Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2011, 20:26
Girliej91
Girliej91 is offline
Ik ben een vrouw van 21 en ik vind een jongen leuk uit mijn klas van 27.

Hij is erg aardig en daardoor begon ik hem leuk te vinden, maar hij is ook nog is erg knap. Ik heb het idee een beetje te knap. Heb liever een jongen die er iets minder leuk uitziet waar ik wat meer vertrouwen in heb, want ik heb geen idee hoe het nu zit.

Eerst viel het me op dat hij veel naar me keek, dat was een beetje ongemakkelijk. Toen kwam hij met met een smoes om mijn ping te vragen en die had ik natuurlijk gegeven. Sindsdien pingen we zo goed als constant met elkaar. Toch heb ik het idee dat het alleen maar vriendschappelijk is. Waar uit zou kunnen blijken dat hij me echt leuk vind... Ik ben altijd al iemand die meteen wil weten waar ze aan toe is, maar met moeite laat ik dat. Ik moet zeggen hij zal net zo weinig over mij weten dat ik hem leuk vind als ik over hem. Maar ik wil het eerst weten zodat ik niet de blunder oploop haha en hij zit in mijn klas natuurlijk, dus dan kan je ook niet zo makkelijk zeggen dat je diegene leuk vind.

Help me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2011, 20:30
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
hehuhe... wát?
Oud 14-11-2011, 20:45
Girliej91
Girliej91 is offline
hahaha onduidelijk? Het liefst wil ik vragen of hij me echt leuk vind, maar daar is het te vroeg voor. Dus ik probeer te achterhalen of hij me echt leuk vind of dat het alleen vriendschap is. Zodat ik daarmee kan stoppen en niet aan liefdesverdriet hoef te lijden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 20:51
CuwleMandarijn
je vind het dus te vroeg om het te weten, maar je wil het wel weten.... tuuuuuurlijk
Oud 14-11-2011, 20:56
Girliej91
Girliej91 is offline
Jaaa dus ik gaf wat aanwijzingen waar vriendschap of meer uit kan leiden en hoopte daarmee op een reactie van iemand die zou zeggen ik denk dat het meer is of ik denk dat het vriendschap is want.. Snap je...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 20:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ben je echt 21? Waar staat dan die 91 voor?

Maar goed, vraag eens of hij wat met je wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:03
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:

En vertel hem tijdens die date gewoon dat je hem erg leuk vind, en of hij ook wat voor jou voelt. Dan weet je het. Dat kun je toch gewoon vragen ?
Of zoen hem tijdens die date, dan zoent hij terug , of niet en dan weet je het ook
Oud 14-11-2011, 21:21
Girliej91
Girliej91 is offline
Ja ik ga gewoon vragen of hij mee uit gaat en pak hem vol op zijn mond ECHT NIET! Daar gaat m'n eer. Nee hij moet moeite voor mij doen.

Op dit moment heb ik het wel heel gezellig met hem, maar hij vraagt niet naar persoonlijke dingen en dat valt me wel een beetje op. Wel naar dingen over school enzo, dat is dus meer vriendschappelijk. Op dit moment laat hij ook niet veel horen. Mannen kunnen me zo onzeker maken!

Ik zit trouwens op het profiel van een vriendin van mij
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:23
CuwleMandarijn
mannen houden niet van zo gedoe, vraag gewoon, (zeg) :hey ik zie je eigenlijk best wel zitten, en dan zeg je niks

en wacht je rustig aff
Oud 14-11-2011, 21:26
Girliej91
Girliej91 is offline
Dan moet hij dat toch zeggen vind je niet? Als mannen zo zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:28
CuwleMandarijn
MANNEN HOUDEN VAN ACTIE, EN ONDERNEMING vandaar het zeer geflopte programma : moet je me niet iets vragen (nee rot op ik kijk tv) voor je het weet is hij bezet, dus doe het nuuuuuuuuuuuuuuu
Oud 14-11-2011, 21:35
Girliej91
Girliej91 is offline
Mannen kunnen zoveel willen, maar dat moeten ze zelf doen!

Ik neem geen actie. Nu hij niet praat tegen hem ga ik morgen ook niet tegen hem praten. Heb het er dan meteen alweer mee gehad. Een vrouw moet je gewoon verleiden en als je dat lukt en daar moet je niet te lang mee wachten dan vraag je dr mee uit. Dus daar ga ik op wachten en als hij te lang wacht dan is het maar jammer voor hem, maar ik ga niet met mijn eer strijken voor een man.

Hij praat nu niet meer tegen me!! kan ik niet uitstaan. Of hij doet het expres of hij heeft gewoon geen zin om met me te praten. zucht
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:42
Girliej91
Girliej91 is offline
Hij praat alweer Oooh wat ben ik erg! gelukkig kennen jullie me niet maarja zo gaan waarschijnlijk wel meer vrouwlijke gedachtes haha Mannen je hebt er helemaal niks aan maar toch doen sommige iets met je Zooo irritant!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:59
Verwijderd
Citaat:

Anders is ze 20, dikke care
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 08:08
TheHitch
TheHitch is offline
Het probleem van die man is dat hij of niet weet hoe hij het kan escaleren en uit die friend zone komt. Zoals je zegt de man moet het iniatief nemen, kan onzin zijn. En mischien ook voor hem. Jij vindt hem toch heel leuk. Hoe kan de man dan weten of jij hem leuk vindt. Ik zou zeggen laat iets meer zien wat je van hem vindt en ga wat met hem doen. Bijvoorbeeld met een klassenuitje zal het nog makkelijker zijn. Gewoon lekker stappen met wat jongens en meiden in de klas. Want dat doen studenten. Heb je verder nog vragen kun je het altijd vragen.

Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 09:52
Girliej91
Girliej91 is offline
Dat klopt ook en als hij niet in mijn klas zou zitten had ik het ook wel gezegd, maar ik blijf hem 4 dagen per week zien, dat is niet niks.
We hebben ook al 2 klassenuitjes gehad. Bij de eerste zag ik hem nog niet staan, bij de tweede wel. Heb toen ook de hele avond naast hem gezeten en gepraat. Was heel gezellig.

Ik wil echt geen blunder lopen. Afgelopen vakantie had ik een man ontmoet heel leuk en aardig en hij wilde me graag zien in Nederland, maar toen was het opeens afgelopen. Ik hou een man die ik leuk vind liever op een afstand tot dat ik zeker weet dat hij me leuk vind.

Even een lijstje met punten waaruit vriendschap blijft en meer.

Vriendschap:
we praten over alledaagse dingen.
op school zijn we niet opvallend veel bij elkaar
we hebben overeenkomende interesses

Misschien meer dan vriendschap:
we pingen heel veel meer dan ik met een vriendin zou doen (weet niet hoe dat bij hem zit)
hij lacht vaak lief naar me en zoekt oogcontact
hij komt vaak naast me zitten in de klas of ergens anders

Hij heeft me nooit een complimetje gegeven. Dat is wat ik mis denk ik. Hij is het wel heel toevallig altijd met me eens.

Ik weet het niet, denk dat ik het nog maar even moet aankijken
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 10:18
LouBega
LouBega is offline
Hoe is hij qua persoonlijkheid? Sommige mannen, maar ook vrouwen, hebben veel moeite met complimentjes geven. Dit heeft zoals TheHitch al zei te maken met de friendzone. Maar wat jezelf ook al is opgevallen is dat hij veel contact met je zoekt en ook probeert om dit elke keer weer te doen.

Je maakt jezelf misschien ook een beetje onzeker door al te denken dat als hij even niet met je praat, je gelijk denkt dat hij het niet ziet zitten. Misschien heeft hij er even geen zin in, is die aan het tv kijken, aan het studeren of wat dan maar ook! Probeer jezelf niet teveel op te fucken door zo te denken, dat kan nogal deprimerend voor jezelf werken!

En waarom vind je dat mannen initiatief moeten nemen? Op zich vind ik dit helemaal geen verkeerd standpunt, maar als hij net zoals jou niet zeker weet of jij hem leuk vindt, is het voor hem ook moeilijk om zo maar initiatief te nemen. Hij zit natuurlijk ook niet te wachten om een blunder te begaan. Misschien kun je hem wat stille hints geven. Kijk hoe hij daarop reageert!

Citaat:
"The mind must see visual achievement of the purpose before action is initiated."
Oud 15-11-2011, 10:18
SayWhat
SayWhat is offline
Dag Girliej,

Vrouwen willen altijd dat de man initiatieven neemt. Terwijl voor een man juist een indicatie kan zijn om voor haar te gaan, door een mooi signaal. Dit geldt zowel voor andersom. Het is een wisseling van interesses en signalen dat je elkaar leuk vind. Probeer dit wat meer te laten zien. Ik merk aan je dat je hier aardig onzeker over bent. Maar wat is er zo erg aan om te vertellen dat je deze man leuk vind? Stel je voor dat je wordt afgewezen en dan? Ik bedoel, je moet er toch wat voor over hebben om die man aan de haak te slaan!

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 10:25
Girliej91
Girliej91 is offline
Bedankt voor jullie advies!
Het zou idd best kunnen dat hij last heeft van de friendzone. Ik zie hem ook niet snel op iemand afstappen, denk eerder dat de vrouwen op hem afstappen. Daarom ga ik niet rechtstreeks zeggen dat ik hem leuk vind maar ik zal hem wat stille hints geven haha Zodat hij in iedergeval zeker weet dat ik hem leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 10:30
LouBega
LouBega is offline
Mooi dat je snapt waar we op duiden, laat ons even weten hoe gaat, misschien dat we je nog verder kunnen helpen!
Oud 15-11-2011, 10:34
Girliej91
Girliej91 is offline
Zal ik doen!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Mannen kunnen zoveel willen, maar dat moeten ze zelf doen!

Ik neem geen actie. Nu hij niet praat tegen hem ga ik morgen ook niet tegen hem praten. Heb het er dan meteen alweer mee gehad. Een vrouw moet je gewoon verleiden en als je dat lukt en daar moet je niet te lang mee wachten dan vraag je dr mee uit. Dus daar ga ik op wachten en als hij te lang wacht dan is het maar jammer voor hem, maar ik ga niet met mijn eer strijken voor een man.

Hij praat nu niet meer tegen me!! kan ik niet uitstaan. Of hij doet het expres of hij heeft gewoon geen zin om met me te praten. zucht

Zeg eens eerlijk, jij bent geen 21 toch?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 11:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Bedankt voor jullie advies!
Het zou idd best kunnen dat hij last heeft van de friendzone. Ik zie hem ook niet snel op iemand afstappen, denk eerder dat de vrouwen op hem afstappen. Daarom ga ik niet rechtstreeks zeggen dat ik hem leuk vind maar ik zal hem wat stille hints geven haha Zodat hij in iedergeval zeker weet dat ik hem leuk vind.
O ja, stille hints, die pikken mannen altijd snel op!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 11:55
Catch
Catch is offline
Vraag hem gewoon mee uit? Ik denk niet dat je erg ver komt als je zulke traditionele rolpatronen aanhangt hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 11:57
Lente
Lente is offline
pfffff je kunt zijn gedrag wel kapotanalyseren en alles goedpraten met friendszone en dat ie expres niks zegt en dat hij jou moet verleiden, maar beter vraag je gewoon of ie koffie met je wil drinken oid.

wat Catch zegt dus, ze was me net voor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2011, 12:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Allemachtig wat maak je het jezelf moeilijk. Vraag hem mee uit als je dat zo graag wilt, boeiend dat je 'eer' er dan aan gaat. Het gaat toch niet om de eer? Je vindt hem toch leuk, of niet dan? Je mag heus wel wat meer initiatief tonen dan 'stille hints geven' dat je hem leuk vindt.
Oud 15-11-2011, 12:57
Girliej91
Girliej91 is offline
Ik volg sowieso de adviezen van de mannen op haha Koffie drinken hoe romantisch! Lekkere stink lucht uit je mond.
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen Doe het nou maar gewoon, maar als je zelf in zo een situatie zit doe je dat toch niet zomaar?! Als het zo makkelijk zou gaan he...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 13:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik volg sowieso de adviezen van de mannen op haha Koffie drinken hoe romantisch! Lekkere stink lucht uit je mond.
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen Doe het nou maar gewoon, maar als je zelf in zo een situatie zit doe je dat toch niet zomaar?! Als het zo makkelijk zou gaan he...
Je doet echt veel te moeilijk, hoor.

Mannen pikken hints nu eenmaal niet zo snel op en heb je ooit bedacht dat hij misschien precies hetzelfde probleem heeft als jij? Misschien vindt 'ie jou ook leuk, maar weet 'ie niet zeker of jij hetzelfde voelt. Dan gaat er dus nooit iets gebeuren.

En heel veel dingen kunnen romantisch zijn. Of ben jij echt zo'n chickflick-meisje dat kaarsen, rozen en gedichten verwacht. Reality check: films zijn niet echt.

Sowieso moet je niet verwachten dat alles altijd maar perfect wil zijn. Uit je bek stinken na het koffiedrinken, tja, eh.. Ten eerste valt dat wel mee, vooral als je allebei koffie hebt gedronken, en ten tweede kun je dan niets meer eten of drinken. En er is ook nog zoiets als kauwgom en zo.

Je maakt het jezelf echt te moeilijk. En dat gezeur over eer? Please.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 13:05
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
in je eerdere posts geef je aan dat je wacht op zijn actie.
Nou ja dan is het afwachten en hopen dat hij dat doet, als je het zelf doet hoef je er niet op te wachten
Oud 15-11-2011, 13:19
Catch
Catch is offline
Citaat:
Koffie gaan drinken is een heel normaal afspraakje midden op de dag waarbij je elkaar wat beter kunt leren kennen. Als je geen koffie wilt drinken drink je thee. Zo kun je lekker met elkaar kletsen op een relaxte manier. Als je samen naar de film gaat lijkt me een goed gesprek een beetje lastig.
Als je iets met hem wil moet je ervoor gaan. Afgewezen worden hoort daar misschien wel bij, maar dat overleef je echt wel. Mannen en jongens vinden het net zo goed spannend om een leuk meisje mee uit te vragen. Je kunt daarom beter maar wat duidelijker zijn in je bedoelingen. Maar ik heb het gevoel dat dit aan dovemansoren is gericht, ben je überhaupt wel klaar voor een wat volwassener omgang met mannen?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 14:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is ook wel lekker makkelijk om te zeggen Doe het nou maar gewoon, maar als je zelf in zo een situatie zit doe je dat toch niet zomaar?!
Jawel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:03
Volk
Volk is offline
Pfff.... Als je hem echt, echt leuk had gevonden was je allang op hem afgestapt. En ja, als je iemand echt leuk vindt dan doe je dat gewoon. Dan is het spannend, maar dan doe je het. Zo makkelijk is het. Als je hem toch niet uit wil vragen dan zegt dat toch ook al genoeg eigenlijk.... Zo leuk is hij dan blijkbaar helemaal niet. Of jij bent nog niet klaar voor een relatie. Want je komt echt over als 13 in plaats van 21.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:05
Lente
Lente is offline
kijk maar uit dat je niet als een klein zusje voor hem bent
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:16
Girliej91
Girliej91 is offline
ZUCHT

geen commentaar van vrouwen meer a.u.b. Daarvoor ga ik wel naar een vriendin
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:28
bierkoning
bierkoning is offline
haha als je geen advies wil, waarom plaats je hier dan een bericht ?
Oud 15-11-2011, 15:29
DmCraanen
DmCraanen is offline
Nou hier dan maar even een man; ik vind dat alle vrouwen hier dik gelijk hebben, en als je vriendinnen dat ook al zeggen, dan hebben alle vrouwen hier en je vriendinnen gelijk neem ik aan. Dat 21-verhaal geloof ik nog, maar je bent wel vies elitair zo. Doe maar eens moeite, ik denk dat dat je goed zal doen.
Oud 15-11-2011, 15:30
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ZUCHT

geen commentaar van vrouwen meer a.u.b. Daarvoor ga ik wel naar een vriendin
Dus je gaat mij vertellen dat jouw vriendinnen jou het advies geven om niets te doen en te wachten op hem? En ze zijn het met je eens over dat eer-gedoe en al die chick flick-verwachtingen die je hebt?

Dan ga je het nog moeilijk krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:45
Volk
Volk is offline
Wat voor advies verwacht je eigenlijk van mannen als je zelf niks gaat ondernemen? Denk je dat ze je advies kunnen geven over hoe hem te beheksen zodat hij toch actie onderneemt? Of nee, dat is ook zelf actie ondernemen!

Wil je horen dat je niks moet doen? Vooral doen dan, dan zal die jongen meteen doorhebben dat je hem leuk vindt!

Trouwens, als je had opgelet had je gezien dat de mannen hetzelfde advies geven. Blijkbaar is die jongen dan toch niet zo leuk.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:57
Verwijderd
Mijn verloofde zegt dat je gewoon eens moet vragen of hij mee wil iets drinken na het werk.

Nou goed, eigenlijk stelde hij voor dat je hem meteen ging zoenen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 15:59
Volk
Volk is offline
Citaat:
Mijn verloofde zegt dat je gewoon eens moet vragen of hij mee wil iets drinken na het werk.

Nou goed, eigenlijk stelde hij voor dat je hem meteen ging zoenen.
Oei, pik je dat van je verloofde?

Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 17:14
Girliej91
Girliej91 is offline
Hmmm even voor de duidelijkheid. Jullie hebben het alleen maar over afspreken en moeite doen, maar daar ging mijn vraag helemaal niet over.

Ennn ik zie hem iedere dag op school, dus waarom al gelijk afspreken...?

Ik ga het niet nog is uitleggen. Dat jullie dat even weten
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 17:17
TheHitch
TheHitch is offline
Girliej91.

Blij inderdaad dat je het advies opneemt. Het is goed om te weten hoe de man in elkaar zit. Je zegt zelf al dat je niet te snel initiatief wilt en/of durft te nemen. Dan maar met een omweggetje. Het is inderdaad lastig om direct te zijn, maar het kan je ook helpen je kan nu nog 2 weken met het gevoel zitten van ik wil naar de volgende stap. Of 1 dag dat lastige gevoel hebben en de stap maken. Maar ik begrijp het volkomen en respecteer je daar ook in dat je er moeite mee hebt en het wat rustiger wilt opbouwen. Lijkt me leuk om van je te horen hoe het je afgaat. En je kan altijd mij PM'en voor wat "mannelijk" advies.

Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Oei, pik je dat van je verloofde?

't Is een sletje hoor die verloofde van mij! Maar hij kan wel lekker zoenen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Hmmm even voor de duidelijkheid. Jullie hebben het alleen maar over afspreken en moeite doen, maar daar ging mijn vraag helemaal niet over.

Ennn ik zie hem iedere dag op school, dus waarom al gelijk afspreken...?

Ik ga het niet nog is uitleggen. Dat jullie dat even weten
Je wilt weten of hij je leuk vindt of niet. Vraag hem mee uit, dan weet je in ieder geval of hij geïnteresseerd is. De stap naar uitgebreid flirten is kleiner als je niet op de werkvloer bent.

Maar goed, jij wilt helemaal geen jongen die misschien verlegen is, je wilt ook helemaal niet enige moeite doen om erachter te komen of hij je ziet zitten; jij wilt iemand die je vol romantiek duidelijk maakt dat hij waanzinnig verliefd op je is. En dat gaat deze jongen niet doen, want hij is óf verlegen, óf ongeïnteresseerd. Dus ik zou maar iemand anders zoeken, deze is ongeschikt voor jou en jij voor hem

En weer loste Freyja een prangend liefdesprobleem op..!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:22
DmCraanen
DmCraanen is offline
Citaat:
En weer loste Freyja een prangend liefdesprobleem op..!
http://www.youtube.com/watch?v=8F1rmgUrTGc
Oud 15-11-2011, 22:06
LouBega
LouBega is offline
Hmm ik denk dat jullie wat gemakzuchtig denken over naar iemand toe stappen. Wanneer iemand hier zelf moeite mee heeft, zoals de TS, dan is het vaak gebruikelijk dan hij of zij het overlaat aan de tegenpartij. Dit wil niet zeggen dat wanneer de tegenpartij hier ook moeite mee heeft er gelijk geen relatie mogelijk is?
Oud 16-11-2011, 10:27
Verwijderd
Onzin. Ze moet gewoon niet zo janken en wat doen. Ze is 21 en gedraagt zich als een kind van 9.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 15:00
Catch
Catch is offline
@Girliej, ik ben benieuwd of je al eens eerder relaties hebt gehad? Hoe ging dat dan? Vielen ze toen ook op hun knieën zonder dat je er iets voor hoefde te doen?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 15:55
LouBega
LouBega is offline
Citaat:
Onzin. Ze moet gewoon niet zo janken en wat doen. Ze is 21 en gedraagt zich als een kind van 9.

Je bent wel een man van woorden, ook van daden?
Oud 16-11-2011, 18:41
Girliej91
Girliej91 is offline
Ik heb nooit iemand mee uit gevraagd, maar toch kwam het goed. Maar toen ging het vanzelf en was het niet iemand uit mijn klas dat scheelt. Als je na het uitgaan iemand leuk vind zie je diegene alleen als je iets gaat afspreken, dus dan gaat het sneller. Achjaa heb er wel ervaring mee hor na 1x afspreken komt het initiatief ook van mij, maar ik wil gewoon zekerheid hebben. Dat is toch niet kinderachtig of raar. Volgensmij wil iedereen dat en als je iemand niet leuk genoeg vind, dan denk je daar waarschijnlijk makkelijker over. Dan denk je misschien van; anders jammer dan..
Ik vind ook niet snel iemand leuk.
Ook vind ik dat sommige van jullie iets meer empathie moeten tonen! Ook al zou jij het heel anders doen...
Ik doe een opleiding in de zorg en als iemand iets eng vind ga ik toch ook niet zeggen doe even niet zo kinderachtig en stel je niet aan! uhm nee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten