Hee!
Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende:
Ik ben momenteel eerstejaars-student bestuurs- en organisatiewetenschappen aan de UU. Opzich vind ik de opleiding tot nu toe redelijk interessant (moet hier wel bij zeggen dat ik veel dingen leuk vind

).
Ik heb lang getwijfeld tussen een wat 'zakelijkere' opleiding (zoals B&O) of een praktische 'hulpverleningsopleiding' (bv SPH). Heb deze keuze ook zeer bewust (vooral erg rationeel) gemaakt, vanwege de volgende redenen:
- Deze opleiding geeft wat meer 'zekerheid' voor de toekomst, relatief betere baan, etc
- Ik heb een aantal jaren (en nu nog steeds, maar minder hardnekkig) problemen gehad, waarvoor ik ook lange tijd in intensieve behandeling ben geweest. Ik was/ben bang dat dit mij in eventueel hulpverleningswerk zal belemmeren en ik er mogelijk niet door aangenomen zou kunnen worden (al is dat natuurlijk te betwijfelen, aangezien ze het niet hoeven te weten).
- Na vwo vond ik het logischer om een wo-opleiding te doen
Ik vind de opleiding opzich wel interessant, maar ik merk ook dat er steeds meer iets begint te knagen dat dit misschien toch niet is wat mij op langere termijn gelukkiger gaat maken. Merk dat het allemaal wat 'zakelijker' is dan ik had verwacht (zowiezo ook het wereldje waar je in terecht komt na je studie) en dat ik mijn gevoel in de overweging voor een studie redelijk achterwege heb gelaten. Ik merk dat wanneer ik met vriendinnen spreek die een opleiding in de richting van de hulpverlening doen, ik daar veel meer voor warmloop dan voor mijn eigen studierichting.
Alleen, tsja.. Er zijn zoveel redenen om wel of niet te switchen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat zouden jullie in deze situatie doen?