Citaat:
Ik bedoel niet vóór het sporten maar als je eenmaal spierpijn hebt. Want ik heb bijna altijd spierpijn doordat ik aan krachttraining doe. Als je spiervezels zich moeten genezen en je gaat wat spieren strekken dan hecht het zich toch moeilijker? Want als ze nog net niet sterk genoeg zijn dan kan je ze toch weer scheuren?
Ja ik neem wel wekelijks paar dagen rust maar ik wil wel dat mijn spierpijn wat sneller overgaat want het duurt soms wel een week.
|
Ten eerste is spierpijn doodnormaal, tijdens het trainen maak je eigenlijk je spieren kapot, spierpijn is de tijd dat je spieren zich herstellen, je spieren herstellen zich sowieso verder dan de hoeveelheid die er al was, omdat ze niet kapot willen gaan, en dat proberen tegen te gaan door meer spieren aan te maken, na een bepaalde tijd neemt dat weer af. dus op het juiste moment trainen is dan een must.
overigens kan ik me een week spierpijn alleen voorstellen bij iemand die nog nooit gesport heeft, dat lichaam heeft dan gewoon zoveel tijd nodig te herstellen, maar als je regelmatig krachttraining doet dan zou dat niet hoeven.
En ik snap niet hoe je erbij komt dat rekken en strekken goed zou zijn voor spierpijn. vergelijk het met hoofdpijn, als je hoofdpijn hebt wil je zo min mogelijk lawaai of zonlich of wat dan ook aan je kop. je spieren zijn hetzelfde, als je spierpijn hebt willen die spieren alleen maar ontspannen, als je rekt en strekt zet je er alleen maar spanning op.
wat voor mij persoonlijk goed werkt, het is persoonlijk, anderen liggen het liefst languit op bed, maar ik ga graag rustig zwemmen bijvoorbeeld, weinig weerstand en toch lekker ontspannen bewegen.