Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2011, 17:32
frieslandboy
frieslandboy is offline
hallo ik ben 14 jaar oud maar mijn moeder wilt dat ik al plannen maak om naar de universiteit te gaan ze wilt dat ik naar de assumption universiteit van thailand gaan dat is een particulier universiteit waar alles in het engels word gesproken maar ik vraag mij af of dat word erkend in nederland hier is een blikje van de universiteit http://www.youtube.com/watch?v=Ept3o...A193B9&index=9
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2011, 18:34
Chariot
Chariot is offline
Waarom in Thailand? Waarom die universiteit? Waarom nu al beslissen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 18:41
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Wil je dat zelf ook?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 19:49
Verwijderd
Heb je de comments bij die video gelezen?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 20:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat is er mis met Nederlandse universiteiten?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2011, 23:19
T_ID
T_ID is offline
Bewakers die schreeuwend uniformen controleren volgens de mensen die op die videos reageren? Weet je zeker dat het niet dat sieg heil university heet?

Anyway, dat ding komt niet eens voor in de QS world university rankings. De beste 700 van de wereld. Alle Nederlandse universiteiten staan erin, vaak ook op hoge plaatsen, en vrijwel alle Thaise universiteiten (zo rond 600), maar dat ding van de TS niet. Timers higher education ditto.

En aangezien binnen die lijsten zelfs de meeste Amerikaanse kuttige state universities voorbij komen, is het best schokkend als je niet in de lijst voorkomt.
Oud 14-10-2011, 18:32
the economist
the economist is offline
ik snap werkelijk niet hoe een Frieslandboy de voorkeur zou geven aan een particuliere univ in Thailand boven de (zwaar gesubsidieerde, dus veel goedkopere) Nederlandse Universiteit. En naast zaken als collegegeld e.d., wat denk je dat heen en weer vliegen kost ? Vele euri, en tijd !. natuurlijk zijn de Nederlandse Univ ook beter, maar mocht je daaraan twijfelen, dan is het in ieder geval zo dat die beter aansluiten op de wensen in de West-Europese markt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 12:52
frieslandboy
frieslandboy is offline
Citaat:
ik snap werkelijk niet hoe een Frieslandboy de voorkeur zou geven aan een particuliere univ in Thailand boven de (zwaar gesubsidieerde, dus veel goedkopere) Nederlandse Universiteit. En naast zaken als collegegeld e.d., wat denk je dat heen en weer vliegen kost ? Vele euri, en tijd !. natuurlijk zijn de Nederlandse Univ ook beter, maar mocht je daaraan twijfelen, dan is het in ieder geval zo dat die beter aansluiten op de wensen in de West-Europese markt.
ben thais
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 13:43
Verwijderd
Citaat:
ben thais
En? Is dat de enige reden? Kan je hier zelf ook over nadenken of doet je moeder alles voor je?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 20:46
Tink*
Tink* is offline
Nou, nou, hou je even in. Ik kan me best voorstellen dat die moeder nog denkt dat ze een hoop te zeggen heeft als hij 14 is en misschien heeft een andere cultuur er ook nog mee te maken (geen idee in dit geval).

Ik zou met je moeder praten waarom ze dit per se wil, haar goede argumenten laten zien voor een Nederlandse universiteit en je niet zo druk maken, want het duurt nog jaaaaaaaaaren.
Oud 17-10-2011, 21:03
Verwijderd
Ik hou me prima in. De ts kan alleen wel wat vocaler zijn wat betreft het hoe en waarom want "ben thais" is één maar geen doorslaggevend argument om aan de andere kant van de wereld te gaan studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten