Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2011, 20:41
LindaJorna
LindaJorna is offline
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een paar maanden last van hypogondrie.
Mijn angst is dat ik erg bang ben voor de ziekte MS. Ik had klachten en ben toen gaan zoeken op internet. Daar vond ik pagina's over MS. Werd bang en ben naar de huisarts gegaan en vertelde mijn klachten en niet waar ik bang voor was. Na dat de arts mij onder zocht en zei dat er niets mis was, vertelde ik dat ik angst had voor MS. De dokter antwoordde daarop dat die gedachten ook even door zijn hoofd spookte maar dat hij daar niets van kon vinden en dat er niets aan de hand was. Was even gerust gesteld maar mijn gedachten gingen snel weer met me aan de haal. Weer naar de huis arts.. weer onderzocht maar hij zei dat er echt niets was en dat hij dat wel bijna 100% zeker wist en dat er anders allang uitval of iets gebeurd moest zijn. Toch ben ik bang.. mijn buurvrouw heeft namelijk MS en ik word er continu aan herinnerd als ik haar zie. Denk iedere keer dingen te voelen en ga mijn lichaam daarop testen.. heb ik nog kracht.. kan ik dat nog ..dit voel ik.. en ga zo maar door.. En ik voel ook echt dingen. Ik voel me soms ook heel slap maar ik heb alle kracht die ik had nog.. Ik hoop dat iemand dit herkent en wat ik er aan kan doen?? Word zo gek van mezelf..
PS ik loop al bijna 2 jaar bij een psycholoog en dat ivm angstaanvallen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2011, 20:54
Verwijderd
Je moet niet meer op internet of ergens anders je klachten opzoeken, daar wordt je zelf alleen maar banger van. als je daar aan gaat denken wordt het geestelijk erger, ook als je iets negatief ziet ga je opeens alles negatief zien, en dan maak je je zelf er aleen maar gekker mee. als je al 2jaar bij spycholoog rond loopt denk ik dat de psyloog meer voor je kan doen velen op het forum, maar ik denk dat er toch hier mensen zijn die je meer kunnen helpen, maar die angstaavallen herken ik mezefl een beetje in.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 06:31
Verwijderd
Weet je psycholoog dat je zo bezig bent met MS? Want ik denk dat zij er wel wat mee kan. Meestal als je er heel erg aan blijft denken of stil blijft staan dan begin je juíst te denken dat er iets aan de hand is. Misschien kan je psycholoog je hierbij helpen!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 07:02
Verwijderd
Als je het voor één specifieke aandoening hebt, dan valt het wel mee. De meeste hypochonders zoeken bij alles wat ze voelen een enge ziekte.

Wanneer het maar om één aandoening gaat, kun je proberen het zelf te lijf te gaan. Wat misschien kan helpen is dit: Telkens wanneer je de angst hebt, mag je het testen, of er idd iets uitvalt of wat dan ook. Blijkt dan dat alles naar behoren functioneert, dan moet je minimaal twee dagen (bijvoorbeeld) tegen jezelf zeggen: nee, dit is onzin, ik heb het net nog getest. Wanneer je dit doet leer je misschien om steeds langer er niet aan te denken, maar het jezelf ook niet onmogelijk te maken want als je er totaal niet mee bezig mag zijn komt het juist elke keer terug.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 10:33
LindaJorna
LindaJorna is offline
Bedankt voor jullie reacties! Mijn psycholoog weet ervan en we hebben het er steeds over en soms gaat het een paar weken goed en dan denk ik zie je wel maar dan zie ik mijn buurvrouw weer, dan begint het weer van voor af aan.ik zit ook al een tijd aan de paroxetine maar een half tablet 10 mg.maar kom hier gewoon niet vanaf...nou heb ik gister ook al te horen gekregen dat mijn psycholoog stopt en nu krijg ik een nieuwe zo vervelend kan ik weer mijn verhaal van voor af aan vertellen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten