Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2012, 08:28
Chevy
Chevy is offline
Oke, dit is misschien een hele domme vraag maar goed.

Ik heb 3 weken geleden een klein stukje van een enkelbotje afgebroken, daar kreeg ik eerst een week drukverband voor geloof ik, toen 2 weken softcast (soort van gipsverband in een heel hip kleurtje) en nu is hij nog voor 2 weken ingetaped. Ik kan er ook weer redelijk op lopen dus qua genezing gaat het prima, maar gisteren hebben ze het dus ingetaped en als onderste laagje ging er een soort huidkleurig, plakkerig rekverband onder (acrylastic, ofzo?) en sinds gisterenavond voelt de huid eronder, vooral boven m'n enkel/onderaan m'n been, alsof het een beetje geïrriteerd is? Hebben meer mensen dit gehad, is het normaal? Reageert je huid daar wel vaker op?
Oud 14-03-2012, 08:50
Verwijderd
Ik ken de gebruikte materialen niet, maar er zijn wel mensen die allergisch zijn voor bepaalde materialen in pleisters of verbanden ofzo,dat kan zih inderdaad uiten in jeuk, geïrriteerde huid, rode vlekjes of blaasjes. Ik zou denk ik vandaag/morgen nog even afwachten en dan contact opnemen met je arts om het aan te geven en eventuele andere mogehlijkheden te bespreken ofzo...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 20:50
Verwijderd
Ik ben zelf allergisch voor bepaalde tape. Ze hebben mijn enkel een keer ingetapet en dat uitte zich in roodheid, jeuk, pijn, ellende. Het ging zo ver dat ik de tape naar beneden schoof/rolde en er een stuk huid meekwam. Niet zo fijn dus (zeker niet omdat ik ergens logeerde, het midden in de nacht was en ik alleen maandverband had om het bloeden te stelpen maar dat terzijde).
Daarnaast heb ik voor een slaaponderzoek ook een microfoontje op mijn keel geplakt gekregen. Ik heb er niet bij nagedacht dat dat wel eens een allergische reactie zou kunnen teweegbrengen en ik heb daarna 3 dagen met een soort verbrande huid rondgelopen.

Nu hoeft een allergische reactie niet zo erg te zijn, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het laten controleren als het onprettig voelt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 08:19
Chevy
Chevy is offline
Yikes :/

Nou ik moet zeggen dat ik er eigenlijk geen last van heb als ik er niet aankom, heb net even bij daglicht gekeken en het is niet rood/dik/blaasjes whatever, maar het is wel pijnlijk als ik de tape verschuif. Dus ik denk dat het zoiets is als eh, als je een te strakke sok hebt gedragen en je doet die dan uit/verschuift hem? Zoals haarpijn maar dan aan je huid, ofzo. :') Iig, zodra het rood wordt of andere tekenen van allergie vertoont bel ik de HA maar er lijkt gelukkig dus weinig aan de hand te zijn.
Oud 16-03-2012, 10:06
Verwijderd
Ik had het ook wel. Ik tapete ( Spel je dat zo?)mijn enkels altijd in voor het turnen, en mijn huid was daar dan af en toe een beetje rood en gevoelig enzo. Ik smeerde er dan als het er weer afging altijd gewoon wat van dat nivea-spul op en dan was het ook weer weg. Dus ik denk niet echt dat het direct allergisch is ofzo, maar meer gewoon dat je huid het wat irritant vind ofzoiets.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten