Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2011, 12:30
ExpoRules
ExpoRules is offline
hoi, ik heb voor morgen een wiskunde proefwerk over de abc formule, kwadratische functies, snijpunten van grafieken etc. Ik heb gister een dikke 3 uur geleerd en ik snap misschien genoeg om een 4 te halen. ik heb het dus al morgen en krijg dalijk ook nog bezoek. ik kan me niet meer concentreren aangezien ik vorige keer ook al een 1 had en ik wel graag over wil. wat zouden jullie doen? gewoon het beste ervan proberen te maken en denken ''het jaar is pas begonnen, als je de volgende proefwerken eerder begint met dan moet het wel goedkomen''. (ik ben al een week geleden begonnen met leren, maar maakte gister oefen opdracht en toen bleek 't dat ik 't toch niet snapte..
Hartelijk dank,,,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2011, 12:37
Verwijderd
Elke avond de les goed bekijken zodat je meebent tegen de volgende, snap je iets echt niet meteen uitleg vragen aan een medeleerling of de leraar.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 18:50
Verwijderd
Tsja. Je kunt niet echt wat anders doen dan het slikken en vervolgens maar écht je best gaan doen eh .

Sommige mensen snappen wiskunde direct, die hebben gewoon mazzel en zijn in dat opzicht heel slim. Heel fijn voor hen, maar voor jou werkt dat duidelijk niet. Dat betekent dat je wel wat eerder dan een week van te voren moet beginnen met leren. Maak je alle opdrachten? Heeft je lesmethode een Diagnostische toets? Maak gewoon zoveel mogelijk opdrachten, kijk ze goed na. Zorg dat je alles snapt wat je doet, als je een fout maakt dus kijken waar het fout ging.

Als je pas gister voor het eerst een oefen opdracht hebt gemaakt snap ik wel dat het niet lukt. Dus. Leer ervan, begin voortaan op tijd.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 05:58
Silvano08
Silvano08 is offline
Ja, oefenopgaven maken in een tijd waarvan je weet dat je, wanneer je het dus niet snapt, je vragen voor de toets niet meer aan de docent kan vragen is natuurlijk niet zo heel slim.

Kortom, eerder beginnen en meer vragen in de les.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 10:00
Verwijderd
Ik ben het eens met Silvano en Apate: misschien is het voor jou slimmer om al ruim van te voren te beginnen met oefenopgaves maken. En zodra je iets niet snapt moet je het gelijk vragen of net zo lang proberen totdat je het juiste antwoord hebt. Juist hiervan leer je! Maak dus gewoon ruim van te voren je opdrachten die je moet maken en zodra je iets niet snapt vraag je het aan iemand. En als je een toets hebt maak je elke avond gewoon een aantal opdrachten van een paragraaf overnieuw, zodat je kan kijken of je het voor je toets nog steeds snapt. Een avond van te voren beginnen met oefenopgaves voor een wiskundetoets is nou eenmaal te laat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten