Ik doe op dit moment een opleiding op niveau 3. Ik was begonnen op niveau 4 maar ben een niveau teruggegaan omdat ze op school twijfelde aan mijn capaciteiten die je uiteindelijk daarvoor nodig hebt. Het ging niet zozeer om het niveau, want dat kan ik makkelijk aan.
Ik zit nu dus in mijn derde en laatste jaar en moet mijn PvB van vorig jaar nog doen. Deze ging toen niet door omdat mijn stagebedrijf niet geschikt werd geacht door school, terwijl ik die PvB wel gewoon kon doen. Nu moet ik die PvB dus dit jaar doen en nu kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat hij alweer niet doorgaat omdat ik klaarblijkelijk nog een achterstand heb die voor het begin van die proeve weggewerkt moet zijn, iets wat niet meer gaat lukken. Nu is de grote vraag of hij dit jaar nog kan in verband met nog een andere proeve die nog komen gaat voor dit schooljaar. Mocht dit niet het geval zijn, en die kans is aanwezig, zal ik teruggezet worden naar klas twee, en als ik ergens geen zin in heb...
Ik twijfel sowieso al lang over deze opleiding, of het wel de juiste keuze is en ik ben er eigenlijk al wel zeker van dat dit niet het geval is. Ook op mijn vorige stagebedrijf kreeg ik al een negatief advies, iets wat als ik terugkijk zwaar terecht was. Heb er daarnaast ook niet echt plezier in, en ben dit leerjaar ook ingegaan met de gedachte dat dit het laatste jaar zal zijn, ongeacht of ik slaag of niet. Heb het echt gehad..
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik echt niet weet wat ik nou wil. Heb hiervoor al een andere opleiding gedaan voor een jaar en daar ben ik toen ook mee gestopt, nu doe ik dan deze opleiding en opnieuw twijfel ik heel erg. Ik weet echt niet wat ik later wil, heb het nooit geweten en vind dat gewoon lastig. Heb niet echt iets wat me trekt en heb ook al veel van die beroepskeuzetesten gedaan en daaruit is deze opleiding komen rollen, iets waar ik eigenlijk ook niet op mijn plek zit.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, doorgaan of afhaken. Als ik teruggezet wordt naar klas twee wil ik sowieso stoppen. Zie het echt niet zitten om nog twee jaar deze opleiding te doen, hoe zonde het misschien ook is van de voorgaande jaren. Desnoods pak ik het niveau 2 diploma om toch iets te hebben, maar dit is het eigenlijk voor mijn gevoel niet.. Wat moet ik doen?
|