Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2011, 13:29
koekje97
koekje97 is offline
Hoi!

Ik zit nu in de derde en moet dus een profiel gaan kiezen.
Eerst dacht ik aan N&T met N&G (dus N&T met biologie), maar ik heb pas een interesse test gedaan en daar scoor ik een 8 voor gezondheidszorg, en voor de rest is het allemaal 2 of 3. Dan zou ik natuurlijk ook alleen N&G kunnen doen, wat makkelijker kiezen. Maar ik weet het dus niet helemaal zeker want met N&T èn N&G kan je wel meer worden. Alleen heb ik heb ik blijkbaar geen interesse in beroepen met N&T (wist van tevoren ook niet welk werk je daarmee kon gaan doen). Wat moet ik nou gaan kiezen? Ik vind natuurkunde wel heel leuk, en ik kan dat ook wel, maar dat zit niet bij N&G.
Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2011, 13:41
inez5657
inez5657 is offline
Ik zou voor N&G en N&t gaan!
Als je bijvoorbeeld geneeskunde wil studeren heb je al natuurkunde nodig en dat hoort ook bij de gezondheidszorg.
Vooral omdat je natuurkunde leuk vindt zou ik het zeker kiezen. Je hebt er zo veel meer aan later, met natuurkunde kan je echt heel veel meer studies kiezen.
Ook zijn de interesse testen niet altijd heel vertrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 13:44
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Ik zou voor N&G en N&t gaan!
Als je bijvoorbeeld geneeskunde wil studeren heb je al natuurkunde nodig en dat hoort ook bij de gezondheidszorg.
Vooral omdat je natuurkunde leuk vindt zou ik het zeker kiezen. Je hebt er zo veel meer aan later, met natuurkunde kan je echt heel veel meer studies kiezen.
Ook zijn de interesse testen niet altijd heel vertrouwbaar.
Weetje ik bedacht me net, ik kan ook een keuzevak doen.
Als ik dan eens N&G doe met als keuzevak natuurkunde??
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 14:50
Em.
Em. is offline
Citaat:
Doe dan N&T met biologie. Dat is in wezen hetzelfde (in ieder geval op mijn school) en N&T klinkt stoerder.

En met N&T en biologie kun je nog álles doen. Inclusief alles in de gezondheidszorg. Ik denk dat de kans dat je 'iets' met zorg niet kan doen met N&G gróter is dan bij N&T met biologie.
Oud 16-10-2011, 17:18
Verwijderd
Bedenk ook dat je voor medische studies vaak ook natuurkunde en scheikunde nodig hebt!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 17:48
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
N&G met natuurkunde en wiskunde A = ook toelaatbaar voor geneeskunde en biomedische wetenschappen cq. medische studies. Niet voor de bijzonder exacte studies zoals natuur-sterrenkunde en medische natuurwetenschappen (en vast wel nog iets).

N&T met biologie = toelaatbaar voor ALLE studies

Als je niet erg goed bent in wiskunde en je weet zeker dat je geen technische studie wilt doen dan kun je het beste N&G kiezen (uiteraard met natuurkunde) met wiskunde A.
Ik heb zelf een tijdje wiskunde B geprobeerd en het viel veel te zwaar en daarom doe ik gewoon wiskunde A wat ik ook nog leuker vind. De onderwerpen spreken me ook meer aan...
Oud 16-10-2011, 19:46
koekje97
koekje97 is offline
echt heel erg bedankt voor al jullie tips!!!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 22:59
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb N&G met natuurkunde (en wiskunde B), en dat is 't zelfde als N&T met biologie. Dus voor alles studies waarvoor N&T met biologie voor nodig is, wordt je dan ook gewoon toegelaten met het profiel dat ik nu heb waarbij de kansen voor beide profielen even groot zijn.

Dus neem gewoon N&G met natuurkunde (en eventueel wiskunde B als je je kansen richting de technische studies wilt verbreden) óf N&T met biologie. In dit geval kun je vrijwel alle mogelijk studies volgen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 20:36
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Citaat:
Idd, doe dat, heb ik ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 21:15
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik heb N&G met natuurkunde (en wiskunde B), en dat is 't zelfde als N&T met biologie. Dus voor alles studies waarvoor N&T met biologie voor nodig is, wordt je dan ook gewoon toegelaten met het profiel dat ik nu heb waarbij de kansen voor beide profielen even groot zijn.

Dus neem gewoon N&G met natuurkunde (en eventueel wiskunde B als je je kansen richting de technische studies wilt verbreden) óf N&T met biologie. In dit geval kun je vrijwel alle mogelijk studies volgen.

Kun je het, vind je het leuk, en heb je een. positief advies, doe het dan gewoon . Je kunt altijd nog wisselen, nou ja tot kerst volgend jaar dan.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 08:54
Verwijderd
Ik zou ook gewoon N&T kiezen aangezien dan nog álle opties voor je openstaan. Lukt het je niet, of vind je wiskunde B niet leuk, dan kan je inderdaad altijd nog van profiel wisselen. Je bent echt niet de enige die op een gegeven moment van profiel wil wisselen dus dat komt vast wel goed!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 17:14
inez5657
inez5657 is offline
Volgens mij komt er op je eindexamen N&T & N&G te staan als je natuurkunde en biologie kiest. Dus wat je nou als keuzevak neemt maakt echt niet uit!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 07:55
Silvano08
Silvano08 is offline
Het voordeel van N&G is dat je nog voor de kerst makkelijk je keuzevak en wiskunderichting kunt veranderen, dus daarom zou ik N&G (+ natuurkunde + wiskunde B) aanraden..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 13:25
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Oh ja, dat is natuurlijk wel een voordeel. Ik wilde eigenlijk NT met bio nemen. Maar ik denk dat ik dat dan ook doe. Dank je!! Maar ik zit eigenlijk toch wel te twijfelen of ik niet toch E&M of C&M wil doen, die profielen lijken mij toch makkelijker en dan kan ik ook nog een beetje vans m´n middelbare schooltijd genieten!

Laatst gewijzigd op 13-02-2014 om 08:30.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 20:06
twijfel
twijfel is offline
Citaat:
Hoi!

Ik zit nu in de derde en moet dus een profiel gaan kiezen.
Eerst dacht ik aan N&T met N&G (dus N&T met biologie), maar ik heb pas een interesse test gedaan en daar scoor ik een 8 voor gezondheidszorg, en voor de rest is het allemaal 2 of 3. Dan zou ik natuurlijk ook alleen N&G kunnen doen, wat makkelijker kiezen. Maar ik weet het dus niet helemaal zeker want met N&T èn N&G kan je wel meer worden. Alleen heb ik heb ik blijkbaar geen interesse in beroepen met N&T (wist van tevoren ook niet welk werk je daarmee kon gaan doen). Wat moet ik nou gaan kiezen? Ik vind natuurkunde wel heel leuk, en ik kan dat ook wel, maar dat zit niet bij N&G.
Bedankt
Met N&G kan je wel natuurkunde kiezen hoor! Zelf namelijk ook gedaan
Je moet dan wel ook wiskunde B nemen, anders kun je geen natuurkunde doen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 06:16
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Met N&G kan je wel natuurkunde kiezen hoor! Zelf namelijk ook gedaan
Je moet dan wel ook wiskunde B nemen, anders kun je geen natuurkunde doen
Natuurkunde kun je met wat extra inzet prima met wiskunde A doen. Ik heb een paar mensen bij ons in de natuurkunde-cluster, en die hebben wiskunde A én kunnen het prima bijhouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten