Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 23:42
jultjeeeeeeH
jultjeeeeeeH is offline
Hallo allemaal,
er is een jongen, en we hebben nog niks, maar ik weet wel dat ie me leuk vind en hij weet ook van mij dat ik hem leuk vind, alleen het probleem is dat ie 1 jaar geleden met m'n vrindin had, en was vreemd gegaan, zo is het 3 x aangeweest maar hij is zo ontzettend lief tegen mij!, dusja, ikweet niet wat ik moet doen...
x julia.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2011, 00:39
Verwijderd
Ik zou nooit een relatie nemen met iemand die vreemd is gegaan. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 03:38
EZBlade
EZBlade is offline
Ik zou nooit een relatie nemen met de ex van een vriend
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 08:22
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kan ook je vriendin vragen of zij het oké vindt. Zo ja, kun je het doen als je dat wil. Zo nee, kun je het nog steeds doen maar dan kwets je je vriendin er waarschijnlijk wel mee. En je zegt dat hij is vreemdgegaan. Denk je dat hij dat niet nog een keer zal doen? Voel je je er helemaal goed bij?
Oud 08-11-2011, 11:04
moviestars
moviestars is offline
Ja...

Wat je kan doen is Ga is een gesprek met je Vriendin aan
En vraag hoe zij ertegen over staat

Je moet wel begerijpen dat (Als hij al vreemt is gegaan) Waarom zou die dat bij jou dat niet doen dan??
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik zou nooit een relatie nemen met de ex van een vriend
En dit natuurlijk, hoewel dat aan de situatie zou liggen, bijvoorbeeld hoe lang het geleden is, hoe serieus haar gevoelens voor hem zijn geweest, hoe zij er überhaupt tegenover staat. Maar inderdaad, als het pas uit is lijkt me dat sowieso geen gewenste situatie en al helemaal niet als hij ook is vreemdgegaan, want dat zou ik me persoonlijk nog meer aantrekken als het een goede vriendin betreft.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:43
SayWhat
SayWhat is offline
Jultjueeeh,

Als jouw gevoelens voor hem net zo groot zijn als zijn gevoelens voor jou. Wat maakt dan het verleden uit? Vreemd gaan gebeurt vaak als een relatie voor iemand niet spannend genoeg is, aan jouw de taak hem dat wel te geven toch? Bovendien, Gebeurtenissen in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

Hoop dat je hier wat aan hebt?

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 11:49
Cherry Springs
Citaat:
Vreemd gaan gebeurt vaak als een relatie voor iemand niet spannend genoeg is, aan jouw de taak hem dat wel te geven toch?
Say what? (see what I did there...?) Het klinkt alsof je beweert dat het niet de schuld van de jongen is dat hij vreemdging, maar de schuld van het meisje, dat ze het niet spannend genoeg maakte. Het is niet de taak van alleen het meisje om te zorgen dat het stel bij elkaar blijft en de boel 'spannend' te houden. Je mag er toch wel van uitgaan dat de jongen genoeg breinmassa heeft om zijn piemelmassa te overstemmen. Vreemdgaan is echt de schuld van de vreemdganger, en zeker niet die van zijn (of haar) partner.
Het kan zijn dat het een eenmalige gebeurtenis was waar die jongen enorm veel spijt van heeft, erkent dat het zijn eigen schuld was en het nooit meer zal doen, maar het pleit niet echt voor hem.
Oud 08-11-2011, 12:14
SayWhat
SayWhat is offline
Wat beweegt iemand in een relatie om vreemd te gaan? Dit kan natuurlijk een enorme fout zijn, dat je teveel gedronken had (vind ik een grote smoes). Ik wil benadrukken dat zowel de jongen als het meisje een relatie spannend en interessant moet houden. Echter is gebleken dat mensen die vreemd gaan, toch vaak zelf niet genoeg in hun eigen relatie zien en al sneller openstaan voor andere mannen. Ik ben het dus niet helemaal eens met dat vreemdgaan alleen aan de vreemdganger ligt. Er zijn tal van situaties dat er voor de vreemdganger maar 1 uitweg is....Toch vind ik persoonlijk dat vreemdgaan niet kan, dan zou ik het eerder uitmaken voordat je je zo'n stap als vreemdgaan begaat. Maar even terugkomen op Jultjeee, mensen maken elke dag fouten. Deze jongen was met jouw vriendin vreemdgegaan. Je zou het er is met haar over kunnen hebben, waarom ging die vreemd, was er alcohol bij, was het een spannende relatie?

Als conclusie wil ik nog meegeven dat deze jongen echt wel bewust is van het feit dat je niet kan vreemdgaan in een relatie. Dit moet je benadrukken door aan te geven, als hij vreemdgaat, kan hij op zoek gaan naar een andere vriendin. Grenzen zijn belangrijk in een relatie!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 12:34
Cherry Springs
Ik ga hier even uit ervaring spreken: vorig jaar liep het niet zo goed met mij en mijn inmiddels ex-vriendje, toen had ik introductie bij een studentenvereniging en was ik inderdaad opener voor aandacht van andere jongens. Uiteindelijk heb ik mijn vriend gezegd dat ik erg aan het twijfelen was en vond dat we even pauze moesten nemen van elkaar. Die avond zoende ik met een ander. Naar mijn mening valt dit ook onder vreemdgaan.
Als het met mij en mijn vriendje destijds beter ging, ben ik er vrij zeker van dat ik niet met een ander zou hebben gezoend. Echter, het is mijn eigen fout en ik kan er niemand anders de schuld van geven. Dat een relatie niet lekker loopt en mensen uit elkaar gaan ligt meestal aan allebei de personen, maar vreemdgaan is een stomme manier om met een slechte relatie om te gaan en zeer zeker niet netjes, en is de beslissing van slechts één persoon. Het is niet zo dat mijn vriend zo slecht tegen me was dat ik geen keus had dan aandacht zoeken bij andere jongens, het is een kwestie van sterk en vastberaden zijn, moral fibre enzo.
Ik weet van mezelf dat ik absoluut niet van plan ben om ooit nog zo'n stunt uit te halen omdat het voor de ander heel kwetsend is maar ook omdat je daarna nog met jezelf moet kunnen leven, en dat is wel wat lastiger als je iets gedaan hebt waarvan je altijd dacht dat dat zo'n lage actie was waar jij niet toe in staat zou zijn, en je ook nog eens het hart breekt van iemand die dat helemaal niet verdient. Het is dan ook tot nu toe het enige wat ik ooit heb gedaan waar ik echt veel spijt van heb.
Omdat ik erken dat het mijn eigen stomme beslissing was en niemand anders de schuld geef, ga ik er vanuit dat ik het niet nog eens doe. Als die jongen niet zelf de verantwoordelijkheid voor zijn daden neemt is de kans groter dat hij het nog een keer gaat doen en dat hij niet zo deugt.
Oud 08-11-2011, 12:46
SayWhat
SayWhat is offline
@Cherry Springs

Ik ben het helemaal met jouw eens Cherry. Het is en blijft de laagste streek, maar het gebeurt wel dagelijks. Ik denk dat de mensen die een hart hebben allemaal wel achter zijn oren krabben als ze zoiets doen in een relatie. De meeste mensen leren ervan, ook al heb je altijd een groep mannen/ vrouwen die gevoelig zijn voor vreemd gaan, omdat ze aandacht heerlijk vinden en hier voor hun zelf geen grens in kunnen stellen. Wel goed dat je toen destijds een break hebt ingelast met je ex. Dat geeft aan dat je wel dingen kon aangeven en kon zeggen in jouw relatie. Conclusie: Vreemd gaan is erg ongepast, maar er zijn redenen waarom het gebeurt.

Kun je ook chatten via dit forum(zou nog wel is met jou hierover willen praten)

Groet Say-What
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 13:12
Verwijderd
@SayWhat: Ja er zijn redenen waarom mensen vreemdgaan, namelijk: ze zijn zwak en kunnen zich niet inhouden, hebben geen respect voor hun partner en gaan er dan domme excuses voor bedenken. Je gaat niet "per ongeluk" vreemd. Je valt niet met je lul of vagina op iemand anders geslachtsdeel. Je bent niet "zomaar" opeens seks aan het hebben, of aan het zoenen. Er is geen enkel excuus. Als er iets mis is met je relatie dan werk je eraan, of je maakt het uit. Je gaat het niet gebruiken als reden om dan maar vreemd te gaan en het dan op die ander afschuiven omdat hij/zij de relatie niet "spannend" genoeg heeft gehouden. Een relatie heb je met z'n tweeën. En alcohol is al helemaal geen excuus.

Het is helemaal niet moeilijk om niet vreemd te gaan: Je gaat gewoon niet vreemd. Simple as that.

Persoonlijk zou ik nooit een relatie met iemand beginnen van wie ik weet dat hij is vreemdgegaan. Als hij het dan bij mij ook flikt ben ik dubbel zo dom geweest omdat ik het van tevoren had kunnen zien aankomen. En daarbij zou ik hem sowieso niet kunnen vertrouwen. Maar ja, dat is blijkbaar iets persoonlijks want maar weinig mensen zijn het met me eens.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 13:27
Cherry Springs
Citaat:
@Cherry Springs

Ik ben het helemaal met jouw eens Cherry. Het is en blijft de laagste streek, maar het gebeurt wel dagelijks. Ik denk dat de mensen die een hart hebben allemaal wel achter zijn oren krabben als ze zoiets doen in een relatie. De meeste mensen leren ervan, ook al heb je altijd een groep mannen/ vrouwen die gevoelig zijn voor vreemd gaan, omdat ze aandacht heerlijk vinden en hier voor hun zelf geen grens in kunnen stellen. Wel goed dat je toen destijds een break hebt ingelast met je ex. Dat geeft aan dat je wel dingen kon aangeven en kon zeggen in jouw relatie. Conclusie: Vreemd gaan is erg ongepast, maar er zijn redenen waarom het gebeurt.

Kun je ook chatten via dit forum(zou nog wel is met jou hierover willen praten)

Groet Say-What
Je mag me ook pm'en als je wilt.
Oud 08-11-2011, 13:51
SayWhat
SayWhat is offline
@ Syori: Zoals ik al zei, zijn er vrouwen/mannen die zwak zijn voor vreemd gaan. Nu kun je dit natuurlijk altijd zelf onder controle houden, maar of je dan geen respect hebt voor je partner? Tussen zoenen en seks zit al een wezenlijk groot verschil. Ik vind vreemd gaan ook niet kunnen, maar het gebeurt.... Deze jongen die zij leuk vind en hij haar, die past echt wel op hoor met vreemd gaan. Als hij het nog een keer zou doen, zou hij nooit meer aan een vriendin komen, tenzij die verhuisd, haha

Ik vind ook Syori dat je gewoon niet vreemdgaat! Punt. Maar de communicatie binnen een relatie moet goed zijn! Syori, mensen leren hier echt wel van, ben je echt zo wantrouwend? Relatie is vertrouwen, iedereen maakt fouten!

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 13:56
Verwijderd
Citaat:
@ Syori: Zoals ik al zei, zijn er vrouwen/mannen die zwak zijn voor vreemd gaan. Nu kun je dit natuurlijk altijd zelf onder controle houden, maar of je dan geen respect hebt voor je partner? Tussen zoenen en seks zit al een wezenlijk groot verschil. Ik vind vreemd gaan ook niet kunnen, maar het gebeurt.... Deze jongen die zij leuk vind en hij haar, die past echt wel op hoor met vreemd gaan. Als hij het nog een keer zou doen, zou hij nooit meer aan een vriendin komen, tenzij die verhuisd, haha

Ik vind ook Syori dat je gewoon niet vreemdgaat! Punt. Maar de communicatie binnen een relatie moet goed zijn! Syori, mensen leren hier echt wel van, ben je echt zo wantrouwend? Relatie is vertrouwen, iedereen maakt fouten!

SayWhat
Ik ben niet wantrouwend als er geen reden voor is. En vreemdgaan vind ik genoeg reden om iemand niet 100% te vertrouwen, en zolang ik dat niet kan is er sowieso geen relatie mogelijk. Ik zeg niet dat iedereen het hier mee eens moet zijn, maar ik ga mezelf niet bewust in zo'n situatie plaatsen om achteraf te denken: "Tja, ik had het ook al aan kunnen zien komen." Vreemdgaan getuigt in mijn ogen gewoon van een lack of values, en die values zijn in mijn ogen te belangrijk om over het hoofd te zien.

En tussen zoenen en seks zit inderdaad een verschil (lijkt me logisch), maar in dit kader vind ik dat verschil niet belangrijk. Het valt allebei onder vreemdgaan en het breekt allebei het vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 16:16
SayWhat
SayWhat is offline
Als je vreemdgaat breekt inderdaad het vertrouwen, daar heb je zeker gelijk in. Maar weet jij van je aanstaande vriendin wel op zij ooit is vreemdgegaan? En zal zij dat vertellen?(zij/hij schaamt zich er namelijk heel erg voor, wat in de meeste gevallen zo is). Ik bedoel dat als iemand vreemd is gegaan , kun je nog steeds wel vertrouwen kweken en krijgen bij iemand, misschien dat je daar later ooit nog is achter komt?

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Als je vreemdgaat breekt inderdaad het vertrouwen, daar heb je zeker gelijk in. Maar weet jij van je aanstaande vriendin wel op zij ooit is vreemdgegaan? En zal zij dat vertellen?(zij/hij schaamt zich er namelijk heel erg voor, wat in de meeste gevallen zo is). Ik bedoel dat als iemand vreemd is gegaan , kun je nog steeds wel vertrouwen kweken en krijgen bij iemand, misschien dat je daar later ooit nog is achter komt?

SayWhat
Als ik er ooit later achter zou komen, zou ik het alsnog uitmaken, want dan heeft 'ie sowieso tegen mij gelogen en dat accepteer ik niet.

En natuurlijk kun je niet bij iedereen zeker weten of hij/zij is vreemdgegaan of niet, maar als je het wél weet vind ik het stom om heel bewust ook dat risico te lopen door het te negeren.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 16:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Relatie beginnen met vreemdganger: slecht idee.
Relatie beginnen met ex van vriendin: slecht idee.
Afgeleide conclusie: slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 17:10
Volk
Volk is offline
Ik zou het echt heel moeilijk vinden een relatie aan te gaan met iemand die met zo weinig respect met z'n eigen relaties omgaat. Voor mij geen vreemdgangers dus. Dat het een ex is van een vriendin is in mijn ogen geen probleem. Ik kan me voorstellen dat als het een goeie vriendin van je is ze niet wil dat je iets met hem krijgt omdat hij niet netjes met vrouwen omgaat en zij vindt dat jij meer waard bent dan een vreemdganger. Waarschijnlijk was hij in het begin ook lief voor die vriendin, net als hij nu lief is voor jou jultjeeeeeeH.

Laatst gewijzigd op 08-11-2011 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 17:16
hookee
hookee is offline
Citaat:
Relatie beginnen met vreemdganger: slecht idee.
Relatie beginnen met ex van vriendin: slecht idee.
Afgeleide conclusie: slecht idee.
min keer min is toch plus?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 17:26
Verwijderd
Citaat:
min keer min is toch plus?
Min plus min is min.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2011, 17:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Min en min = plus, idd
Oud 08-11-2011, 19:28
lindsey1991
lindsey1991 is offline
1e stap : zeker weten dat je vriendin het oke vind
2e stap: goed voor jezelf nagaan of je jezelf niet constant af gaat vragen of hij vreemdgaat
3e stap : hem laten weten hoe je over hem denkt
klaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten