Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2011, 19:03
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik zit in het examenjaar van het tweetalig VWO en het wordt dus tijd dat ik een studie kies. Ik ben hier al mee bezig sinds vorig jaar, maar ik heb toch wat vragen waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden en hoop dat ik die hier wel kan vinden.

1. Wat is het specifieke verschil tussen International Business Administration en Economics & Business? Welke studie wordt beter gewaardeerd? Welke studie is handiger als je later een bestuursfunctie zou willen bekleden in een multinational?

2. Wat is de beste universiteit in Nederland voor economische studies? Het is moeilijk om dit te onderzoeken door middel van rankings, het resultaat is namelijk altijd anders. Zo is bij sommige rankings de UvA het beste, en bij andere rankings weer een andere studie. Welke universiteit in Nederland geeft de beste doorstroommogelijkheden om naar universiteiten zoals Oxford/ Cambridge te gaan? Dit zou ik heel graag willen, ik heb de potentie en mijn IB diploma zou zeker helpen.

Het zijn misschien wat veel vragen, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2011, 21:02
Stff
Stff is offline
op vraag 1, weet het niet helemaal zeker maar volgens mij valt de studie International Business Administration onder bedrijfskunde en economics and business onder economie, de insteek van de studies is dus anders

vraag 2, al die rating lijstjes houden andere criteria aan en hoeven niet eens heel erg veel te zeggen en voor bachelor niveau is het allemaal redelijk gelijk, moet ook wel vanwege accreditatie. Voor economie heb ik altijd gehoord dat Tilburg en Rotterdam goed staan aangeschreven (heb zelf aan de Erasmus gestudeerd). Voor bedrijfskunde schijnt de RSM (Rotterdam School of Management) ook internationaal goed aangeschreven te staan, maar dat zal vooral voor de masters gelden.
Reageren

Regels voor berichten