Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2011, 19:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vader heeft bedacht om mijn moeder een tablet pc cadeau te doen, en heeft mij gevraagd uit te zoeken wat dan geschikt is om te kopen. Ik heb er niet zo veel verstand van, dus klop ik hier aan
Ik weet weinig van tablets, maar als ik een paar opties voor me heb, kan ik wel specs vergelijken enzo. Door het grote aanbod zie ik nu alleen door de bomen het bos niet meer. Wie kan me op weg helpen?

Er zijn eigenlijk weinig speciale eisen. Mijn moeder surft wat op het internet, doet geen spelletjes, download geen films/muziek, doet niet aan social media en is (voorlopig) niet bekend met apps. Het enige bijzondere wat ze doet, is dat ze op de desktop pc die ze nu gebruikt, zo af en toe een virus binnenhaalt via e-mail

Kortom: ik zoek een tablet pc met wifi, die gebruiksvriendelijk is voor 50+ers die weinig anders met het apparaat willen gaan doen dan een beetje internetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2011, 20:27
Balance
Balance is offline
Ik heb voor mijn moeder een Yarvik TAB211 gekocht. Mijn moeder wilde een tablet waarvan het niet erg zou zijn als ze die per ongeluk kapot maakte (als in: geen honderden euro's verloren als ze op het verkeerde knopje drukt, daar is ze bang voor). Daarom heb ik bij de goedkope tablets gekeken en uiteindelijk heb ik voor de TAB211 gekozen.

Hij doet precies wat jouw moeder ook wil: je kan er mee internetten en je kan je email ophalen. Ik heb er nog een paar apps voor d'r opgeinstalleerd, zoals buienrader en patience enzo. Hij werkt perfect voor waar zij hem voor wil hebben.

Als ik opnieuw een moest kopen, zou ik wel liever een met marketplace hebben gehad. Deze heeft daar namelijk geen toegang voor (door rechten die ingekocht moeten worden) en dan is het installeren van apps wat lastiger. En sommige apps zijn gewoon niet beschikbaar. Dus daar kan je nog naar kijken.
Verder lijkt wifi me evident. En kijk in de winkel even naar de kijkhoek van het apparaatje.
Bij de Yarvik hebben we trouwens wel een stylus gekocht, omdat het touchscreen van goedkope apparaten vaak bagger is.
Oud 02-11-2011, 20:34
Daantjer
Daantjer is offline
De iPad is eigenlijk de tablet met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou die ook altijd aanraden als iemand een tablet wil. Deze is het makkelijkst in gebruik. Mijn digibete stiefvader van 65 heeft er binnen een week op leren werken.
Oud 04-11-2011, 15:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb voor mijn moeder een Yarvik TAB211 gekocht.
(...)
En kijk in de winkel even naar de kijkhoek van het apparaatje.
Bij de Yarvik hebben we trouwens wel een stylus gekocht, omdat het touchscreen van goedkope apparaten vaak bagger is.
Fijn, weer een merk om naar te kijken! Ik denk alleen dat een van de eisen wel moet zijn dat het touchscreen fatsoenlijk moet werken zonder extra hulpmiddelen.

Citaat:
De iPad is eigenlijk de tablet met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
En moet ik dan gaan voor een ipad of een ipad2, en welke versie? En volgens mij is 16 GB (wat ik veel tegenkwam) wel ruim genoeg, of vergis ik me daar in?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2011, 16:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fijn, weer een merk om naar te kijken! Ik denk alleen dat een van de eisen wel moet zijn dat het touchscreen fatsoenlijk moet werken zonder extra hulpmiddelen.

En moet ik dan gaan voor een ipad of een ipad2, en welke versie? En volgens mij is 16 GB (wat ik veel tegenkwam) wel ruim genoeg, of vergis ik me daar in?
Dan kom je al snel bij de duurdere merken uit.
Je hebt 2 soorten touchscreens: touchscreens op druk en touchscreens op warmte.
De goedkope tablets werken gewoon met drukken, maar zijn daarmee ook minder betrouwbaar. Overigens vinden mijn ouders het heel irritant om met hun vingers een scherm te bedienen; dus dat wij denken dat dat fijner voor ze is is slechts onze eigen invulling. Een stylus vinden zij dus juist fijn.
Maar de andere werkt op warmte, zoals bij de ipads. Daar heeft een stylus dus ook geen zin.

Weet niet of ik het helemaal goed vertel, maar zo heb ik het zelf begrepen.
Oud 04-11-2011, 16:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn moeder heeft er geen ervaring mee, maar ook niet met iets met een stylus, dus dat zal weinig uitmaken. Ik zal het eens polsen
Mijn oma kan wel heel makkelijk foto's kijken op de touchscreen van de smartphone van mijn vriend, dat is wel heel grappig.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 21:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn moeder is nu bijna 60 en heeft sinds kort een iPhone (en ik heb nog steeds een telefoon waarmee je alleen kan bellen en smsen ) en zij vindt het juist heel fijn dat ze niet steeds hoeft te weten welk knopje ze moet hebben enzo maar dat ze er gewoon met haar vinger op kan drukken.
Oud 05-11-2011, 21:46
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
De iPad is eigenlijk de tablet met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou die ook altijd aanraden als iemand een tablet wil. Deze is het makkelijkst in gebruik. Mijn digibete stiefvader van 65 heeft er binnen een week op leren werken.
Apple en een goede prijs/kwaliteitverhouding? Dat is nieuw...
Oud 06-11-2011, 08:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Apple en een goede prijs/kwaliteitverhouding? Dat is nieuw...
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar als een Apple tablet echt veel beter is dan andere tablets, dan is het wel te overwegen.

Kan iemand me iets vertellen over de tablets van Samsung?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 15:10
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Dan is de Yarvik TAB250 wellicht interessant. Praktisch hetzelfde maar dan een capatatief scherm in plaats van resistief (en dus geen stylus nodig).
Reageren

Regels voor berichten