Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2011, 09:58
Just Me Kim
Just Me Kim is offline
Beste mensen,

Ik heb de laatste tijd, problemen met stoppen met eten, ik woon op kamers en kook dus voor mezelf, en maak altijd te veel, waardoor ik vaker opschep dan nodig is om van mijn onger af te komen.

Ik kan niet stoppen met snoepjes kopen.Niet dat ik de hele dag snoep,maar ik kan het niet laten,en achteraf denk ik weer van Shit..toch weer..moet er echt mee op houden.

Ik kan geen motivatie vinden om te sporten in mijn kamertje en heb geen geld-tijd om naar de binnen sport zalen te gaan.

het meeste heb ik last van eten tijdens series kijken,gellukig houd ik van fruit,maar dit lost maar gedeeltelijk mijn probleem op omdat ik alsog eet terwijl ik al lang geen honger meer heb..Gewoonte ?

Ik zou willen dat iemand mij kan vertellen wat ik kan doen om mezelf bezig te houden tijdens serie kijken,mij tegen te houden om te gaan eten.Al is het fruit...
En tips om in mijn kamertje wat beweging te doen,ik deed ooit aan wat oefeningen voor lenigheid en wat buikspieren,en hou van dansen dus van muziek aan en gek doen...

Help me,ik haat mezelf omdat ik mezelf niet kan stoppen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 10:29
Rivka
Rivka is offline
Stoppen met eten is te trainen als je bewust eet. Elke hap goed proeven en voel: 'Heb ik genoeg gehad?' Als je dit blijft doen kan je het schransen afleren. Drink ook eens 2 glazen water voor je begint met eten, zo krijg je sneller een voldaan gevoel. Bij het snoep kopen moet je eens denken aan andere dingen die je voor dat geld kan doen: als je een paar keer geen snoept koopt kun je alweer naar de bioscoop.
En om goed te bewegen hoef je niet naar de sportschool. Je kan gewoon hardlopen of door de buurt fietsen. Succes!
Oud 20-10-2011, 10:44
Just Me Kim
Just Me Kim is offline
dankje wel !!! idd water drinken helpt ..en heb genoeg wat ik wil doen door geld gebrek,dus als ik daar aan denk moet ik snel uitgekoopt zijn.
Bedankt iig,
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 10:52
Verwijderd
Zoek iets om je handen bezig te houden als je voor de tv zit (heel burgerlijk, maar breien, borduren, kribelen met een pen, figuurtjes vouwen weetikveel), kan al veel schelen, want dan heb je iets om handen. Verder; stop met snoep kopen.. Gewoon niet meer doen, want wat er niet is, kun je ook niet op eten. Nooit met een hongergevoel boodschappen gaan doen. Ga joggen, fietsen, rennen, wandelen als sport doen, kost geen reet en je kunt het doen wanneer het jou uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:02
bierkoning
bierkoning is offline
en verder niet zoveel zorgen maken, ik hou wel van een beetje love handles
Oud 20-10-2011, 13:22
DmCraanen
DmCraanen is offline
bovenstaande, en ook - gewoon niet meer die artikelen kopen in de supermarkt. Dat kan je best. De eerste week dat je dan helemaal (of bijna) geen snacks meer eet voel je je hongerig maar daaraan raak je snel genoeg gewend. Beetje doorzettingsvermogen. Qua sport - vraag anders een vriendin of ze zin heeft om samen te gaan hardlopen?
Oud 20-10-2011, 13:32
Lente
Lente is offline
het kan ook helpen om 's avonds met anderen te eten. Behalve dat het gezellig is, zul je makkelijker een normale hoeveelheid eten omdat je waarschijnlijk niet wil dat iemand je zo los ziet gaan. Of omdat er simpelweg minder eten is omdat je het deelt
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:41
Verwijderd
In de supermarkt gewoon níet langs het lekkers lopen. En maak een boodschappenlijstje, dan doe je ook al heel anders boodschappen.

Qua sport kun je ook gaan hardlopen, of fiets gewoon eens met enige regelmaat - en met een lekker tempo - naar een supermarkt een eind weg ipv die om de hoek. Ga eens naar 't zwembad (kost wel geld, maar je hoeft niet meteen een heel abonnement te betalen en gewoon een uurtje baantjes trekken is vaak niet zo duur). Genoeg te doen en ook genoeg dingen die je met z'n tweeën kan doen.

En mja, je moet leren jezelf te motiveren en te beheersen, het is juist goed dat er niet altijd een moedertje is dat je op alles aanspreekt: dan word je nooit volwassen! Dus geef je zelf af en toe een trap voor je kont en gá gewoon wat actiefs doen, of spreek jezelf eens streng toe wanneer je naar snoep staat te kijken in de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 19:26
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Misschien kauwgom? Maar als ik dat doe wil ik na 10 minuten nieuwe kauwgom (A)
Wat ik ook wel eens doe is thee zetten. Dat duurt even voordat dat afgekoeld is en daarmee overbrug ik weer wat tijd. Klinkt misschien debiel maar voor mij werkt het wel. of bouillon ofzo. En anders wat al genoemd is, water drinken!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 08:22
Verwijderd
Je krijgt zin in lekkers wanneer je een serie kijkt omdat je altijd snoept als je een serie kijkt. Dan ga je dat heel sterk met elkaar associeren. Maar als je er mee ophoudt, dan is het alleen in het begin een aantal keer moeilijk om geen snoep te pakken, daarna denk je er niet eens meer aan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 08:44
Balance
Balance is offline
'Kan niet' bestaat niet.
Je hebt wel erg veel dingen die je 'niet kan'. Volgens mij bedoel je gewoon dat je niet genoeg wilskracht toont op dit moment. Want stoppen met snoepjes kopen of zo nu en dan tijd maken om buiten een rondje te lopen, kan altijd.

Verder zou ik in de keuken al je bord opscheppen en dan naar de eettafel gaan en dat bord leeg eten. Dan heb je in elk geval 1 portie. En als je zelfs dan merkt dat je alsnog terug naar de keukenloopt om een nieuwe portie op te scheppen, dan zou je zelfs na het opscheppen gelijk het eten weg kunnen gooien.
Gebruik verder ook maatbekers om normale porties eten te koken. Met rijst/pasta kun je bijvoorbeeld gewoon afwegen hoeveel gram je nodig hebt voor 1 portie.
Oud 22-10-2011, 19:51
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
kook dus voor mezelf, en maak altijd te veel
Oplossing is te voor de hand liggend

Citaat:
Ik kan niet stoppen met snoepjes kopen.
Boodschappen altijd ná het eten doen.

Citaat:
en achteraf denk ik weer van Shit..toch weer..moet er echt mee op houden.
Maak een dagelijkse lijst van wat je eet. En wees eerlijk. Lekker confronterend. Lijst bijwerken het liefst voordat je iets eet.

Regels voor berichten