Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2011, 12:58
Verwijderd
wat gaat een pedicure doen met een ingegroeide teennagel? Krijg je verdoving? Hoe is het bij jouw gedaan? (als je het had).

Ik zit hier dus met een ingegroeide teennagel + wild vlees. En daar gaan we vrijdag mee naar de pedicure, maar ik wil weten of ze het wild vlees gaan wegshcnijden? en de nagel?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 15:44
Pluis
Pluis is offline
Een pedicure snijdt niet, dat doet een chirurg. De pedicure haalt alleen de nagel zelf zo goed mogelijk weg om te voorkomen dat hij verder ingroeit en meer ontsteking veroorzaakt.
Oud 06-11-2011, 22:23
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik zit in schoonheidsverzorging. je kunt verschillende behandelingen gebruiken . het hangt er vanaf wat jouw pedicure gebruikt natuurlijk. soms volstaat het de ingegroeide nagel proper weg te knippen en goed te vijlen achteraf.
Er kan ook een spange aangebracht worden, dit 'lift' een beetje je teennagel omhoog waardoor het gemakkelijk kan uitgroeien. er kan ook gewerkt worden met coppoline (soort verbandachtig stofje) die ze met collodion 'vastlijmen' in je nagelwal. meost het probleem steeds terugkeren , ga eens naar een podoloog (misschien slechte pedicure) soms beslissen ze dan van een operatietje te doen of de nagel te verwijderen (maar dat is al in erg extreme gevallen hoor...)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 22:23
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
oja die coppoline kan ongeveer twee tot drie weken in de nagelwal gehouden worden. je moet natuurlijk niet uren gaan weken in bad ofzo :-)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 08:20
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Heb je al geprobeerd die voet in de badedas te houden en dan met een nagelvijl ofzo de nagel te ''liften'''dat werkt soms ook.
De pedicure heeft bij mij met een soort trillende naald de huid wat naar de zijkant gedaan en daarna watjes onder de nagel gestopt zodat die hoger kwam te liggen. dat voel je echt bijna niet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 14:02
Martiño
Martiño is offline
Je kunt beter niet zelf gaan prutsen aan de nagel, dat maakt het alleen maar erger. Laat het doen door iemand die er verstand van heeft.

Ingegroeide teennagels zijn als je er op tijd bij bent makkelijk te verhelpen door een pedicure of huisarts, maar zodra je gaat pulken of te lang wacht loop je groot risico dat het misgaat. Als je al ontstekingen en wild vlees hebt, dan kun je het beste direct naar de huisarts (die het of zelf weghaalt of je doorverwijst naar een chirurg). Voor de nazorg kun je terecht bij de pedicure.
Oud 09-11-2011, 22:59
<3voetbal
<3voetbal is offline
Toen ik een ingegroeide teennagel had,
ben ik er een paar keer mee naar huisarts geweest, en die zei telkens dat ik moest weken in biotex, niet geholpen.

Op den duur doorgestuurd, naar chirurg.
Die heeft een stuk van de nagel gehad, daar ging het wel met verdoving.

Maar bij een pedicure doen ze dat niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten