![]() |
|
Verwijderd
|
Suikerziekte is ook niet aangeboren ofzo, het ontstaat juist meestal tussen je 8e en je 16e. Dus ik denk dat het wel een goed idee is om je bloedsuiker nog eens te laten prikken. Juist ook omdat je ook wanneer je niet zo veel drinkt, tóch heel veel plast. Suikerziekte zorgt er namelijk voor dat er zó veel suiker in je bloed zit, dat het ook in je urine komt, en dat suiker in je urine trekt allemaal water met zich mee, waardoor je meer gaat plassen. Dat mensen met beginnende suikerziekte ook veel drinken, komt doordat ze dorst krijgen van dat vele plassen, niet andersom.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Veel drinken kan ook een gewoonte zijn die ontstaat doordat je zo veel drinkt, en dan is er niets aan de hand en kun je het gewoon afbouwen. Maar je moet wel echt even laten testen of het niets anders is ![]() |
![]() |
|
Deze week is het week van de Diabetes, o.i.d.
In heel Nederland kun je bij de deelnemende apotheken gratis je bloedsuiker laten prikken om te kijken of er een kans is dat je suikerziekte hebt. Dus google even welke apotheek in jouw buurt mee doet en dan heb je meteen al uitsluitsel!
||
Citaat:
Krijgt een huisarts extra geld om die prikken te geven ofzo? Bij een normaal dieet hoort een laag vitamine B12 niet, want dat is voldoende aanwezig in normale voedingsproducten. Dus ook hier vraag ik me af, heeft de huisarts er een verklaring voor gegeven? Veel drinken en veel plassen kan inderdaad wijzen op diabetes. Laat je bloedsuiker dus controleren en wees daar snel bij. Vraag dan meteen over de vitamine B12.
||
![]() |
Citaat:
Maar heb me net 2 maand geleden laten testen ook op suiker, en toen was er niks aan de hand. Denk dat ik eerst maar probeer om minder te gaan drinken, en als het nog zo erg blijft dan ga ik er maar mee heen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Haha ja misschien krijgen ze dat wel ![]() En nee ze hebben me er geen verklaring voor gegeven.. Ik moet eerst een paar prikken hebben en dan weer een bloedonderzoek. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Veel plassen <3voetbal | 17 | 16-03-2012 19:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Al een week constant dorst. ThaOMG | 48 | 17-10-2011 16:30 | |
Lichaam & Gezondheid |