Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2011, 20:58
another breath
another breath is offline
Hallo,

ik zit met een probleem: ik ben echt héél erg verlegen bij meisjes. Als ik in een groep ben waar er een meisje zit die ik niet (goed) ken, dan durf ik bijna niets zeggen. Ook heb ik moeite om een meisje in de ogen te kijken en weet ik helemaal niet meer wat te zeggen/hoe me te gedragen wanneer een meisje me aanspreekt of met me praat.

Het grote probleem is dat ik er ook helemaal niet verlegen/nerd uitzie (wat ik dus wel ben), in tegendeel. Meisjes (die me niet kennen) verwachten vaak (afgaande op het uiterlijke) dat ik een heel sociaal/zelfverzekerd persoon ben, maar dat ben ik niet. En daarom verliezen meisjes héél snel interesse in me (aangezien ik niet ben wij ze denken dat ik ben) en haken af. Die eerste indruk (die compleet het tegengestelde is dan wat ze verwachten) verbrot echt alles,...

Ik ga dus echt forever alone zijn

Kan iemand me helpen om uit deze situatie te raken?

EDIT: ik ben 20 jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2011, 21:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Grow a pair.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 21:30
Catch
Catch is offline
Waar ben je zo bang voor dan? Meisjes zijn niet zo geweldig dat je zo geweldig je best moet doen hmm
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 01:36
TheHitch
TheHitch is offline
Je moet bij jezelf beginnen! Je zegt zelf dat je er goed uit ziet waar ben je dan onzeker voor!? Zeg nooit tegen jezelf dat je iets niet kunt of laat andere mensen dat ook niet zeggen. Zeg elke dag in de spiegel ik ben een man met ballen en het is tijd dat ik ze ga gebruiken. Ik begrijp heel goed dat je hier moeite mee hebt maar je moet eerst aan je zelf werken. En ik kan je daar goed bij helpen. Je kan mij altijd pm'en voor vragen. Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 06:29
Verwijderd
Tja, je zit zo een beetje in een vicieuze cirkel. Omdat je zo verlegen doet, kom je niet in een situatie waarin je een meisje echt goed kunt leren kennen; en omdat je meisjes niet goed leert kennen, merk je nooit dat er helemaal geen reden is om verlegen te zijn omdat meisjes ook gewoon mensen blijken te zijn, die helemaal niet zo veel van jou verschillen, ipv mystieke opperwezens. Maar dat zul je toch echt zelf moeten doorbreken. Zijn er geen meisjes waar je niet verlegen tegenover bent omdat er geen seksuele spanning is, bijvoorbeeld een nichtje? Misschien kan het helpen om daar eens mee te praten en je daarna te bedenken dat de persoon waar je nu mee praat en die eigenlijk ook gewoon een persoon is, toch ook een meisje is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten