Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2011, 20:03
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Ik krijg straf omdat ik over het hek heen klom!
Om het gebouw staat een hek. Aan de ingang voor leerlingen is een schuifhek en aan de hoofdingang is een hek dat altijd openstaat want daar is ook een gesloten deur met een bel. Je kunt langs het gebouw via een smal paadje van de ene naar de andere ingang lopen. Je loopt dan langs de mediatheek en kantoren.

Tussen de lessen door is het schuifhek meestal dicht. De reden is het fietsenplein om stelen te voorkomen. Er is ook pas ruzie geweest tussen onze school en een andere in de buurt. Vanwege de veiligheid is het hek dicht.
Ik moest halverwege de les weg omdat ik een afspraak had. De conciërge was er niet om het hek open te maken en ik heb bij zijn kantoor 2 minuten gewacht. Toen ben ik alvast naar buiten gelopen en bij het hek nog 2 minuten staan wachten. Het is normaal dat je voor het hek staat totdat de conciërge je op de camera ziet en op het knopje drukt.

Ik werd ongeduldig omdat ik een afspraak had en snel weg moest. Ik kon toen een paar dingen doen. Of wachten tot ik een ons weeg, of om/door het gebouw heen lopen naar de hoofdingang (waar leerlingen geen gebruik van mogen maken), of binnen iemand zoeken die me kan helpen, of over het hek heen klimmen.
Wachten koste teveel tijd en ik dacht als ik iemand ga zoeken ook.

Nu krijg ik straf omdat ik had kunnen weten dat de conciërge er niet altijd zit en dat ik daarom ook 5 minuten eerder weg had kunnen gaan. Ik kan het morgen misschien nog uitleggen maar eigenlijk moet ik als straf de conciërge gaan helpen met een taak. Ik vind dat echt onzin. Wat kan ik het beste zeggen om geen straf te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2011, 20:06
Verwijderd
Jij hebt een terecht puntdus het lijkt me dat de zaak opgelost is als je je ouders even een brief/telefoontje richting school doen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:21
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Mijn vader heeft al gebeld. Ze zeiden dat ik ook naar receptie had kunnen lopen om door de hoofdingang te mogen gaan. Ik heb daar niet aan gedacht omdat niemand de hoofdingang gebruikt. Alleen bezoekers en ouders.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:23
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Dat hebben ze trouwens niet tegen mij gezegd toen ik de straf kreeg.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:24
Verwijderd
Hmm, klagen bij mentor of kernteamleider? En ik weet niet hoe veel invloed de leerlingenraad op jouw school heeft, maar daar kan je vaak ook terecht met dit soort zaken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:44
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Citaat:
Ik heb daar niet aan gedacht ...
Jouw fout.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 21:19
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@Sigmund: Dat kan ik inderdaad nog proberen
@GezondVerstand: Geen leerling gebruikt de hoofdingang. Beetje taboe is dat. Hoe kan je dan verwachten dat ik daaraan denk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten