Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2011, 21:22
wudong
wudong is offline
Hoi, mijn broer zou graag de 21+ inlatings toets willen doen.
maar het probleem zit hem juist dat je niet kan voorbereiden voor die toets.

http://www.otcmaastricht.nl/Pages/Aanmelden.asp?l=nl

de vraag is ''hoe bereid ik me voor een toets waarmee je het niet kan'' xd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2011, 08:32
Tink*
Tink* is offline
Wat moet je doen bij die toets? Wat toetsen ze? Je algemene kennis of ook je taalniveau oid? In dat geval zou je extra aandacht kunnen besteden aan Nederlands en daarmee oefenen.
Oud 03-11-2011, 13:01
wudong
wudong is offline
het staat bij die link lol, nederlands algemene kennis lol etc
en engels xD
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 13:04
Verwijderd
Nou ja, als ze zelf aangeven dat het een toets die je niet kan voorbereiden is, dan kun je hem dus ook gewoon niet voorbereiden. Als ze algemene kennis gaan toetsen moet je die kennis gewoon hebben, daar kunnen ze vrijwel alles bij vragen natuurlijk.

Wat je eventueel kan doen is gewoonweg extra aandacht besteden inderdaad aan Nederlands, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2011, 10:30
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
het staat bij die link lol, nederlands algemene kennis lol etc
en engels xD
Ja maar dat is ook vrij breed. Wat moet je precies doen, heb je geen voorbeeldtoetsen of ervaringen van mensen die die toets hebben gemaakt om je wat meer te sturen?
Oud 04-11-2011, 12:12
Verwijderd
Het is waarschijnlijk een algemene test om je niveau te toetsen, daar kun je je inderdaad gewoon niet op voorbereiden, want er is geen echte stof (die zit waarschijnlijk in de toets verwerkt). Ze zullen waarschijnlijk vooral willen kijken of je op een bepaald niveau informatie tot je kan nemen, door bijvoorbeeld een tekst te lezen en in je eigen woorden bepaalde dingen uit te leggen die in de tekst staan beschreven (en dus laten zien dat je de tekst begrijpt én dat je kan bepalen wat belangrijke informatie is en wat niet).
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 00:20
wudong
wudong is offline
dat is waar, maar je moet minimaal 3F niveau zijn met nederlands, kennelijk heb ik van een informatie bron
Op OTC een taal opleiding, alles dat erom heen zit zou het vele latten hoger zijn C niveau.
Je kunt er degelijk op voorbereiden, het is onzin als ze zeggen dat je er niet kunt voor voorbereiden...
Het opgeven voordat je het hebt gedaan is niet iets wat ik doe of in mijn doen lijst sta...
Mijn broer gaat oefenen voordat hij dat gaat doen,
ik ga nou lekker vwo doen xD
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 20:51
Verwijderd
Citaat:
dat is waar, maar je moet minimaal 3F niveau zijn met nederlands, kennelijk heb ik van een informatie bron
Op OTC een taal opleiding, alles dat erom heen zit zou het vele latten hoger zijn C niveau.
Je kunt er degelijk op voorbereiden, het is onzin als ze zeggen dat je er niet kunt voor voorbereiden...
Het opgeven voordat je het hebt gedaan is niet iets wat ik doe of in mijn doen lijst sta...
Mijn broer gaat oefenen voordat hij dat gaat doen,
ik ga nou lekker vwo doen xD
Je kunt natuurlijk altijd een boek gaan lezen om je voor te bereiden, of bijvoorbeeld Engelse tv kijken om je op Engels voor te bereiden. Maar verder zijn testen waarop je je niet kan voorbereiden vaak een niveautest en hóef je je er dus niet op voor te bereiden, ze testen niet zozeer je kennis maar vooral óf je op een bepaald niveau informatie tot je kan nemen. Dat kun je - in mijn ogen - niet echt voorbereiden.

(Ik heb zelf OTC gedaan en vond het niveau toen gewoon zeer vergelijkbaar met Havo, dus als je broer een beetje een idee heeft van Havo-niveau, dan komt het helemaal goed )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten