Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2011, 20:24
Miyumi
Miyumi is offline
Hii,

Nja.. er zit dus sinds een paar weken een nieuwe jongen bij ons op school, en ik vind hem een beetje 'leuk', hij is best wel: stil, opzichzelf, en heeft best wel veel geduld.
Voorbeeld: Hij moest bij zijn kluisje en daar stond een jonger meisje voor, en ze deed er nogal lang over, toch bleef hij wachten tot ze klaar was, hij zei niks.

Maar het punt is dus, hij zit in een totaal andere klas, maar een paar oud vriendinnen van mij zitten bij hem in de klas, maar ik vind het een beetje vreemd om opeens allemaal dingen aan ze te gaan vragen over hem =S, en hij heeft één vriend ( denk ik .. daar die ik hem dan af en toe wel eens mee. )

Ik probeer als ik hem zie oogcontact te maken maar het lijkt wel alsof hij in zijn eigen wereld zit. ( wat ik begrijp ).
Maar ik durf ook niet zo goed oppeens op hem af te stappen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2011, 20:29
Verwijderd
Nouja, dan houdt het op heh.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 21:42
LouBega
LouBega is offline
Misschien kun je hem een keer gedag zeggen en kijken hoe hij hierop reageerd
Oud 16-11-2011, 22:15
TheHitch
TheHitch is offline
Inderdaad LouBega, De jongen is nieuw op school hier kun je juist goed gebruik van maken een keer naar hem lachen hallo zeggen, keertje vragen wat hij van de school vind en waar die woont? probeer het morgen maar een keertje opschool! Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 22:17
Diamera
Diamera is offline
Hij zit dan wel niet bij je in de klas, maar je kunt wel mooi gebruik maken van het feit dat hij nieuw is. Gedag zeggen inderdaad, en dan maar zo van 'Hey, ik hoorde van die en die dat je nieuw bent', gewoon een beetje praten over hoe hij het hier vindt, zijn klas, beetje zeggen hoe jij het hier vindt, en kijken hoe hij reageert. En als je hem weer ziet een beetje interesse tonen, als hij veel terugpraat misschien wat vragen over waarom hij van school gewisseld is, of hij dezelfde vakken kon houden (?), welke hij leuk vindt, dat soort dingen over school, en dan later misschien eens vragen naar andere interesses, wat hij na school doet? Misschien vertelt hij uit zichzelf dan wel wat meer over zichzelf.

Ik denk dat iemand die nieuw is het niet raar vindt als iemand die mensen uit zijn nieuwe klas kent een beetje naar hem vraagt. En nou ja, als je nieuw bent voel je je vast iets meer op je gemak als mensen tenminste opmerken dat je er bent, zeker als je zo stil bent.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 22:26
LouBega
LouBega is offline
@Diamera Het perfecte antwoord op de vraag! Om een gesprek te beginnen met iemand die je nog niet goed kent is het vaak makkelijk om te beginnen met een onderwerp wat jullie beide ligt ( Jullie zitten allebei op dezelfde school, praat over school!). Succes ermee!
Oud 17-11-2011, 00:15
SayWhat
SayWhat is offline
Probeer raakvlakken te zoeken en jullie daarin tegemoet te komen

vb 1: Als hij graag voetbalt, stel je hem vragen voor welke club hij is blabla bla
vb 2: Waar hij uitgaat, ga jij daar ook wat vaker uit,

Voor meer vb, pm me maar:

SayWhat!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:03
Miyumi
Miyumi is offline
Citaat:
Hij zit dan wel niet bij je in de klas, maar je kunt wel mooi gebruik maken van het feit dat hij nieuw is. Gedag zeggen inderdaad, en dan maar zo van 'Hey, ik hoorde van die en die dat je nieuw bent', gewoon een beetje praten over hoe hij het hier vindt, zijn klas, beetje zeggen hoe jij het hier vindt, en kijken hoe hij reageert. En als je hem weer ziet een beetje interesse tonen, als hij veel terugpraat misschien wat vragen over waarom hij van school gewisseld is, of hij dezelfde vakken kon houden (?), welke hij leuk vindt, dat soort dingen over school, en dan later misschien eens vragen naar andere interesses, wat hij na school doet? Misschien vertelt hij uit zichzelf dan wel wat meer over zichzelf.

Ik denk dat iemand die nieuw is het niet raar vindt als iemand die mensen uit zijn nieuwe klas kent een beetje naar hem vraagt. En nou ja, als je nieuw bent voel je je vast iets meer op je gemak als mensen tenminste opmerken dat je er bent, zeker als je zo stil bent.
Hmm, zal het morgen uit proberen.. sowieso allemaal bedankt voor de reacties =3
maar is het niet vreemd als er opeens iemand hoi tegen je zegt die je nog nooit hebt gezien? x)

Laatst gewijzigd op 17-11-2011 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:14
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
maar is het niet vreemd als er opeens iemand hoi tegen je zegt die je nog nooit hebt gezien? x)
Je hebt hem nog nooit gezien? Of gesproken? Hoe kun je hem dan leuk vinden?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:38
Miyumi
Miyumi is offline
Citaat:
Je hebt hem nog nooit gezien? Of gesproken? Hoe kun je hem dan leuk vinden?
nou daarom zei ik dus ( begin topic ) 'leuk', is moeilijk uit te leggen, maar je kunt aan z'n manier van doen wel zien hoe hij is........
Laat ik het zo zeggen hij ziet er aardig uit =3 ( wat niks hoeft te betekenen! )
maar daarom wil ik hem dus leren kennen =3
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 16:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, je kan niet aan zijn manier van doen zien hoe hij is.

Maar als je hem wil leren kennen moet je eens een gesprek beginnen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 18:45
Sam...
Sam... is offline
Citaat:
Hij is toch nieuw op jouw school, dan kent hij toch bijna niemand. Ik zou het wel leuk vinden als een persoon op mijn nieuwe school, die ik nog niet ken, interesse in mij heeft. En verder zou ik er niet te veel bij stil staan wat hij misschien denkt en zo. Maakt je alleen maar onzeker.
Succes
Sam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten