Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2011, 19:25
ruuubenn
ruuubenn is offline
hallo iedereen,

ik zit in brugklas havo-/vwo maar ik wil heel graag naar vwo, ik wil gewoon goede (hoge) cijfers halen! en aangezien de testweek in de week van 7 november is, kan ik wel wat hulp gebruiken! voor frans sta ik nu een 8,8 gemiddeld, voor nederlands een 7,4, voor engels een 8,5, voor geschiedenis een 6,0, en voor biologie een 7,0! ik moet eigenlijk voor alles een 8,5 gemiddeld komen te staan! kan iemand mij helpen, Plz goede tips :-) Bedankt als je reageert! reageer plz oor 7 november,
Grtz ruben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2011, 13:15
SjaakAfhaak
SjaakAfhaak is offline
Hmm, moet je echt een 8,5 staan om naar VWO te mogen? Bij ons was dat volgens mij een 7,5.
Het enige advies dat ik je kan geven, is, om tot en met het einde van de toetsweek zoveel mogelijk tijd aan je huiswerk te besteden (nou ja, ook wel rust nemen, 24 uur per dag huiswerk gaat je ook niet helpen). Gewoon je best doen. Dan lukt het!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 13:26
Edelweiss
Edelweiss is offline
Goed je huiswerk maken, opletten in de les (niet té natuurlijk) en een aantal dagen van te voren leren (dus niet een avond van te voren), en wat beter je best doen voor geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 21:34
Silvano08
Silvano08 is offline
Wat de comment hierboven allemaal zegt; plus genoeg ontspanning ertussen houden en je hersens genoeg rust geven
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 06:17
Verwijderd
En aantekeningen maken! Meestal is het zo dat de leraar in de klas tussendoor stiekem vertelt wat er in de toets gaat komen (ze leggen dan de nadruk op bepaalde dingen) en als je dat opschrijft dan weet je dat alvast.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 06:19
Verwijderd
Nou Kikaa, dat doen ze in de brugklas niet ´stiekem´. Ik wist altijd exact wat in de toets kwam bij bepaalde leraren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 08:37
Verwijderd
Alsnog; in latere jaren blijven leraren dat wel doen. En sowieso is aantekingen maken aan te raden, ik vind het zelf altijd prettiger, omdat je dan jezelf ook dwingt om in ieder geval wat actiever bezig te zijn met de stof dan alleen maar te zitten en luisteren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 15:18
ruuubenn
ruuubenn is offline
oke dankje. maar ik heb nu nog een veel groter probleem! ik kwam erachter dat ik nog voor 6 vakken moet leren die ik helemaal niet geleerd heb! en ik heb al toets over 2 dagen! heeft iemand tips??? ik weet ook wel dat ik alles moet doorlezen, maar ze zeggen dat dat niet goed genoeg is!!! hulp plz!!!??? Grtz
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 16:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Lijkt me tijd zat? Op het vwo leerde ik zelden langer dan een half uur per vak.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 16:38
kfc.marke
kfc.marke is offline
Citaat:
En aantekeningen maken! Meestal is het zo dat de leraar in de klas tussendoor stiekem vertelt wat er in de toets gaat komen (ze leggen dan de nadruk op bepaalde dingen) en als je dat opschrijft dan weet je dat alvast.
hy
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 07:49
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
oke dankje. maar ik heb nu nog een veel groter probleem! ik kwam erachter dat ik nog voor 6 vakken moet leren die ik helemaal niet geleerd heb! en ik heb al toets over 2 dagen! heeft iemand tips??? ik weet ook wel dat ik alles moet doorlezen, maar ze zeggen dat dat niet goed genoeg is!!! hulp plz!!!??? Grtz
Dus dan zou ik het toch allemaal nog even goed doorlezen, da's wel 't minste dan je kun doen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 10:52
Verwijderd
Gewoon doorlezen en maak desnoods een samenvatting om wat actiever met de stof bezig te zijn. Dat ze zeggen dat twee dagen van te voren leren niet genoeg is zegt niet gelijk dat je geen voldoende kan gaan halen. Eigenlijk wordt er bij ons heel vaak gezegd dat je ruim van te voren moet beginnen met leren en ik durf te wedden dat zeker 3/4 van de klas dat niet doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten