![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb moeite om anderen te beoordelen op hun uiterlijk. Ik kan niet liegen en tegelijkertijd houd ik er niet van om te overdrijven. Ik ben slecht in het ontvangen en geven van complimenten. Ik ben iemand die heel goed wil nadenken voordat ik iets zeg, juist omdat ik van mezelf weet dat ik soms wel eens iets zeg zonder erbij na te denken, wat bij anderen behoorlijk verkeerd kan vallen, zonder dat ik het überhaupt doorheb. Leuk voorbeeld: Een tijd terug vroeg m'n ex (toen mijn vriendin): "Vind je mij knap?" Om te beginnen: Ze was niet lelijk. Ze had een beetje (geen understatement, letterlijk) overgewicht, maar was al veel afgevallen. Ze was niet de knapste persoon die ik ken en mijn definitie van "knap" valt er dus ook niet in. Het maakte mij niet uit, ik hield (veel) van haar en vond haar prachtig zoals ze was. -dat was de 1e gedachte die in mij opkwam. Ik ben een erg slechte leugenaar. Het valt me nog mee dat ik niet letterlijk antwoordde wat ik hierboven neerzet. Mijn antwoord, na zeker 10 seconden vertraging, was heel subtiel "ik vind dat je er prima uitziet" waarna ik probeerde uit te leggen dat uiterlijk voor mij niet van belang is (om het nog even erger te maken ![]() Achteraf, maanden later, besefde ik dat ik gewoon had moeten zeggen dat ik haar knap vond. Dat vond ik immers ook: Niet omdat het zo was, maar omdat ik van d'r hield. Die wijsheid had ik echter toen nog niet. Samengevat: Ik ben geen macho met vlotte babbel. Ik ben een computer-nerd niet altijd even handig is op sociaal gebied, altijd (te) eerlijk is en erg verlegen is. Ik doe mijn best om er verandering in te brengen door wat meer met anderen om te gaan, maar het blijft een terugkerend & storend probleem en heeft zeker niet positief bijgedragen in mijn liefdesleven. Laatst gewijzigd op 05-09-2011 om 22:10. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maarja... Zo ben ik. Als ik om iemand geef wil ik diegene blij maken, maar liegen doe ik niet. Vraag het me liever niet, als ik wat positiefs te melden heb, doe ik dat wel uiteindelijk. Zo niet, heb ik liever een subtiele hint zodat ik de ruimte heb om met een goed antwoord te komen. Ach ja... Volgende keer beter ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een subtiele hint zodat jij een met iets goeds kan komen vind ik niet echt spontaan... En daarnaast vind ik ook niet dat je zou moeten liegen, als je duidelijk maakt dat je van iemand houd moet dat voldoende zijn. Dan hou je immers ook van de minder mooie kanten van je partner. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik niet nadenk is het niet beter. Als ik niet nadenk had ik letterlijk gezegd wat ik van d'r dacht, namelijk dat ze niet de knapste is, maar dat ik van d'r houd, ongeacht hoe ze eruit ziet. "Een subtiele hint zodat jij een met iets goeds kan komen vind ik niet echt spontaan..." Wat bedoel je met "spontaan" in deze zin? Hoe moet 't dan? Note: Ik ben een erg slechte leugenaar, zelfs al zou ik 't willen. Daarbij, ik laat het echt wel horen als ik iets mooi vind aan iemand. Ik zei alleen dat als ik het niet zeg, dat het misschien beter is om ernaar te hinten dan om er direct om te vragen, als je geen negatief antwoord wilt horen. "maar een compliment geven die uit je hart komt en niet omdat het goed is.... " Deze snap ik ook niet helemaal. Een compliment is toch altijd goed? Zeg ik ergens dat ik een compliment geef de niet "uit mijn hart komt"? Laatst gewijzigd op 06-09-2011 om 18:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn er ook meiden die gewoon zulke vragen niet stellen en gewoon geliefd willen worden om hoe ze zijn, niet om hoe ze eruit zien? Vast wel; misschien als ze ouder worden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ...nah, ik wacht wel tot ik iemand tegenkom die voldoende eigenwaarde heeft om geliefd te willen worden op persoonlijkheid en niet op uiterlijk. Uiterlijk is leuk als je jong bent, maar mensen worden ouder en dan gaat toch alles hangen en rimpelen. Vroeg of laat moet je het toch hebben van je persoonlijkheid en ik ga er maar van uit dat meiden vanzelf een fase bereiken dat het weinig meer uit of ze knap gevonden worden of niet (los van het feit of ze knap zijn of niet) en dat persoonlijkheid, geliefd worden en betrouwbaarheid belangrijker is geworden. Volgens mij zit ik dan voornamelijk in de bijna-30ers ofzo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je er echter om vraagt, kan ik dat niet doen. Vraag me dan "wat vind je het mooiste aan mij?", daar kan ik wat mee. Je hebt dan gegarandeerd een compliment. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ja heel handig is het idd misschien niet als je zegt dat ze niet de knapste is, maar je houd wel van haar in het geheel zegmaar. Dan had je misschien beter iets kunnen zeggen als: Je bent mooi zoals je bent. En ik hou van je. Zoiets. Maar eigenlijk vind ik dat ze niet zo'n vraag moet stellen, want dat kan je zelf ook wel zien en het gaat toch om het totaalplaatje, dus vooral je persoonlijkheid in mijn ogen. Ik had jou verhaal om het hinten anders opgevat, zo van: Als je mij een hint geeft weet ik wat ik moet zeggen. Vandaar dat ik dacht dat je compliment dan niet echt spontaan kwam(omdat je het meent), maar omdat je een hint krijgt. Maar nu je dat zo zegt snap ik wat je bedoeld ![]() En met de complimenten bedoelde ik hetzelfde als bij de hints. Maar ik zie nu dat je het anders bedoeld. Een compliment is altijd goed, tenzij die gegeven wordt omdat je denkt dat het goed is of moet i.p.v dat je het echt meent. En verder moet die dame ook gewoon eens verder kijken dan alleen uiterlijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Eerlijk gezegd helemaal niks. Nu ja, misschien dat mijn nagels niet zo snel groeien.
@Groentesoep; maak je geen zorgen op een gegeven moment zijn meisjes oud en wijs genoeg om niet om dingen te vragen die ze niet willen horen of om genoegen te nemen met de waarheid. Dan zijn ze slim genoeg om te beseffen dat het niet om het uiterlijk gaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En eh, nog zo'n fraaie Question of Death: "Valt je niets op aan me?" -- Je hebt, zodra deze vraag gesteld wordt, ongeveer 4 seconden de tijd om met het juiste antwoord op de proppen te komen, na 4 seconden of een fout antwoord is de toon alweer gezet ![]() ![]() |
![]() |
|
Iets langere, dunnere benen, iets stevigere borsten en een iets kleinere neus. Maar allemaal niet veel. Eigenlijk is dat alles. Nouja, ik zou graag een egale huid hebben, maar veel mensen hebben het idee dat ik al een perfecte huid heb, dus misschien moet ik daarover dan niet klagen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn wel dingen die ik wil veranderen, maar dat zijn dingen die ik zelf ook wel kan veranderen, ik heb buik zonder buikspieren en dus een beetje flubbert, mijn bovenbenen vind ik te dik, mijn bovenarmen vind ik te dik en ik heb - een beetje - een onderkin.
En ik weet dat dat objectief gezien (voor zover dat kan wanneer het om uiterlijk gaat) écht wel meevalt, maar gevoelsmatig vind ik het niet relaxed. Maar ik vind tegelijkertijd niet dat ik daar over kan klagen, want dat zijn dingen waar ik allemaal zelf iets aan kan doen. Meer bewegen, minder snoepen, dat gedoe. Meer bewegen ben ik volgende week mee begonnen, minder snoepen gaat ook vanzelf naarmate ik meer beweeg, zo werkt dat nu eenmaal bij mij. Maar zoals gezegd, mag ik daar niet over klagen vind ik, omdat ik zelf iets aan mijn kwabbeligheden kan doen. Iets waar ik niets aan kan doen, is mijn huid. Ik ben vrij gevoelig voor pukkeltjes op mijn rug en de huid op mijn gezicht is vrij grof, grove porien enzo en daar baal ik een beetj evan. Ik rook al twee weken niet meer en zie vrijwel meteen verschil, maar ik vind mijn huid niet echt heel erg mooi, dus dat zou ik veranderen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Psychologie |
foute studiekeus: ik voel me kut Tulpje6 | 4 | 16-03-2004 11:08 | |