Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2011, 20:13
flyaway
flyaway is offline
Wie kijkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 09:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik! Leuk weer . Benieuwd of Sipke-Jan nog doorgaat.
Oud 11-09-2011, 09:12
Verwijderd
Ik ook weer! En ik vind dat er leuke mensen in zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 13:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ook Wil het al jaren een keer zien maar nu is het eindelijk gelukt om vanaf de eerste aflevering te kijken, vind het tot nu toe leuk Beetje Wie is de Mol achtig
Oud 11-09-2011, 14:18
Röps
Röps is offline
Ik vind nog steeds dat ze het originele concept verkneuken met al hun rare twists en zogenaamde BN'ers of BV'ers. Misschien dat ik af en toe eens een aflevering kijk als er niets anders is, maar het is me nog nooit gelukt een seizoen geheel uit te zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 18:44
gurl19
gurl19 is offline
Jaaaa.. Ik kijk ook!
Ik denk dat Sypke Jan niet terug komt, wat moet je daar met een gebroken been? Of iet dergelijks.
Verder vind ik zielig dat Laurette tussen allemaal Belgen zit, ze past er niet echt tussen!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 20:45
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Ik vind nog steeds dat ze het originele concept verkneuken met al hun rare twists en zogenaamde BN'ers of BV'ers.
Precies... En zelfs Do en die 'top model' in bikini rondhuppelend op het strand kunnen dat niet goed maken.
Vroeger was het beter.
Oud 16-09-2011, 12:31
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Citaat:
Precies... En zelfs Do en die 'top model' in bikini rondhuppelend op het strand kunnen dat niet goed maken.
Vroeger was het beter.
Helemaal mee eens. Dat het onbekende mensen waren vond ik juist zo leuk aan aan het programma. Dingen met BN'ers hadden we al genoeg. Ik kijk nog wel, maar ik vond de vorige seizoenen (met uitzondering van die van vorig jaar natuurlijk) veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 12:49
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik denk dat de fout niet eens zozeer zit in de nieuwe twists of BN'ers, maar het programma loopt al erg lang; een pauze zou veel goed doen.
Oud 16-09-2011, 16:00
gurl19
gurl19 is offline
Wat vonden jullie van Freddie´s actie, ik vond het echt belachelijk.
Maar snap het sowieso niet helemaal, je kunt toch naar de grot gaan en daar opgeven. Nu moest er nog iemand uit.

Misschien vonden de programmamakers dat er iemand naar de grot moest aangezien deze nog steeds leeg is..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 17:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het sowieso niet zo leuk dat er nu al drie mensen uit het spel zijn. Sipke-Jan kan er uiteraard niets aan doen maar vind het wel jammer dat Katerine en Freddie opgegeven hebben. Vond zijn actie ook wel een beetje egoïstisch.
Oud 16-09-2011, 22:53
Tink*
Tink* is offline
Ik ook, ga dan even naar die grot en geef daar op voor de rest van het team.
Oud 17-09-2011, 19:49
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ja, ik vond hem ook een beetje raar doen. En dan die manier waarop hij praat, he? Ik weet niet precies hoe je het moet beschrijven, maar daar is gewoon iets aparts aan. Nou, we zien hem in ieder geval niet meer terug. Hoop nu dat dit Tanja het wel wat langer uithoudt in de grot, want zo word het niets met die boot.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 09:39
Verwijderd
Ik heb stukken gezien, maar stoor me telkens aan de montage. Veel stukken waarbij mensen recht in de camera vertellen hoe iets ging en bla, dat vind ik wel leuk zo af en toe, maar hier is het teveel. Verder vind ik dat het niet meer is hoe het ooit was, het is veeel te competitief ofzo? Ik mis iig echt iets leuks erin.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 11:17
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Ik heb stukken gezien, maar stoor me telkens aan de montage. Veel stukken waarbij mensen recht in de camera vertellen hoe iets ging en bla, dat vind ik wel leuk zo af en toe, maar hier is het teveel. Verder vind ik dat het niet meer is hoe het ooit was, het is veeel te competitief ofzo? Ik mis iig echt iets leuks erin.
Nu je dat zo zegt denk ik dat ik weet wat het is. BN'ers kunnen me niet nóg minder interesseren, maar das niet alles. Ik herinner me nog kandidaten van 6,7 jaar terug, waarom, omdat je ze leert kennen en er een band mee op bouwt. Eerst ken je niemand, maar al heel snel zit je voor bepaalde mensen te juigen, wíl je echt dat ze doorgaan en dat maakt het dat je geen enkele aflevering mag missen. Nu heb ik totaal geen feeling met kandidaten, waardoor het niet uitmaakt wat ze doen. Expeditie Robinson mist haar subtiele noot, ritmische afwisselingen tussen onbeduidende gesprekken, survivalaspecten, panoramische overzichtsshots en persoonlijke worstelingen. Er lijkt geen ruimte te zijn voor het creëren van een band tussen kandidaat en kijker. En dat is een regie probleem.
Oud 18-09-2011, 21:06
flyaway
flyaway is offline
Ik vond het leuker met niet-BN'ers. Er waren toch minder vertelmomenten volgens mij. En ik vond het leuk om de mensen te leren kennen. Maar je ziet nu toch een andere kant van de BN'ers.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 12:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar was het dan ook altijd al zo dat er maar één proef per aflevering was? Want ik dacht dat er steeds twee proeven waren, maar misschien is dat pas na de samensmelting.

En wat een zwakkelingen zijn die BN'ers/ BV'ers, zeg. Vorig jaar al met Dennis en John en nu dit gedoe met Freddie weer. Want van Katherine snap ik het wel, al vond ik het wat flauw dat ze niet een nachtje nog heeft geprobeerd, maar goed, het lijkt mij ook behoorlijk eng, in je eentje in een grot en geen flauw idee waar Sipke-Jan gebleven is... Hoop dat Tanja wat dapperder gaat zijn, maar vind het wel écht onterecht dat zij daar ineens is beland. Zelfs toen Eddy zei: 'Eeeh, als je dit doet, moet er alsnog iemand naar de grot, weet je het zeker?', zei Freddie: 'O ja hoor, maar die kan dan ook gewoon uit het spel stappen' Eeeeh...
Oud 19-09-2011, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Zelfs toen Eddy zei: 'Eeeh, als je dit doet, moet er alsnog iemand naar de grot, weet je het zeker?', zei Freddie: 'O ja hoor, maar die kan dan ook gewoon uit het spel stappen' Eeeeh...
dit come one,, je kan het op zn minst proberen?? en anders daarna nog opgeven,, dna hoeft er niet nog iemand(die eht neit evrdient) de grot in!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 20:32
743
743 is offline
Is dit seizoen wél leuk?

of iig; het waard om te kijken?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is niet echt leuker of minder leuk dan anders. Gewoon, vermakelijk.
Oud 21-09-2011, 13:00
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
dit come one,, je kan het op zn minst proberen?? en anders daarna nog opgeven,, dna hoeft er niet nog iemand(die eht neit evrdient) de grot in!
Freddie had het toch ook niet verdient om naar de grot te gaan.Hij deed het niet super tijdens de proeven, maar iedereen verwachtte ook zoveel van hem. Oké, hij laat zien dat hij sterk is en zo maar hij is nog steeds een man van 62jaar. Zijn snelheid, uithouding, enzo is niet meer wat het geweest is, en dat is zeer normaal. Ik snap ergens nog wel dat hij niet naar de grot wil. Niet veel mensen zouden dat op hun 62ste doen. Ik vind nu ook wel dat hij even naar die grot kon gaan en het dan pas opgeven, maar ik snap hem nog wel. Want waarom zou hij naar de grot gaan om zijn andere teamleden te sparen? Zij hebben wel op hèm gestemd.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 13:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Freddie had het toch ook niet verdient om naar de grot te gaan.Hij deed het niet super tijdens de proeven, maar iedereen verwachtte ook zoveel van hem. Oké, hij laat zien dat hij sterk is en zo maar hij is nog steeds een man van 62jaar. Zijn snelheid, uithouding, enzo is niet meer wat het geweest is, en dat is zeer normaal. Ik snap ergens nog wel dat hij niet naar de grot wil. Niet veel mensen zouden dat op hun 62ste doen. Ik vind nu ook wel dat hij even naar die grot kon gaan en het dan pas opgeven, maar ik snap hem nog wel. Want waarom zou hij naar de grot gaan om zijn andere teamleden te sparen? Zij hebben wel op hèm gestemd.
Freddie had het wél verdiend, want de meeste mensen hadden op hem gestemd. En ik denk niet per se omdat hij nu zo teleurstellend presteerde tijdens de proeven, maar ook omdat hij nog niet bij hun groep hoorde. Hij was immers de nieuwkomer. Lauretta ook, maar iedereen daar vindt Lauretta blijkbaar fantastisch, dus was zij wel veilig. Freddie kenden ze nog niet, maar wat ze van hem wisten, was dat hij ontzettend sterk zou zijn en tevens dat hij het gevoel had dat hij de groep (de ploeg ) had teleurgesteld. Als iemand al zo ontevreden is over zichzelf, is het gemakkelijker om die weg te sturen dan iemand die alles nog wel ziet zitten. Ja, iedereen verwachtte veel van hem, maar dat kwam helemaal door hemzelf, omdat hij voortdurend aan bomen ging hangen en een beetje met zijn spieren ging lopen patsen.

Tanja had het niet verdiend, omdat er maar één iemand naar de grot zou hoeven gaan. En dat zou Freddie zijn geweest. Als je het zelf zo'n enorm probleem vindt om naar een grot te gaan, dan is het toch hypocriet om dan maar iemand anders in jouw plaats te laten gaan? Volgens Freddie had die persoon dan ook uit het spel kunnen stappen, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want dan zou heel Expeditie Robinson voortijdig beëindigd zijn wegens gebrek aan deelnemers.
Oud 21-09-2011, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Wat vonden jullie van Freddie´s actie, ik vond het echt belachelijk.
Maar snap het sowieso niet helemaal, je kunt toch naar de grot gaan en daar opgeven. Nu moest er nog iemand uit.

Misschien vonden de programmamakers dat er iemand naar de grot moest aangezien deze nog steeds leeg is..
NJa, aan de ene kant denk ik wel dat hij had kunnen blijven dan even. Maar op zich had hihj al eerder een keuze gemaakt, en dan is e rniks mis mee met achter je keuze blijven staan. Wel een laffe keuze, want dan moet je überhaupt niet meedoen aan dat programma. Maar, wat het programma deed, was ook puur chantage. Chantage/een ultimatum is nou niet bepaald iets waardoor ik mij zou laten overtuigen, integendeel.
Wat mij nu brengt bij mijn hoofdpunt. Ik geef enkel de productie de schuld. Optyfe met hun "dan moet er nog iemand weg". Slaat volkomen nergens op, Freddie was al weggestemd, dus volledig oneerlijk van ER om er nog iemand uit te laten gaan. En dat dwingen/chanteren van Freddie vond ik ook niks. Dat vind ik wel een reden om te kappen, als ER oneerlijk gaat wezen zijn, door mensen zomaar weg te sturen, omdat zij het niet kunnen hebben dat het niet volgens draaiboek verloopt. Dit zou niet onder opgeven vallen (want de spelinhoud is niet de reden). Gewoon terugchanteren.

Citaat:
Nou, hij roept elke minuut dat ie zo geweldig. En dat is kennelijk gewoon niet, punt. Hij is niet zo sterk als dat ie zelf denkt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 16:39
ItsJulian
ItsJulian is offline
Citaat:
Freddie had het wél verdiend, want de meeste mensen hadden op hem gestemd. En ik denk niet per se omdat hij nu zo teleurstellend presteerde tijdens de proeven, maar ook omdat hij nog niet bij hun groep hoorde. Hij was immers de nieuwkomer. Lauretta ook, maar iedereen daar vindt Lauretta blijkbaar fantastisch, dus was zij wel veilig. Freddie kenden ze nog niet, maar wat ze van hem wisten, was dat hij ontzettend sterk zou zijn en tevens dat hij het gevoel had dat hij de groep (de ploeg ) had teleurgesteld. Als iemand al zo ontevreden is over zichzelf, is het gemakkelijker om die weg te sturen dan iemand die alles nog wel ziet zitten. Ja, iedereen verwachtte veel van hem, maar dat kwam helemaal door hemzelf, omdat hij voortdurend aan bomen ging hangen en een beetje met zijn spieren ging lopen patsen.

Tanja had het niet verdiend, omdat er maar één iemand naar de grot zou hoeven gaan. En dat zou Freddie zijn geweest. Als je het zelf zo'n enorm probleem vindt om naar een grot te gaan, dan is het toch hypocriet om dan maar iemand anders in jouw plaats te laten gaan? Volgens Freddie had die persoon dan ook uit het spel kunnen stappen, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want dan zou heel Expeditie Robinson voortijdig beëindigd zijn wegens gebrek aan deelnemers.
Hij werd gekozen om bij de andere groep te komen, dus ze wilde hem erbij. Hij kende gewoon nog niemand echt goed, en lauretta had daar wel al maatjes gemaakt. Ik denk inderdaad ook wel dat ze op hem stemden omdat hij aan anderen vertelde dat hij teleurgesteld was en dacht dat hij eruit ging liggen. Zo geef je anderen een reden om op je te stemmen. En dat optrekken aan die boom was gewoon zijn dagelijkse training, hij moet als bokser fit blijven aan zen armen. Tanja had het inderdaad niet verdient. Voor de rest ben ik het wel met je eens, maar ik snap Freddie ook wel ergens.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 08:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap Freddie ook wel, ik vind het alleen dom
Oud 23-09-2011, 23:25
Retroflex
Retroflex is offline
Heel vroeger zag ik het wel eens. Was wel leuk ja.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 22:13
Verwijderd
Die Sylvia bij het stemmen op Do: Doei! Wat een arrogante trut.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 00:10
Verwijderd
Ik ben fan van d'r.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 08:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Die Sylvia bij het stemmen op Do: Doei! Wat een arrogante trut.
O, zo had ik dat helemaal niet opgevat, dat ze dat gemeen bedoelde of zo... Al zal Do best opgelucht zijn dat ze net de dans ontsprongen is.

Dat complot over Nicolas Ik vind Patrick wel erg sympathiek, dat hij er niet van kon slapen...
Oud 29-09-2011, 15:02
Verwijderd
Een beetje een pussy ook.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 22:16
Tink*
Tink* is offline
Ik snap niet waarom Kobe munten inzette. Blijkbaar was ie bang dat ze op hem zouden stemmen. Ik vind Tanja ook heel stoer in de grot!
Oud 30-09-2011, 09:13
Verwijderd
Ja, Kobe zijn munten. Waarom dan dat hele toneelstukje over ze gaan op Deborah stemmen?

Ben blij dat Deborah eruit is trouwens, vond haar een vervelend, arrogant wijf. Kutwijf, zou dr niet willen kennen.
En mooi dat Jochem nog altijd zijn tijd als troef heeft. En mooi dat Kobe zn munten kwijt is, en een stempartner. Dus als de volgende keer drie keer op hem wordt gestemd, ligt er sowieso uit.

En Tanja is heel stoer inderdaad. Al drie opgevers en zij zit er nog.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 19:17
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind Tanja ook stoer.
Kobe zei dat hij maar 1 munt in ging zetten, vind wel vreemd dat hij er 2 in zette. Ik ben wel blij dat Jochem er niet uit gaan, vond dat hij dat niet verdiende. Al had ik liever Anne zien gaan!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:38
Verwijderd
Heb nu net de herhaling van vorige week gezien, ja in België lopen we achter (en het lullige is dat Belgische ips worden geblokkeerd op de Nederlandse site en als wij het op de Belgische site willen bekijken, moeten we betalen ) en wat een krachttoer van Anne. Ik mocht haar niet zo, maar dit is wel heel bewonderenswaardig.

En ik lees dus nu helaas dingen voor volgende week, maar goed. Jammer dat Deborah eruit gaat, want ik vind haar wel heel tof.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 21:03
Verwijderd
Vaagheid: in het begin moesten ze hun voedsel en munten verzamelen. Dan verhuizen ze van eiland en moeten ze hun persoonlijke spullen pakken en hun voedsel valt daar dan niet onder? waar slaat dat op?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 09:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ze moesten toch enkel hun persoonlijke bezittingen inpakken en het voedsel gewoon achterlaten?
Ik vond het concept van eiland wisselen trouwens wel erg leuk en ook wel zo eerlijk. En die Lauretta boft maar...
Oud 04-10-2011, 18:34
Verwijderd
Ik vind het niet logisch. Ze hebben hun tijd verkloot om het zo maar even te noemen om eten mee te nemen. Die tijd is nog steeds belangrijk, kijkende naar Jochem-Deborah gelijkstand, waarom mogen ze dan het voordeel dat ze hadden, niet meenemen, terwijl ze wel benadeeld worden erdoor?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 19:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond het ook raar dat ze hun eten niet meenamen, dat zou ik juist meenemen denk ik. Vond het erg jammer dat Deborah eruit ging, vond haar juist wel tof en had het ergens ook niet echt verwacht. Tanja vind ik stoer idd, wel jammer dat er weer iemand naar huis is uit de grot maar vond Sylvia daar ook niet echt op haar plaats. Denk dat Deborah het er langer volhoudt.
Oud 05-10-2011, 09:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vind het niet logisch. Ze hebben hun tijd verkloot om het zo maar even te noemen om eten mee te nemen. Die tijd is nog steeds belangrijk, kijkende naar Jochem-Deborah gelijkstand, waarom mogen ze dan het voordeel dat ze hadden, niet meenemen, terwijl ze wel benadeeld worden erdoor?
O, op die manier bedoel je, bij het eerste beginspel... Ja, eigenlijk heb je gelijk
Oud 07-10-2011, 21:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat gebeurt er eigenlijk met en na de samensmelting? Tis de eerste keer dat ik het volg dus dat vroeg ik me af
Oud 08-10-2011, 09:29
flyaway
flyaway is offline
Dan heb je geen teams meer, maar is het ieder voor zicht. Dus dan krijg je ook individuele proeven. En iedereen gaat naar de eilandraad, dus niet meer de helft van de mensen. En volgens mij komt er ook een tweede proef, om immuniteit te winnen.
Toch?

Ik vind het stom dat ze zoveel emotioneel gezever hebben, 95% is geblaat over hun gevoelens en het eiland, en dan heb je 4% proef (vind ik het leukste onderdeel), en 1% andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 22:06
Balance
Balance is offline
Tijdens de samensmelting hebben ze een zeer uitgebreid diner, met alles wat ze zich kunnen wensen aan eten en drinken.
En nadien is het ieder voor zich ja. Zeker als je dan slecht in de groep ligt of door een complot onder vuur ligt, wordt het winnen van de proeven heel belangrijk omdat je dan immuniteit hebt. Ook kunnen er soms privileges worden gewonnen, zoals een nachtje in een hotel of een telefoontje naar huis ofzo.
Oud 21-10-2011, 09:51
gurl19
gurl19 is offline
Vond zo stom dat Nicolas eruit ging! Ik had ook als ik hem had wel munten ingezet, de vorige keer werd er ook op hem gestemd. En Nico zei het nog op het winnaarseiland, als ze op het andere eiland allemaal op 1 persoon stemmen en wij niet, dan zijn wij misschien wel aan de beurt. Ik had graag Anne weggezien, ipv van iemand die zich zo inzit.

De andere mensen vinden hem btw wel dominant e.d. Ik vind dat je dat niet erg terug ziet in de afleveringen. Maar ze laten natuurlijk niet alles zien.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2011, 10:18
Röps
Röps is offline
Mooie blindside, smullen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2011, 10:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat ontzettend onterecht dat Nicolas eruit is, jammer. Ik had ook liever Anne zien gaan, of Lauretta. Jammer ook dat Patrick zo zit te zeuren, terwijl ik hem juist steeds leuk vond. Ik zag aan het eind trouwens wel nog zo'n beeld van de grot. Benieuwd of dat gewoon beeldvulling was, of dat Nicolas nu stiekem toch nog naar de grot gaat.
Oud 23-10-2011, 12:32
Balance
Balance is offline
Ik vind het wel leuk dat Nicolas eruit is. Zo zie je maar dat er veel meer nodig is om een Robinson te zijn. Je kan wel altijd haantje de voorste zijn, maar ook dat gaat irriteren. Net zo goed als dat Jochem ondanks zijn krachten en doorzettingsvermogen, ook niet topfavoriet is.
En dan juist zo'n Tanja, van wie je niks verwacht, blijkt mentaal oersterk te zijn. Of een Anne (al vind ik haar een muts), die kan ook ineens knallen als het er om gaat (waterproef). Ik hou van dit soort wendingen.
Oud 25-10-2011, 21:28
Verwijderd
Dat die fuck-Anne het nog zo lang volhoudt. Ok, staaltje van ultieme kracht tijdens die ene proef, maar voor de rest? En dan diegenen die daar zitten te janken op de eilandraad dat ze het niet trekken, ga dan ffs naar huis!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 15:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind die Nico wel echt ontzettend hypocriet, zeg. 'Ja, 'we' eten vis blablabla'. Komaan, voor de samensmelting was hij samen met Kobe toch altijd zo lui mogelijk, en dan nu ineens laten zien hoe fantastisch hij eigenlijk is? Dat had hij al veel eerder moeten doen, in plaats van zo met Kobe mee te lopen, en dan later met Nicolas. En tsja, ik snapte wel dat ze Nicoles eruit stemden, ze werden allemaal doodzenuwachtig van hem, omdat hij gewoon geen seconde stil kon zitten en maar niet begreep waarom de rest niet elke minuut van de dag rond wilde rennen.
Oud 28-10-2011, 01:41
Verwijderd
Ik vond Nico eerst de stomste, nu is ie mijn favoriet.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 17:03
gurl19
gurl19 is offline
Vind Nico ook leuker zonder Kobe.
In de voorstukjes hadden ze het over een complot tegen Sasha, dat hoop ik niet. Vind hem ook wel leuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten