Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dat van kcv klopt neit helemaal, grotendeels wel hoor maar op atheneum heb je ook de mogelijkheid kcv, namelijk als je vwo+ doet, dat is niet hetzelfde als gymnasium nl. eigk zijn er 3 stromingen bij vwo:
*atheneum --> reguliere vakken *atheneum+ --> zit gwn bij atheneum in, je hebt de reguliere vakken + kcv dat kan alleen als je vanaf de 1e al latijn heb gedaan, dus vwo+ hebt gedaan. *gymnasium --> vaak aparte school of klas, wordt vaak ook strenger gerekend. maar als de TS in een havo/vwo brugklas komt, zonder vwo advies met havo/vwo advies is de kans vrij klein dat je vwo+ gaat doen, en kun je na de brugklas(sen) gwn kiezen voor havo of atheneum.. hopelijk is het duidelijk @ ja-duh?? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Bij ons kon je nadat je 1 havo/vwo had gedaan ook nog door naar 2 gymnasium. En er was niets aan vwo(+) - daar weet ik dan ook niet zoveel van. Wel weet ik dat alles (atheneum, vwo+, gymnasium, ttvwo, al die varianten) gewoon uitmondt in een vwo-diploma, alleen de vakken die erop staan zullen wat anders zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, inderdaad, alleen je hebt wat andere vakken. Maar de vakken die je zowel op atheneum als op gymnasium hebt, zullen niet van elkaar verschillen. Op mijn vorige school (wat dus een gymnasium had, naast 'gewoon' havo en vwo) krijgen atheneum en gymnasium in de bovenbouw ook gewoon samen les. Wat ook wel zo logisch is.
![]()
|
Haha, oké! Al zit het 'm uiteindelijk natuurlijk in het volhouden van het vwo, en niet zozeer in het basisschooladvies.
![]()
|
Bij ons op school heb je niet iets als vwo+. Je hebt gewoon het vwo dat uit twee richtingen bestaat: atheneum en gymnasium. Hierbij wordt gymnasium niet strenger gerekend en is het enige verschil dat gymnasiasten een klassieke taal hebben i.p.v. een eventuele tweede vreemde moderne taal (Duits, Frans, Spaans....). Dat KCV strikt gebonden is aan het gymnasium klopt (in ieder geval bij mij op school) ook niet, er zijn genoeg atheneum-leerlingen bij ons in de KCV-klas.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Haat aan VWO'ers KillZeMall | 262 | 12-07-2018 10:04 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Havo/Vwo 2 vraag!!! Mike Moenen | 4 | 28-05-2015 20:05 | |
Algemene schoolzaken |
HAVO zonder verplichte vakken Sjonsjaak | 22 | 12-11-2011 12:28 | |
Algemene schoolzaken |
Verschil tussen atheneum en gymnasium Romy93 | 18 | 01-10-2011 17:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ministerie OCW: vernieuwing tweede fase $@nd€r $@l@m@nd€r | 17 | 09-07-2003 20:03 |