Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Jultjueeeh,
Als jouw gevoelens voor hem net zo groot zijn als zijn gevoelens voor jou. Wat maakt dan het verleden uit? Vreemd gaan gebeurt vaak als een relatie voor iemand niet spannend genoeg is, aan jouw de taak hem dat wel te geven toch? Bovendien, Gebeurtenissen in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst! Hoop dat je hier wat aan hebt? SayWhat |
![]() |
||
Citaat:
Het kan zijn dat het een eenmalige gebeurtenis was waar die jongen enorm veel spijt van heeft, erkent dat het zijn eigen schuld was en het nooit meer zal doen, maar het pleit niet echt voor hem.
|
![]() |
Wat beweegt iemand in een relatie om vreemd te gaan? Dit kan natuurlijk een enorme fout zijn, dat je teveel gedronken had (vind ik een grote smoes). Ik wil benadrukken dat zowel de jongen als het meisje een relatie spannend en interessant moet houden. Echter is gebleken dat mensen die vreemd gaan, toch vaak zelf niet genoeg in hun eigen relatie zien en al sneller openstaan voor andere mannen. Ik ben het dus niet helemaal eens met dat vreemdgaan alleen aan de vreemdganger ligt. Er zijn tal van situaties dat er voor de vreemdganger maar 1 uitweg is....Toch vind ik persoonlijk dat vreemdgaan niet kan, dan zou ik het eerder uitmaken voordat je je zo'n stap als vreemdgaan begaat. Maar even terugkomen op Jultjeee, mensen maken elke dag fouten. Deze jongen was met jouw vriendin vreemdgegaan. Je zou het er is met haar over kunnen hebben, waarom ging die vreemd, was er alcohol bij, was het een spannende relatie?
Als conclusie wil ik nog meegeven dat deze jongen echt wel bewust is van het feit dat je niet kan vreemdgaan in een relatie. Dit moet je benadrukken door aan te geven, als hij vreemdgaat, kan hij op zoek gaan naar een andere vriendin. Grenzen zijn belangrijk in een relatie! |
![]() |
|
Ik ga hier even uit ervaring spreken: vorig jaar liep het niet zo goed met mij en mijn inmiddels ex-vriendje, toen had ik introductie bij een studentenvereniging en was ik inderdaad opener voor aandacht van andere jongens. Uiteindelijk heb ik mijn vriend gezegd dat ik erg aan het twijfelen was en vond dat we even pauze moesten nemen van elkaar. Die avond zoende ik met een ander. Naar mijn mening valt dit ook onder vreemdgaan.
Als het met mij en mijn vriendje destijds beter ging, ben ik er vrij zeker van dat ik niet met een ander zou hebben gezoend. Echter, het is mijn eigen fout en ik kan er niemand anders de schuld van geven. Dat een relatie niet lekker loopt en mensen uit elkaar gaan ligt meestal aan allebei de personen, maar vreemdgaan is een stomme manier om met een slechte relatie om te gaan en zeer zeker niet netjes, en is de beslissing van slechts één persoon. Het is niet zo dat mijn vriend zo slecht tegen me was dat ik geen keus had dan aandacht zoeken bij andere jongens, het is een kwestie van sterk en vastberaden zijn, moral fibre enzo. Ik weet van mezelf dat ik absoluut niet van plan ben om ooit nog zo'n stunt uit te halen omdat het voor de ander heel kwetsend is maar ook omdat je daarna nog met jezelf moet kunnen leven, en dat is wel wat lastiger als je iets gedaan hebt waarvan je altijd dacht dat dat zo'n lage actie was waar jij niet toe in staat zou zijn, en je ook nog eens het hart breekt van iemand die dat helemaal niet verdient. Het is dan ook tot nu toe het enige wat ik ooit heb gedaan waar ik echt veel spijt van heb. Omdat ik erken dat het mijn eigen stomme beslissing was en niemand anders de schuld geef, ga ik er vanuit dat ik het niet nog eens doe. Als die jongen niet zelf de verantwoordelijkheid voor zijn daden neemt is de kans groter dat hij het nog een keer gaat doen en dat hij niet zo deugt. ![]()
|
![]() |
@Cherry Springs
Ik ben het helemaal met jouw eens Cherry. Het is en blijft de laagste streek, maar het gebeurt wel dagelijks. Ik denk dat de mensen die een hart hebben allemaal wel achter zijn oren krabben als ze zoiets doen in een relatie. De meeste mensen leren ervan, ook al heb je altijd een groep mannen/ vrouwen die gevoelig zijn voor vreemd gaan, omdat ze aandacht heerlijk vinden en hier voor hun zelf geen grens in kunnen stellen. Wel goed dat je toen destijds een break hebt ingelast met je ex. Dat geeft aan dat je wel dingen kon aangeven en kon zeggen in jouw relatie. Conclusie: Vreemd gaan is erg ongepast, maar er zijn redenen waarom het gebeurt. Kun je ook chatten via dit forum(zou nog wel is met jou hierover willen praten) Groet Say-What |
![]() |
|
Verwijderd
|
@SayWhat: Ja er zijn redenen waarom mensen vreemdgaan, namelijk: ze zijn zwak en kunnen zich niet inhouden, hebben geen respect voor hun partner en gaan er dan domme excuses voor bedenken. Je gaat niet "per ongeluk" vreemd. Je valt niet met je lul of vagina op iemand anders geslachtsdeel. Je bent niet "zomaar" opeens seks aan het hebben, of aan het zoenen. Er is geen enkel excuus. Als er iets mis is met je relatie dan werk je eraan, of je maakt het uit. Je gaat het niet gebruiken als reden om dan maar vreemd te gaan en het dan op die ander afschuiven omdat hij/zij de relatie niet "spannend" genoeg heeft gehouden. Een relatie heb je met z'n tweeën. En alcohol is al helemaal geen excuus.
Het is helemaal niet moeilijk om niet vreemd te gaan: Je gaat gewoon niet vreemd. Simple as that. Persoonlijk zou ik nooit een relatie met iemand beginnen van wie ik weet dat hij is vreemdgegaan. Als hij het dan bij mij ook flikt ben ik dubbel zo dom geweest omdat ik het van tevoren had kunnen zien aankomen. En daarbij zou ik hem sowieso niet kunnen vertrouwen. Maar ja, dat is blijkbaar iets persoonlijks want maar weinig mensen zijn het met me eens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
@ Syori: Zoals ik al zei, zijn er vrouwen/mannen die zwak zijn voor vreemd gaan. Nu kun je dit natuurlijk altijd zelf onder controle houden, maar of je dan geen respect hebt voor je partner? Tussen zoenen en seks zit al een wezenlijk groot verschil. Ik vind vreemd gaan ook niet kunnen, maar het gebeurt.... Deze jongen die zij leuk vind en hij haar, die past echt wel op hoor met vreemd gaan. Als hij het nog een keer zou doen, zou hij nooit meer aan een vriendin komen, tenzij die verhuisd, haha
Ik vind ook Syori dat je gewoon niet vreemdgaat! Punt. Maar de communicatie binnen een relatie moet goed zijn! Syori, mensen leren hier echt wel van, ben je echt zo wantrouwend? Relatie is vertrouwen, iedereen maakt fouten! SayWhat |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tussen zoenen en seks zit inderdaad een verschil (lijkt me logisch), maar in dit kader vind ik dat verschil niet belangrijk. Het valt allebei onder vreemdgaan en het breekt allebei het vertrouwen. |
![]() |
|
![]() |
Als je vreemdgaat breekt inderdaad het vertrouwen, daar heb je zeker gelijk in. Maar weet jij van je aanstaande vriendin wel op zij ooit is vreemdgegaan? En zal zij dat vertellen?(zij/hij schaamt zich er namelijk heel erg voor, wat in de meeste gevallen zo is). Ik bedoel dat als iemand vreemd is gegaan , kun je nog steeds wel vertrouwen kweken en krijgen bij iemand, misschien dat je daar later ooit nog is achter komt?
SayWhat |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En natuurlijk kun je niet bij iedereen zeker weten of hij/zij is vreemdgegaan of niet, maar als je het wél weet vind ik het stom om heel bewust ook dat risico te lopen door het te negeren. |
![]() |
|
Ik zou het echt heel moeilijk vinden een relatie aan te gaan met iemand die met zo weinig respect met z'n eigen relaties omgaat. Voor mij geen vreemdgangers dus. Dat het een ex is van een vriendin is in mijn ogen geen probleem. Ik kan me voorstellen dat als het een goeie vriendin van je is ze niet wil dat je iets met hem krijgt omdat hij niet netjes met vrouwen omgaat en zij vindt dat jij meer waard bent dan een vreemdganger. Waarschijnlijk was hij in het begin ook lief voor die vriendin, net als hij nu lief is voor jou jultjeeeeeeH.
Laatst gewijzigd op 08-11-2011 om 17:19. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik nu doen :'( nietpopulair | 5 | 16-11-2015 06:59 | |
Psychologie |
Wat moet ik nu doen ??? Limburgertje | 2 | 19-01-2005 19:08 | |
Psychologie |