Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2011, 13:00
Verwijderd
Ik heb nu nogal een dikke baard en laatste tijd merk ik dat er nogal veel haar ontstaat op mijn wangen en dat het nogal dichtbij mijn ogen komt. Moet ik dat haar dan wel of niet wegscheren?
Want mijn vrienden zeggen dat je dan meer haargroei krijgt. Maar ik had ook wat opgezocht dat het niet klopt. Maar toch blijven ze zo denken.
Dus moet ik het gewoon wegscheren met een scheermes of iets anders gebruiken/ laten staan?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 13:38
Em.
Em. is offline
Je krijgt écht niet meer haar als/omdat je het wegscheert. Het lijkt wat dikker, omdat de punten dan wat dikker zijn (doordat ze afgesneden zijn), en wat donkerder omdat het nog niet zoveel zon heeft gezien. En omdat je vaak begint met scheren als je haargroei nog niet volledig is, lijkt het inderdaad 'hé, ik krijg meer haar terug als ik ga scheren!' - maar dat komt omdat je dan sowieso meer haar had gekregen (want puberteit) en niet omdat je scheert. Dat is echt onzin. Zo'n haar denkt echt niet OMIJNGOD IK WORD GESCHOREN (dat krijgt ie niet eens mee) en dat ie dan al z'n vriendjes erbij gaat roepen om óók te gaan groeien en baardhaar te worden.

Dus gewoon wegscheren, en niet naar die fabeltjes luisteren.
Oud 20-11-2011, 16:35
Verwijderd
Als het maar een paar haartjes zijn die daar boven op je wang zitten is het misschien makkelijker om ze eens in de zoveel tijd met een pincetje uit te trekken, je moeder kan je wel laten zien hoe dat moet.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 17:19
bierkoning
bierkoning is offline
wel schattig verwoord dames!

Maar je bent in je pubertijd, je bent mannelijk, en je krijgt nu eenmaal vroeg of laat baardgroei.
Dat stopt ook niet meer. Dus scheren zal er toch inzitten. Vraag je vader anders hoe hij het doet.
Ik was ook vrij vroeg met het ontwikkelen van een snor. Dus die heb ik er snel af geschoren, en ja dan komen de haartjes wat dikker terug. Maar probeer er mee te leren leven
Oud 20-11-2011, 18:12
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
gozer, je bent twaalf.......
je hoort nog geen baard te hebben.
Oud 20-11-2011, 22:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als het maar een paar haartjes zijn die daar boven op je wang zitten is het misschien makkelijker om ze eens in de zoveel tijd met een pincetje uit te trekken, je moeder kan je wel laten zien hoe dat moet.
Ik kan me niks beschamenders voorstellen dan als puberjongen aan je moeder te vragen of ze met een pincet beginnende baardharen wil uittrekken.
Oud 20-11-2011, 22:48
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
gozer, je bent twaalf.......
je hoort nog geen baard te hebben.
Kan best dat hij al wat baardgroei heeft.
Oud 21-11-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niks beschamenders voorstellen dan als puberjongen aan je moeder te vragen of ze met een pincet beginnende baardharen wil uittrekken.
Ik had het ook niet over beginnende baardharen, maar ik ging er even van uit dat TS geen twaalf is, en naast zijn gewone baardgroei ook een paar van die rare verdwaalde jukbeenharen heeft, en die zijn handiger om gewoon even uit te trekken.

Als het gewoon om beginnende baarharen gaat moet-ie gewoon gaan scheren, dat lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2011, 18:31
UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
gaat ''meneer de ts'' ooit nog eens een response geven?

Regels voor berichten