , want dan smaakt het ook naar dat goedje. bijmij is het overgegaan doordat ik van richting veranderde op school naar schoonheidsverzorging. ik verzorgde m'n handen en nagels zo goed, dat ze er heel mooi uitzagen. en dan vond ik het zonde om de nagels er van te bijten. dan kreeg ik complimentjes dat ik mooie nagels had ( zo mooi zijn ze nu ook niet) en dat gaf me een boost (: en nu blijf ik ervan ! misschien dat naar de manicure gaan en je handjes mooi verzorgen ergens een klik maakt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tanden en kiezen schuiven niet naar voren door de verstandskiezen. Het gebeurt wel, maar dat komt niet door de druk van de verstandskiezen; het is een natuurlijk proces.
Verder helpt het bij mij wel dat ik iets in mijn handen heb om mee te spelen, ook al is het iets doms en kleins. Verder knip ik mijn nagels zo kort mogelijk, zodat ik niet meer verder ga bijten. Maar ik moet zeggen dat ik het nog wel eens doe in tijden van stress en dan is soms 24 uur per dag, zeven dagen in de week. ![]() Doe je trouwens ook andere dingen met je tanden dan alleen nagelbijten? Dingen afscheuren met je tanden oid? Of klem of knars je 's nachts? Dat kan namelijk ook zorgen voor slijtage van je tanden en kiezen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij helpt nagellak ook - het idee van die chemische troep in mijn mond trek ik niet, dus als het er op zit, bijt ik niet. En inderdaad altijd een vijltje bij de hand, zodat ik haakjes eraf kan vijlen zodra ze tevoorschijn komen. Ik kauw trouwens ook op de velletjes ernaast. Of de binnenkant van mijn wang. Maar ik doe het alleen in tijden van stress en dan onbewust, dus echt verslaafd ben ik niet geloof ik.
Het helpt wel om een ándere tic te kweken ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
tips little nemo | 67 | 22-02-2005 08:12 | |
Psychologie |
Nagelbijten Verwijderd | 21 | 27-12-2004 09:03 | |
Lichaam & Gezondheid |