Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Hoe spaar jij?
Via de Bank 7 70.00%
Via een ouderwetse spaarpot 0 0%
Via een andere bank dan mijn betaalrekening 2 20.00%
mijn ouders 2 20.00%
Iemand die ik vertrouw 1 10.00%
niet 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2011, 17:29
jeroenbreda
jeroenbreda is offline
hoi allemaal,
ik ben behoorlijk slecht in het sparen dus ik heb iemand die ik vertrouw gevraagd of ze mij geld wilt beheren. Zo kan ik niet aan mijn geld komen zonder een tussenpersoon. Ik heb wel een spaarrekening maar met internetbankieren staat het in 5 minuten weer op mijn eigen rekening dus dat werkt niet. Als ik van haar geld wil, duurt dat zowieso en dag waardoor ik daarover goed moet nadenken.
Maar kom ik of zei dan niet in de problemen qwa belastingen enzo. Want het zou lullig zijn dat als zei bijvoorbeeld opeens belasting moet gaan betalen.
kan iemand mij hier een antwoord op geven? of een beter alternatief (en dan niet de ouderwetse spaarpot, dat werkt ook niet bij mij)

groet,
jeroen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2011, 17:41
Verwijderd
Ik spaar eigenlijk niet, of weinig. Maar toen ik fulltime werkte vond ik dat ik toch wel echt iets moest sparen, dus heb ik toen de regel ingevoerd dat ik een vrij riant bedrag per maand kon uitgeven, bijvoorbeeld 400 euro. Alles wat op de dag dat mijn loon gestort was boven de 400 euro ging dan naar mijn spaarrekening. Als het dan de volgende maand niet op was, en er werd weer loon gestort, dan hield ik me wel gewoon aan die 400 euro.

Dus zo probeer ik nu nog steeds te sparen. Alles boven een bepaald bedrag wat er nog staat op de dag van mijn stufi gaat naar mijn spaarrekening Maar ook daar moet je je aan houden. Dus niet alsnog weer gaan overmaken naar je betaalrekening.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 17:46
jeroenbreda
jeroenbreda is offline
dank je voor je reactie Apate. Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan. ik zorgde dat mijn vaste lasten op een speciale rekening stonden zodat ik dat zowieso niet kan uitgeven. Ik mocht dan van me zelf nog iets van 350 euro uitgeven en de rest ging naar mijn spaarrekening. Maar dan zag ik weer iets wat ik wilde hebben (ben een man dus moet natuurlijk de nieuwste gadgets enzo) en daar ging het geld weer dus bedankt voor de oplossing maar werkt helaas niet voor mij.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 22:03
Verwijderd
Mijn geld staat op een spaarrekening bij een andere bank dan mijn lopende rekening, maar op zich wel met internetbankieren. Daarnaast heb ik een leuke app genaamd zelfbeheersing, maar die is helaas niet te downloadden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 23:28
jeroenbreda
jeroenbreda is offline
Bedankr sarah. Ik ben van plan omdat ook te doen maar zonder internet bankieren. Zo kom ik lastiger aan mijn geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten